Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOKUISET heinäkuun ekalla viikolla **

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika onnellisesti päiväunilla joten aikaa omille touhuille(lue:nettiin!)....

Heti ekaks vähän kommentteja muille,

Heather:Eikös kunnan/kaupungin ole pakko järjestää lapselle hoitopaikka kun töihin menevät?Olen kuullut että jopa kahdessa viikossa on järjestyttävä hoitopaikka...?Jonkun lain mukaan.

2908-05:Me ollaan pyöräilty jo huhtikuusta asti kun oli viel vähän lunta,hyvin on mennyt ja poika tykkää kun maisemat vaihtuu nopsaa!!

Ameliini:Voimia sinulle,on varmasti raskasta.Tämä palsta onkin hyvä kun tänne voi ihan vapaasti purnata kun oikein ketuttaa ja väsyttää!!

Onnea myös painonpudotuksellesi!

Maisa:Voimia myös sinulle!!!!

Tosca:Kyllähän sitä unikoulua siel mökillä kannattaa kokeilla,ei se varmaan mitään meinaa vaik onki vieras paikka mut eipähän ole tosiaan naapureita.Itse meinasin kans sillon aikoinaan et lähden miehen isän talolle pitämään unikoulua kun mua vähän säälitti noi naapurit.

Meillä sama laiva kun teil oli.Olen kuullut kans et siel on otettu hyvin huomioon lapsiperheet ja nyt ihan innoissani sitä odottelenkin.Nukkuko vauva sun vieressä siel vai missä?Meillä nukkuu.

Sarppahoo:Meillä myös nyt siirrytty valion tuotteisiin,eli ei enää nannia.Hyvä hyvä!!!!

Mies eilen asenti ton digiboxin joten nyt tääl kuuluu vaan toi voice-kanava kun sielt tulee paljon parempaa musaa kun MTV.ltä.

Ihanaa,miehellä alkaa tänään 5 viikon kesäloma!Kyllä sitä on odotettukin.....Mulla kyllä tosin alkaa työt 19.7 mut ei se mitään!!

Nyt jos poistus takavasempaan ja lähtis syömään!

Kirjotellaan taas;

Vierailija
22/32 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippasin itseni päikkäreille pojan viereen ja sainkin koisattua reilun 30min. Sen jälkeen poika alkoi käännellä kylkeä niin että mulla kylkiluut tutisi, enkä saanut unen päästä kiinni enää. Noh, jaksaa vähän paremmin.

Sarppaaho; meillä nukutaan kahdet päikkärit. Tai en tiedä lasketaanko kolmiksi, jos herää aamulla liian aikaisin ja kuukahtaa lopulta tunnin päästä omaan ulinaansa, onko ne päikkärit vai vielä yöunia..? :O Mutta jos ei herää aamulla kohkaamaan ja huutamaan, niin silloin herää siinä klo 6.30-7.30 ja jaksaa hyvin hereillä reilut kolme tuntia kerrallaan ja illalla nelisenkin tuntia. Jossain vaiheessa pohdittiin jo yksiä päikkäreitä, mutta tuo aamun kohellus on sotkenut sen kuvion. Joskus nukahtaa huutamisensa jälkeen aamulla vielä pidemmäksikin aikaa, niin silloin ollaan päivällä nukuttu vain yhdet päikkärit lisäksi. Ennen olin sitä mieltä, että 6.30 on aivan sairas aika herätä, mutta nykyään jos poika ihmeen kaupalla nukkuu sinne saakka eikä herää liian aikaisin uniltaan kiljumaan, se tuntuu luksukselta!

Meillä tuntuu olevan muutenkin kaikki sekaisin; pojan syömisestä on tullut kauheaa sähläämistä, syöttötuolissa roikutaan ties miten päin, ruokaa tiputellaan suusta, pöytää rummutetaan, ruokaa hierotaan tukkaan, maitoa ei tunnu uppoavan millään ja uudet maut eivät kelpaisi kirveelläkään, kun ennen ei ollut mitään ongelmaa. Toki tiedä, ettei vauvan ruokailu ole helppoa eikä siistiä, mutta kun ruokaa ei tunnu menevän sinne masuun välillä ollenkaan... Pottailukin oli jo hyvässä mallissa, saatiin melkein kaikki kakat pottaan, ehkä yksi kakkavaippa tuli viikossa, usein ei sitäkään. Nyt tulee joskus useampikin kakkavaippa päivässä, en tiedä, mitä sillekin rytmille on tapahtunut. :O Tuntuu, että kaikki on tällä hetkellä varsinaista vääntämistä.

Ensi vko ollaan melkein kokonaan Turussa mun vanhempien luona, kun meillä alkaa se remppa. Ajattelin siellä vähän unikoulua myös pitää. Ei häiritse huuto miestä, kun jää tänne kotio, kun töissä täytyy käydä. Vanhemmilla on vanha omakotitalo eikä sieltä yläkerrasta kuulu karjuminen alakertaan vanhempien makkariin. Usein vain tuntuu, että reissussa poika nukkuu hyvin, joten saas katsoa, pääseekö mitään unikoulua pitämään, vai alkaako pelleily taas, kun päästään kotiin.

Nyt loppuu valitus tältä päivältä, lupaan! Me lähdetään kirjastoon. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poitsu nukkui laivan matkasängyssä meidän sänkyjen välissä. Aika kapoinen sänky oli mutta hyvin poika siinä nukkui. Sängyn piti olla siellä valmiina mutta eihän se ollutkaan. Toivat kuitenkin sen nopeasti. Vielä tosta laivan ruokapuolesta jos saan sanoa, että se laivan buffetpäivällinen ei ollut ainakaan meidän mielestä kovin hääppöinen. En mene toista kertaa sinne syömään (aamupala oli kyllä hyvä). Toisaalta sitä ruokaa sai syödä miten paljon halusi ja pöydissä oli hintaan sisältyvät punkku- ja valkoviinipullot, joista ainakin valkkari oli hyvää. Tarjoilija oikein huomautti, että viiniä saa pyytää lisää jos kaksi pulloa ei riitä... Meille kyllä riitti hyvin - ja jäi ylikin. ;-)

Vierailija
24/32 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhh.... eilen istuttiin 9 asti illalla vaarin sängyn vieressä sairaalassa, kun kuume alkoi nousta.. mutta ei lähtö vielä tullutkaan, vaikka tosi huonona onkin :' (...

Tänään lähdetään tuossa parin tunnin päästä miehen kanssa miehen sukujuhliin Kaaville. Toivottavasti tuo duracelpupu vain jaksaa istua sen koko parituntisen matkan nätisti :0).

Miehen sisko sai tänään tyttö-vauvan!!!!! 3200kg ja 48cm pitkä. Kyllä sitä tehtiinkin pitkään! Laskettuaika oli viime su ja jo eilen sisko oli saanut kolme kertaa sitä käynnistävää pilleriä!!

Tyttö oli eilen vähän aikaa meidän mukana sairaalassa, kun äiti hälytti meidät pika pikaa sinne... Kovin oli tyttö varautunut ja vähän hämmentynyt siellä huoneessa, kun neljä muuta ihmistä vain makoilivat ja korisivat... Mies lähti sitten viemään tyttöä puurolle ja nukkumaan, ja olikin nukahtanut ihan hyvin. Aamulla heräsikin vasta 11.20.

Nyt kuuluu lelujen viskomista tytön huoneesta! Taisi pieni herätä päikkäreiltä..

heather ja neiti-nessukka 10kk

Vierailija
25/32 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain taas hälytyksen radiolle, joten jälleen pitäisi jotain jutusteltavaa keksiä ;0). Mikäs tässä ollessa, ihan kiva olla sisällä, kun ulkona mittari on kivunnut jo 28 asteeseen!!!!! Huhhuh....

Eilen oli sukujuhlilla oikein mukavaa, vaikkei ehdittykään kun pari tuntia olla. Tyttö oli ihan innoissaan, kun pääsi konttamaan pitkin nurmikkoa ja kaikki sukulaiset halivat ja pusuttelivat...

Pappa sitten vielä innostui konttamaan perässä, niin johan sitä riitti hupia meille aikuisillekin.

No, tosin konttaussession jälkeen pappa kysyi multa, että saako hän antaa villevallaton jäätelöä tytölle, ja kyllä mä siihen suostuin, vaikkei me vielä ollakaan mitään tommosia annettu tytölle! Hyvin maistui, mikäs siinä, eikä tullut minkäänlaisia ongelmiakaan. Kerrankos tuota....

Vaarilla todettiin virtsatieinfektio, joten ehkäpä kaikki tämä sekavuus on johtunut siitä... toissapäivänä kyllä tosiaan näytti siltä, että lähtö on lähellä, mutta sinnitteli vielä kuitenkin :0).

Jokos minä sanoin, että miehen sisko sai eilen tyttövauvan? Pieni pallero VIHDOIN syntyi.

Kamala vauvakuume itselläkin jo on, mutta enää ei tarttisi odottaa kuin yhdet menkat, ja sitten voidaan alkaa yrittää!!!! JES!!!!!

Tätä on puite aikaisemminkin, mutta nyt alkaa se pottailututustuminen olla jo kovin lähellä. Joten vieläkö joku jaksaisi rautalangasta vääntää, että miten kannattaa alkaa pottailla??? Olisin kovin kiitollinen vinkeistä. Etenkin te, joilla on ollut vilkkaammanpuoleinen vauva ;0).

Nyt takaisin lähetykseen!

heather ja neiti-nessukka 10kk

Vierailija
26/32 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään ollut ihanan rauhallinen aamu. Avakin on koko aamun ollu hyvällä tuulella ja leikkinyt omilla leluillaan. Nyt neiti ekoilla unilla.

Tänään tulee anoppi vahtimaan tyttöjen unta. laitan tytöt nukkumaan tai ainakin Avan ja sit lähden hensinkiin. Mennään juhlimaan mun parhaan kaverin 30v juhlia. Tai toiset on juhlinut niitä Porvoon risteilyllä koko päivän ja mä liityn joukkoon vasta nyt illalla. Kun tuota Avaa en viittiny koko päiväksi jättää anopille hoitoon kun vierastaa niin paljon...Mies tulee suoraan tallinnan laivalta mukaan juhliin. Ihanaa päästä ihmisten ilmoille ja saa kerrankin tälläytyä!

Kyllä oli ulkona jo heti aamusta niin kuuma et laitoin sälekaihtimet heti kiin ja ikkunat myös, kun täällä sisällä on vielä ihanan vilposaa. Tänään ollaankin sit sisällä... Lähtisin tyttöjen kaa mietlellään vaikka rannalla käymään mut kun meidän autossa on vieläkin ilmastointi rikki (joku osa piti tilata) niin ei sillä viitti mihinkään lähteä!

Ei mekään olla vielä pottailua aloitettu. Yks hyvä vinkki on antaa joku kirja aina käteen niin ehkä sit jaksaa pidempään istua. Esikoisen kanssa istuin lattialla vieressä kun muuten ei ois siinä istunut...

Yritetään nauttia näistä helle ilmoista jollain tavoin vaikka sit varjossa istumalla! Kyllä ne kuitenkin jossain vaiheessa loppuu, ja sit taas muristaan kun on niin kylmä!

Vierailija
27/32 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh,hellettä!!Ei jaksa edes aurinkoa ottaa niin täytyy istua sisällä ja syödä miehen tekemää pizzaa nam...Ajateltiin tehdä meidän kivoille lapsenlikoille illaksi pizzaa,toivottavasti n iille jää jotakin.....

Me aloitettiin pottailu jo 7 kuisena ja hyvin on mennyt.Laitan aina ruoan tai puuron jälkeen potan olohuoneeseen ja lelut viereen niin saa ottaa niistä minkä haluaa.Aina sinne jotakin on tullut, ei tietenkään alussa tullut mut sit kun oppii ja sisäistää asian niin alkaa tulostakin tulemaan.Meidän potassa on selkänoja niin olen sitonut pojan kiinni siihen min kylpytakin vyöllä ja hyvin pysyy...Alussa olin vieressä mut en enää,teen omia hommia sillo.

no niin ,nyt Palvipäiville!!Kirjotellaan!!!

Vierailija
28/32 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se Heather, joka pottailusta kysyi..? No anyway.. :) Meillä aloitettiin pottailu n. 8kk ikäisenä, kun poika oppi istumaan tanakasti. Hyvin lähti homma käyntiin, muutaman päivän ihmetteli ja venkoili potalla, mutta sen jälkeen tajusi, että tässä istutaan nätisti, kun siihen laitetaan. Lelu käteen ja joskus tv päälle, niin siinä istuu, ei tarvitse edes itse vahtia nykyään vieressä enää. Aina ruokailun jälkeen laitan potalle ja hienosti saatiinkin lähes kaikki kakat ja monet pissat pottaan. Taisinkin aikaisemmin kertoa, että nyt on kakkailut hiukan hakusessa, välillä tursahtaa housuunkin kesken leikkien. Ja nyt olen huomannut, että aamulla heräämisen jälkeen potalle, niin silloinkin melkein aina tulee kakat. Ja aamupuuron jälkeen uudelleen, on aamulla näköjään joku " putki päällä" . :D

Meillä on poika ollut tänään hämmästyksestä soikeana, kun tehdään pihalle pientä remppaa. Laitetaan patiolle uusi valokate ja puretaan pois pation laudat ja laitetaan kivetys tilalle. Heti aamulla avuksi tuli pojun setä ja pian sen jälkeen pärähtivät paikalle Turusta vielä pappa ja eno. Oli siinä ihmettelemistä, kun koti oli yhtäkkiä täynnä isoja vieraita miehiä! Parkuhan siitä tuli, mutta päikkäreiden jälkeen jaksoi jo vähän höpötellä ja leikkiäkin vieraiden kanssa, minkä nyt hommiltaan kerkesivät. Nyt vahtaa silmä kovana olkkarin ikkunasta pihalle, että mitäs siellä tapahtuukaan ja välillä huutelee kommentteja perään. :)))

Mutta nyt alka olla pienen työnjohtajan välipala-aika. :)

Vierailija
29/32 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oikein kiva päivä eilen. Oltiin rannalla koko iltapäivä, ja tyttö nautti uimisesta järvessä! En olisi kyllä uskonut, että tykkää, mutta kyllä vaan. Kamala kikatus koko ajan, ja muutamat rannallaolijat tulivat oikein ääneen kyselemään, että minkä ikäinen pikkuinen on, ja ihmettelivät, kun tykkäsi niin kovin uimisesta :0).

Kyllä uni maittoi sitten illalla, heti kun tultiin kotiin puuron jälkeen.

Tänään onkin sitten tehty paljon pihahommia. Mies rakentaa kuistia ja minä ajelen nurmikoita. Tyttö on juuri päikkäreillä, joten pitänee palailla hommiin!

heather ja neiti-nessukka kohta 11kk

Vierailija
30/32 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Memmu tykkää kans hirveästi järvessä uimisesta.

Mä oon niin onnellinen,tänään selvisi et saadaan lapsille ihana hoitaja kotiin,kun aloitan työt syyskuussa.Jos oisin joutunut viemään Memmun perh.päivähoitoon,en ois mennyt töihin olleskaan.

Nyt tyttö nousee seisomaan ilman tukea ja seisoa törröttää pitkiä aikoja tuetta.

Lumina ja Memmu

Vierailija
31/32 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla/mitä kautta löysitte hoitajan? Jos saa kysyä, niin paljonko maksatte palkkaa?

Toi olisi nimittäin vaihtoehto, mitä olen kokonaan unohtanut harkita (edelleen me ei tiedetä, minne tyttö menisi elokuusta alkaen päivähoitoon, kun mies on töissä ja mulla alkaa koulu!!! Vasta 31.7 selviää, pääseekö hakemaamme päivkotiin!).

heather

Vierailija
32/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin jo vähän aikaisin koneella, poika kun heräsi n. tunti sitten eikä vielä oikein ole aamupala-aika...

Lueskelin pikaisesti vielä viimeisiä kuulumisia viime vkon pinosta ja heather; paljon voimia!

Itse taisin juuri viime viikolla sanoa, että pojan toisesta etuhampaasta ei ole vielä mitään merkkiä, mutta niin vain edellispäivänä se oli rikkonut ikenen! :O Pääsi oikein yllättämään! Saas katsoa, tuleeko siitä samanlainen iso majava-hammas, kuin toinen etuhammas on. :)

Olin eilen kaverini kanssa lenkillä ja suurimmaksi osaksi tarvottiin metsän varjossa, mutta niin vain taas onnistuin polttamaan itseni. Jos on kalkkunalle tarvetta, niin minä ilmottaudun!! :D Olisihan se kiva edes joskus olla ruskettunut, mutta kun ei niin ei.

Nyt alkaa poikanen olla ilmeisesti sitä mieltä, että puuroa ja maitoa olisi saatava ja sassiin. Ai niin, viime ketjussa oli siitä maidosta puhe ja meillä menee kyllä myös ihan vaikka suoraan jääkaapista. Muistanko oikein, että joku oli antanut jo piimää? Meillekin neuvolassa sanottiin, että voisi alkaa antamaan, mutta en nyt sitten huomannut kysyä, annanko silti normaali määrän maitoa vai korvaako piimä siitä osan. Nestettähän ne molemmat ovat, mutta silti jäin miettimään... Kerrottiinko jollekulle? Ei näillä helteillä lisäneste varmaan pahitteeksi ole, mutta hirveästi jos juottaa, niin meidän veijari lorottaa yöllä punkkaansa...

Mutta nyt siis aamupalalle! Tulkaahan muutkin kertomaan alkuviikon juttuja, kunhan heräilette! :)

- Maisa ja pikkuherra (ensi viikolla jo 11kk, IIK!)