Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi halpiskaupat on auki edelleen? Tokmanni, Hong kong, Puuilo jne...

Vierailija
25.04.2020 |

Onko niiden omistajat vastuuttomia ja ahneita eikä ajattele henkilökuntaa? Miksi sitten ei erikoisliikkeet ole auki, kuten Pentik, Iittala, Marimekko?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyntä varmaan määrittää sen mikä on auki. Ostaisinko jotain Iittalan tuikkukippoja tällä hetkellä? En ostaisi. Hong kongissa kävin kuitenkin eilen viherpihalla ostamassa multaa ja orvokit. Oli muutama asiakas lisäkseni ja koko ostotapahtuma hoitui ulkona. 

Vierailija
2/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt edes yksi syy, miksi eivät olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on naapurissa Tokmanni ja ostan sieltä ihan päivittäistavaraa. Paljon halvempaa kuin viereisessä K-kaupassa.

Vierailija
4/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyntä varmaan määrittää sen mikä on auki. Ostaisinko jotain Iittalan tuikkukippoja tällä hetkellä? En ostaisi. Hong kongissa kävin kuitenkin eilen viherpihalla ostamassa multaa ja orvokit. Oli muutama asiakas lisäkseni ja koko ostotapahtuma hoitui ulkona. 

Iittalasta saa mielestäsi vain tuikkukippoja? Itse olisin halunnut uusia keittiövälineet, kattilat, pannut jne. En kyllä niitä löydä tokmannilta.

Vierailija
5/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne erikoisliikketkin saisivat olla auki mutta ovat valinneet pitää ovensa kiinni asiakaskadon takia.

Vierailija
6/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset sekoaisi jos eivät pääsisi shoppailemaan Tokkalle😁

Vierailija
7/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musti ja Mirri oli auki. Kävin ostamassa raapimistolpan kissalle eilen.

Vierailija
8/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iittalasta saa mielestäsi vain tuikkukippoja? Itse olisin halunnut uusia keittiövälineet, kattilat, pannut jne. En kyllä niitä löydä tokmannilta.

Löydätkö ne Googlesta? Ja ei kun tilausta sisään.

Vierailija
9/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei olisi? Elämässä tarvitsee muutakin kuin ruokaa.

Vierailija
10/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole mitään kauppojen kiinnipitomääräystä annettu missään vaiheessa, vaan putiikinpitäjät itse ovat valinneet pitää kauppansa kiinni tai lyhemmillä aukioloajoilla.  Vain ravintolat, baarit ja kuppilat määrättiin kiinni 31.5. saakka, mutta voi olla, että lounasravintolat ja terassikahvilat saavat alkaa availla jo sitä ennen.

Vierailija
11/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei olisi, onko kalliskaupat muka kiinni? Suomessa ei ole kauppojen aukioloa kielletty. Joissakin muissa maissa on pl. ruoka- ja muut välttämättömyyskaupat

Vierailija
12/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sitten Stockmannille. Nekin on auki.

Vierailija
13/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäänlaista määräystä ei ole pitää kauppoja kiinni, ei edes suositusta. Siinä mielessä kysymys on aika omituinen.

Jotkut erikoisliikkeet pitävät kiinni, koska asiakkaita ei kumminkaan kävisi ja/tai pystyvät laittamaan myynnin kokonaan verkkoon. Mutta paljonhan erikoisliikkeitä on aukikin. Itsekin olen ostanut Koronan aikana eläinkaupasta koirille ruokaa ja leluja, kengät kenkäkaupasta, elektroniikkaa etätyöhön Gigantista, puutarhajuttuja...

Vierailija
14/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit käynyt Specsaversilla

Vierailija
15/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä osaa verkkokauppaa käyttää?

Vierailija
16/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittala ja Pentikin lapsityövoima on Aasiassa sairastunut.

Vierailija
17/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen poikkeustilan aikana käynyt Tokmannissa, ja siellä oli varsin rauhallista. En siis pitäisi sitä minään erityisenä tartuntariskipaikkana. Ei siellä muutenkaan yleensä ole hirveitä ruuhkia. Monet halpakauppojen myymistä tavaroista ovat ihan välttämättömyystarvikkeita myös, joita saa myydä vaikka Espanjassakin. Ne kaupat jotka ovat kiinni, ovat yleensä sen takia kiinni että niiden toiminta ei ole tällä hetkellä kannattavaa. Niiden liikevaihdosta iso osa voi tulla ei-välttämättömistä tuotteista, joita ihmiset eivät nyt lähde innolla shoppailemaan.

Vierailija
18/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla kuulutetaan vähän väliä, että pidämme etäisyyttä asiakkaisiin.

Vierailija
19/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että paljon kauppoja on myös auki. On ihanaa shoppailla kun ei ole tungosta. Olen palannut jo ihan normaalielämään (ravintoloissa käyntiä lukuun ottamatta). Koronavirukset haistakoot peet.

Vierailija
20/21 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäänlaista määräystä ei ole pitää kauppoja kiinni, ei edes suositusta. Siinä mielessä kysymys on aika omituinen.

Jotkut erikoisliikkeet pitävät kiinni, koska asiakkaita ei kumminkaan kävisi ja/tai pystyvät laittamaan myynnin kokonaan verkkoon. Mutta paljonhan erikoisliikkeitä on aukikin. Itsekin olen ostanut Koronan aikana eläinkaupasta koirille ruokaa ja leluja, kengät kenkäkaupasta, elektroniikkaa etätyöhön Gigantista, puutarhajuttuja...

Virus leviää kaupoissa. Se menee, joka tartunnan haluaa. Valinnan vapaus.

Hallitus ei uskalla laittaa kauppoja kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän