Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos oma koirasi hajottaisi teillä kylässä olevan kengän, korvaisitko vahingon?

Vierailija
25.04.2020 |

Vai olisitko vain ihan hiljaa asiasta?
Kuuluuko koiranomistajan korvata koiran aiheuttama vahinko?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus jos on arvokkaampi kuin omavastuu.

Vierailija
2/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus jos on arvokkaampi kuin omavastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin korvaisin.

Vierailija
4/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä korvaan vahingot, jos minä, lapseni tai eläimeni rikomme yhtään mitään toiselle kuuluvaa arvokasta. Tietenkin.

Vierailija
5/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän koira tuhoasisi kenkiä, pitäisin huolen, että vieraan kengät laitetaan kaappiin tai muualle koiran ulottumattomiin. Jos se kuitenkin ne tuhoaisi, korvaisin tietysti.

Vierailija
6/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkä tullut kylään.

Vierailija
7/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Mutta jos toistuvasti tulee kylään kalliissa vaatteissa ja tietää että meillä on kuriton, hyppivä ja näykkivä iso pentu niin se on sitten oma moka.

Vierailija
8/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kuuluu korvata.

9/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laittaisin kotivakuutukseen jos jonkun kouluttamaton rakki tuhoaa omaisuuttani. Koiran omistaja on korvaus vastuullinen.

Vierailija
10/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenkä tullut kylään.

Tämä kiinnitti minunkin huomioni. :D

Vierailija
11/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki. Mutta jos toistuvasti tulee kylään kalliissa vaatteissa ja tietää että meillä on kuriton, hyppivä ja näykkivä iso pentu niin se on sitten oma moka.

Eiköhän jo muutamasta kerrasta opi olemaan tulematta teille kylään

Vierailija
12/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai korvaisin. Omistajana minulla on vastuu korvata koirani aiheuttamat vahingot.  Kengän korvaaminen voi olla vielä pieni juttu verrattuna siihen, jos koira puree vaikka vieraani käden pahasti. Omistaja on vastuussa aina koiran aiheuttamista asioista.

Vierailija
13/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole nyt itsestään selvää ja kuuluu hyviin käytöstapoihin.

Ja minun tehtävä on huolehtia koirasta ja hänen tuhoistaan, ettei se aiheuta vahinkoa vieraalle. Jos pentukoira, vieraan tulessa pyytäisin kengät ja laittaisin ne kaappiin. En oleta vieraan tekevän niin.

Vierailija
14/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jo muutamasta kerrasta opi olemaan tulematta teille kylään

Eihän kukaan viitsi kyläillä jossain missä on rasittavia rakkeja, tauteja ja allergiaa levittäviä kissoja tai kasvattamattomia huutavia kakaroita.

Vierailija
15/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten vahinko on tapahtunut.

Itse pyrin minimoimaan vastaavat tilanteet laittamalla vieraiden jalkineet ja vaatteet oven taakse turvaan. Jos koira pääsee tilaan johon sillä ei pitäisi olla pääsyä kysymys on kuka sen sinne päästi ja vastuukysymykset sen mukaan. Vahinkoja sattuu kaikille eikä silloin kysellä maksajaa. Olen ikäväkseni ollut todistamassa myös ihan tarkoituksella aiheutettua tuhoa.

Noin yleisesti, onneksi tuttavapiiriin kuuluu fiksuja ihmisiä joista kukaan ei ensimmäiseksi mieti "paljonko pääsen rahastamaan".

Vierailija
16/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole oma moka vaan sun moka, kun et ole järkännyt tilaa, johon ne kengät voi laittaa. Jokainen saa käyttää just niin kalliita kenkiä kuin itse haluaa.

Systerin tajusi aina laittaa vieraiden kengät kaappiin, kun sen kissa kusi kenkiin.

Vierailija
17/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Jos olisin koiranomistajana sanonut vieraalle hänen tullessaan sisään että laita kengät tuonne kenkäkaappiin ettei koira pääse käsiksi, niin se on vieraan omaa tyhmyyttä. Jos taas en olisi sanonut mitään, niin silloin se olisi minun velvollisuuteni korvata.

Vierailija
18/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se on omistajan vastuulla. Mitä muuta sitten? Ihmettelen, kun ihmiset ei ymmärrä vastuuta ja tällaista edes kysytään.

Vierailija
19/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Tossa on pari euroa linttaan astutuista feikkicrocseista.

Vierailija
20/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa ketään vierasta ei pitäisi kutsua, saati laskea kotiinsa, jos kuriton koira. Eihän vieras sitä välttämättä tiedä.

Ja kyllä vieraan turvallisuus, kengät ja vaatteet luulisi olevan isäntäperheen vastuulla tai ainakin siitä pitäisi varoittaa etukäteen, sillä kenkien tuhoaminen ei ole normaalia koiralta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän