Milloin ihmiset käsittää, että aika EI mene nopeasti?
Vaan esim vuosi on oikeasti todella lyhyt aika.Ikinä en ole kuullut, että kukaan ihmettelee esim kummipojan olevan vasta 18v vaan aina päivitellään että sekin NYT JO armeijaiässä. Aika menee juuri niin nopeaa kuin on aikoinaan päätetty. Itse en enään ihmettele jos tajuan jonkun sukulaisen näkemisestä olevan 5 vuotta vaan hyväksun että 5 vuotta on lyhyt aika ja eihän siinä ole mitään ihmeellistä jos ei nää usein kun ei eläissään muutenkaan olla oltu tiiviisti tekemisissä.
Kommentit (30)
Siis aika ei mene vai menee nopeasti? Mielestäni viimeiset 10v ovat menneet lähes silmänräpäyksessä, aika siis lentää nopeasti.
Nopeus on suhteellista. Se sanonta johtuu siitä, että aika tuntuu menevän nopeaMMIN kuin ennen. Ihminen ei ole siis ehtinyt tottua siihen, miltä 5 vuotta tuntuu, koska ennen se tuntui hitaammalta.
Vierailija kirjoitti:
Siis aika ei mene vai menee nopeasti? Mielestäni viimeiset 10v ovat menneet lähes silmänräpäyksessä, aika siis lentää nopeasti.
Siis nimenomaan se EI mene nopeasti vaan juurikin kuin on ennalta päätetty. 10v on juurikin silmänräpäys ei se ole pitkä aika vai tuntuuko sinusta vuodesta 2010 olevan pitkä aika?.
Lapsena ei yhtään tajunnut, kun vanhemmat ihmiset sanoivat, että olet jo noin iso. Että miten niin jo. Hassua että itse eli keskellä ikuisuutta, mutta aikuisille oma syntymäkin oli suunnilleen hetki sitten.
Ihmisen aivot vanhentuessaan vastaanottavat tietoa hitaammin, jolloin aika tuntuu menevän nopeammin. Aika ei muutu.
Kuka ja milloin on päätetty ajan kulumisen nopeus?
Kyllä aika tuntuu menevän nopeammin, mitä vanhemmaksi elää.
Johtuisko vallan siitä, että yksi vuosi on aina vain pienempi osuus ihmisen koko eliniästä.
Eiköhän jokainen ymmärrä ettei aika ihan OIKEASTI kulu sen nopeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena ei yhtään tajunnut, kun vanhemmat ihmiset sanoivat, että olet jo noin iso. Että miten niin jo. Hassua että itse eli keskellä ikuisuutta, mutta aikuisille oma syntymäkin oli suunnilleen hetki sitten.
Itse taas aina nuoren sukulaislapsen nähdessäni ajattelen että tottakai on isomman näköinen nyt kuin mitä oli 5 vuotta sitten se on täysin loogista eikä siinä ole mitään ihmeellistä viidessä vuodessa vanhenee ihan näkyvästi kaikki.
Kysytään paljonko kello on, mitä ollaan totuttu pitämään ajan mittaamisen välineenä, mutta onko aikaa edes itsessään olemassa?
AP itse sanoi että 5 vuotta on lyhyt aika, eli hänenkin mielestään aika menee nopeasti.
Miksi tämä palsta nyt yhtäkkiä alkoi vaatimaan sisäänkirjautumista että voi lainata toista kirjoittajaa, kun 2 minuuttia aiemmin pystyi lainaamaan kirjautumatta?
Vierailija kirjoitti:
AP itse sanoi että 5 vuotta on lyhyt aika, eli hänenkin mielestään aika menee nopeasti.
Miksi tämä palsta nyt yhtäkkiä alkoi vaatimaan sisäänkirjautumista että voi lainata toista kirjoittajaa, kun 2 minuuttia aiemmin pystyi lainaamaan kirjautumatta?
Ei minulla vaadi. Joskus oli tosiaan minullakin noin hetken aikaa, mutta se "meni ohitse". Joku hetkellinen bugi kai.
Avausviestiä ei voi lainata kirjautumatta, mutta siitä eteenpäin muita viestejä voi. Oliko kyse tästä, nro 13?
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan se ON lyhyt aika. 10v ei myöskään ole pitkä aika. Jos 20v aikaa pitää lyhyenä niin ehkä sitten on syytä katsoa peiliin ja miettiä omaa mielenterveyttään. 20v on kuitenkin jo 1/4 omasta eliniästä
Kyllä aika on suhteellista. Aika kuluu hitaammin 5-vuotiaalle kuin 50-vuotiaalle. Vuosi on pienempi osa elämää vanhemmalla kuin nuoremmalla ihmisellä. Sopii vaikka googlettaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kukaan ole päättänyt. Tarkoitat varmaan ajan mittaamisen yksiköitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kukaan ole päättänyt. Tarkoitat varmaan ajan mittaamisen yksiköitä.
Ap siitä puhui avausviestissään, miten on jo aikoinaan päätetty ajankulumisen nopeus ja minua olisi kiinnostanut mitä hän sillä meinasi.
olipa kryptinen