** ELOKUISET heinäkuun ekalla viikolla **
Kommentit (32)
Meillä sitten miehen kesäloma loppui, ja arki alkoi. Heräiltiin tänään jo puoli 11, mikä oli ihan hyvä, kun olin kyllä jo ollut valveilla sellaisen tunnin. Äiti laittoi tekstiviestiä, että oli kysellyt vaarin kuulumisia (hänet siirrettiin Mikkeliin eilen...), ja oli kuulemma ollut todella vaikea yö. Rauhottavaa oltiin jouduttu antamaan kaksi kertaa ja lopulta jopa lepositeisiin olivat joutuneet laittamaan..... :(
Mutta jos nyt välillä näitä vauva-juttujakin.
Maisa: Meille sanottiin maanantaina, että piimä lasketaan myös maitoihin. Samoin kun velli ja ne kaupan tetroissa olevat valmispuurotkin.
Meillähän tuo tyttönen rakastaa piimää yli kaiken.
Oletteko jo antaneet paljon mansikoita pienille? Minä jännityksellä odotin, että millaiset ilmeet mansikasta tulevat, mutta ei! Kovasti tykkäsi ensimmäisestä mansikasta, eikä tullut hauskoja ilmeitä.... NIinhän tuo neiti on ollut kaiken uuden kohdalla. Kertaakaan ei ole tullut irvistyksiä tai puistatuksia. Suu vain aukeaa aina lisäherkulle...
Mansikat ovatkin nyt kovin suosittu juttu...
Tyttö oppi toissapäivänä tuomaan tavaroita mulle. Kun heittää jonkin lelun tarpeeksi kauas, ja sanoo " ohhoh" , niin tyttö alkaa hymyilemään ja sanoo ohhoh ja ryntää lelun perään. Sitten kun osoitan kädellä lelua ja pyydän tuomaan sen, niin tyttö konttaa tuomaan lelun käteen. Ehkä neiti on viettänyt liikaa aikaa mun siskon koirien kanssa, kun tuollaisia koira-juttuja oppii.... ;)
Nyt ruoanlaittoon ja sitten tyttö päikkäreille!
heather ja neiti-nessukka 10kk
Terveisiä täältä helteen keskeltä....Tulimme juuri kaupungista,oltiin shoppailemassa koko perhe.Sai poikakin taas uudet shotsit;;niin ja minä uudet kengät ja paidan...Kivaa!!!!!
Nytpä tuli mielimuutos,en menekään töihin kun arveluttaa viedä poika näin pienenä sinne vuoropäiväkotiin.Joutuu siellä reppana olemaan sit illallakin ja aina meidän iltavuorossa joutus isovanhempia vaivata ja pyytää hakee poika pois sieltä!!!!Joten odottelemme vielä.
Tohon piimä-asiaan,mä en ole vielä sitä kokeillu,kaikkea muuta maitotuotteita olen kyllä ja on tykännyt.Mansikoita en ole kokeillut, vielä.Voishan niitäkin kokeilla.
Niin se aika vaan menee että meidänkin poika on tän viikon la jo 11kk.Huh huh,kylläpä aika rientää.
Nyt heipat ja huomenna taas uusiksi!!!
poika jälleen sairaalassa mutta tulin käymään,hengähtämässä...
Volkkarille: tuosta vuoropäiväkodista,niin meillä molemmat tytöt olivat vuoropäiväkodissa 10kk alkaen ja ongelmia ei ollut! He sopeutuivat molemmat tosi hyvin. No,esikoisella iski jonkin sortin ongelma sitten kome vuotiaana kun pikkusisiko oli sen 10kk... Mutta se on sitten toinen juttu. Anyway.työpaikkoja tulee ja menee mutta aattelin kertoa että vuoropäiväkoti oli meillä ihan loistojuttu!
No niin,lähden takasin sairaalalle,ei sovi siitepölyt meidän pojan kropalle...
meillä selvis sitten allergiat, maito ja kananmuna. Iho onkin paljon parempi kun ollaan oltu maidottomalla. Nyt sitte periaatteessa molemmat lapset on allergisia... tytöllä oirehtii maitoallergia ummetuksella ja pojalla iho oirein. Tyttö kuitenkin ei saa kalkkia juuri ollenkaan joten pitää antaa hapanmaitotuotteita pari kertaa päivässä.
joo mutta voimia heatherille, me lähemmä saunomaan. palailen paremmalla ajalla, moi
Justiinsa sain tytön päikkäreille. Antakaa hyvät naiset vinkkejä, että miten vauvan saisi nukahtamaan rattaisiin??? Ennen tykkäsi tosi paljon nukkua, mutta ei enää!
Kaikki olen mielestäni laittanut oikein: selkänoja makuuasennossa, päällä hyttysverkko ja harso, ja tänään kun on vähän viileä, niin varjossa lakana peittona.
Mutta tyttö ei vain suostu nukahtamaan, vaan nousee istumaan koko ajan...
VINKKEJÄ KAIPAAAAN!!!
Eilen tuli tietoa Mikkelistä, että vaarin arvot olivat romahtaneet, joten lähdettiin kiireellä ajamaan sinne... mutta sillä aikaa arvot olivatkin jo parantuneet, joten säikähdyksellä selvittiin.
Tänään vaari siirretään tänne kotipaikkakunnalle terveyskeskukseen...
Ilmeisesti arvojen romahtaminen oli johtunut pienestä infartktista.
Vaarilla on sydämentahdistin, ja äiti oli kysynyt lekurilta, että onko nyt niin, että vaikka sydän periaatteessa antaisikin periksi, ja olisi aika lähteä, niin se tahdistin vaan sinnikkäästi pitää hengissä? Lekuri oli siihen todennut, että niinhän se on...
Nyt ruoanlaittoon! Pinoutukaahan!!
ja hälsningar från Stockholm!!
Käytiin su-ti Tukholmassa risteilyllä, ja hyvin meni vauva matkassa. Kovin oli kuuma päivä Tukholmassa, joten poikaa piti koko ajan juottaa. Silti oli posket punaiset ja hiki päässä, joten lähdettiinkin takaisin laivalle jo kahden jälkeen. Hyvin ehdittiin kuitenkin katsastaa Drottningsgatan (vai mikä se pitkä kauppakatu nyt olikaan) ja vanha kaupunki. En ollut käynytkään Tukholmassa 10 vuoteen, joten en muistanutkaan, että se oli noin kaunis kaupunki vanhoine rakennuksineen ja vesistöineen. Helsinki vaikuttaa kyllä jotenkin tosi valjulta sen rinnalla. Tulomatkalla poika nukahti jo klo 17 ja heräsi lopullisesti klo 6.30 seuraavana aamuna. Taitaa olla pojan yöuniennätys kautta aikojen. Että kannattaa lähteä laivalle, jos haluaa, että vauva nukkuu... :)
Me annettiin eilen ekan kerran pari mansikkaa pojalle. Tuntui tykkäävän niistä, ei mennyt naamaan kurttuun niin kuin esim. niistä Semperin uusista lasipurkissa olevista puuroista, joita oli reissussa mukana.
Toinen kulmahammas kuultaa nyt ikenestä läpi, joten odotettavissa lienee itkua ja hammastenkiristystä. Tuli just mieleen, että pitäis alkaa kutsua ihmisiä poitsun 1-vuotissynttäreille. Mies uhkas ottaa itse pojan 1-vuotiskuvan, epäilen kyllä vähän minkälaatuisia ja -tasoisia kuvia se saa aikaan, vaikka hyvä kamera sillä onkin. Ei kyllä huvittais maksaa satoja euroja valokuvausliikkeelle muutamasta kuvasta. Anopin asuinkaupungissa kuvia sais vähän halvemmalla, ehkä mennään loppujen lopuksi sinne. Mites te muut, ootteko menossa ottamaan 1-vuotiskuvat?
Poika yrittää räplätä näppistä, joten parempi lopetella. Taitaa raukkaa se kulmahammas vaivata. Hauskaa illan jatkoa!!
Taas odotellaan aamiaisaikaa, joten on hyvää aikaa naputella heti aamusta. Tosin tämä on yksikätistä puuhaa, kun meidän " unto-utelias" istuu sylissä ja seuraa silmä kovana, mitä tapahtuu. On tosiaan nykyään niin utelias joka asiasta, että raukalla hermo menee, kun ei näe, mitä muut tekee esim. pöydällä / keittiön työtasoilla jne. Kaikessa pitää olla mukana touhuamassa. Paitsi silloin, kun on kiire kiertää olkkarin pöytää... Poika jaksaa tampata sitä ympäri joskus 20 minuuttiakin ja silloin MIKÄÄN muu ei kiinnosta. :)
Olikos se heather, joka kyseli vaunuihin nukahtamisesta..? Meillä kyllä nukahtaa, kun laittaa vaunujen valjaisiin, ettei pääse punkeamaan pystyyn. Vaunujen koppaan on siis turha laittaa, sieltä kiipeää aina ylös. Mutta meillä on ongelma se, että kun ennen nukkui tasan niin kauan, kun vaunuja jaksoi työntää, mutta nykyään nukkuu siellä n. 45min ja on tikkana hereillä! Nukkuu siis hiukan paremmin nykyään sisällä.
Meillä alkaa vihdoin viimein se remppa ensi viikolla. Maanantaina ollaan vielä kotona, jotta vähän nähdään, minkänäköistä väkeä tänne on tulossa, mutta koko loppuviikoksi lähdetään pojan kanssa evakkoon mun vanhempien luo Turkuun. Mies tulee vkonloppuna hakemaan meidät sitten kotio. Remppa voi venyä vielä seuraavallekin viikolle, mutta eiköhän me pari päivää kestetä vieraita miehiä... :O
Nyt pikku apulaiseni haluaa myös naputella, joten täytyy lopetella ja sulkea kone, niin saa poikakin vähän rämpyttää näppistä! :)
Ava ekoilla unilla, joten pikkasen aikaa ennen ruuan laittamista. Oltiin ulkona jo klo 9 omalla hiekkiksellä leikkimässä. Nyt on aamusella ihanan viileetä ja pystyy olemaan tuossa etupihalla. Iltapäivällä sinne ei voi Avan kaa mennä, on niin kuuma! Onneksi takaterassi on varjonen.
Heather kyseli nukkumisesta, meidän neiti nukkuu aina sisällä omassa sängyssä jos ollaan kotona. Silloin nukkuu 1.5-2h. Mut jos ollaan kylässä tai kaupassa niin nukahtaa myös rattaisiin, silloin nukkuu vain sen max 1h. Valjaat on pakko pitää kiinni. Vaunuilla meillä ei oo enään käyttöä ja ajattelinkin ne laittaa myyntiin. Muutenkin haluaisin noista vauvatavaroista jo eroon, kaukalo jo myytiin ja samoin bumbo-tuoli (se oli turha ostos meillä, käyttöä oli ehkä 5 kertaa ja neiti ei ollenkaan viihtynyt siinä). Noi lastenvaatteet lähen syksyllä myymään kirpputorille. Noita rattaita meille on kertynyt kolmet, yhdet vanhat joilla on hyvä työntää täällä metsätiellä ja toiset on esikoisen vanhat Cracot. Nyt ostettiin sellaset sateenvarjorattaat jotka menee vielä pienempään kuin nuo Cracot. Ne on hyvät matkoilla ja ne saa kasaan vaikka Avaa kantaiskin toisessa kainalossa.
Avalle pitäis tänään tehdä jotain ruokaa. Teen aina isomman satsin paria kolmea ruokaa ja pakastan ne sit. Purkkiruokaa syötän aina silloin tällöin, että sekin maistuis, kun ne on niin käteviä matkoilla. Aina yrittää keksiä jotain uutta mut nyt alkaa olla ideat loppu. Kertokaapa millasia pöperöitä teette? Mä oon käyttänyt välillä peruna-sipuli sekotusta ja sinne sekaan jotain lihaa ja kasviksia. Viimeeksi tein lasagnea, eli kypsensin jauhelihan tomaattimurskassa (suolaton) ja sit vaan makaroonilevyjen kaa uuniin. Ei siis mitään valkokastiketta. Sit on tietysti nää tavalliset perunamuussi hössäkät. Risottojakin oon välillä tehnyt. Mausteita oon jo ihan pikkasen heittänyt mukaan ja melkein aina laitan sipulia. Kohtahan noitten pitäis jo tavallista ruokaa alkaa syömään. Päivähoitoon kun menee saa samaa ruokaa kun muutkin. No tammikuussa pitäis ton neidin aloittaa sit päivähoito, jänskättää jo et mistäköhän saa paikan kun elokuussa on kaikki paikat jo täytetty! Ja mä haluan neidin päiväkotiin joten saa nähdä miten käy...
Nyt lähden tuonne keittiön puolelle, mukavaa päivää kaikille!
Minäkin pitkästä aikaa täällä!!!!
Sain juuri pojan nukkuun ja heatherille heti tässä ekana että meillä ollaan kohta 11kk saatu nukkuun poika vaunuihin/rattaisiin kun jaksaa vaa työnnellä tarpeeksi kauan säällä kun säällä mutta nyt about kuukauden verran on nukkunut omassa sängyssään päikkärit kun nukkuu paljon paljon paremmin eikä tarvii olla minunkaan otsa kurtussa naapureille jotka eivät osaa olla hiljaa päikkäreiden aikana....hah hah!!!!Paitsi sillo ei kyllä naurattanut!!!!
Niin että asian vierestä nyt meni ja pahasti mutta vinkkini on että laita omaan sänkyyn nukkuun!
Tosca:Kivalle ja Helpolle kuulosti toi teidän Tukholman matka,hyvä niin.Me olemme lähössä 12.7 sinne koko perhe+äiti ja hänen mies.Tehdään ihan toi päivä Tukholmassa risteily.Voi kunpa meilläkin menisi hyvin...
Ja 1v.kuvasta kyselit, me ajateltiin mennä ihan valokuvaamoon ja otattaa siellä herrasta se haitarikuvat ja sit haluan(en vaa vielä tiedä paljo maksaa, mut maksaahan se!!!)sellasen taulu-valokuvan koristamaan olohuoneen seinää.Se olisi hieno!!!
Vaatteet ollaan jo valittu,vielä vaan pitää ostaa ne!
Millos teillä muuten on synttärit?siis muillakin?Meillä on 8.8.
Kukas se siitä vuoropäiväkodista sanoi tykänneensä?Nimittäin taas on m uuttunut meikän mielipide ja nyt kävin jo kirjottaan työsopimuksen joten enää sitä ei voi perua, joten se on menoa nyt!
Ollaan etitty lastenhoitajaa tänne kotia mut ainakaan vielä ei ole tärpännyt joten kai poika on sit pakko viedä sinne päivikseen!
Joo,tulipas taas asiaa,vettä tulee kaatamalla mut hyvä niin välillä.
Lauantaina mennään naapureille grillaan ja mun sisko tulee tänne hoitaan poikaa.Jaksaa vielä tulla vaik on viimisillään raskaana.
Nyt laittaan pyykkejä..Moi moi!
Vastaan sulle tällein nyt:eli noista ruuista,mä tein vielä n.1.5kk sit pojalle omat pöperöt(kaks plussan sivuilta sain eräältä äidiltä hyvät reseptit),mut sit se jotenkin jäi kun ne loppu pakastimesta ja nyt olen syöttänyt noita purkkiruokia sillo kun ei syödä itse sellasta mitä voisi ja mistä poika tykkäisi.Mutta taidanpa itsekin nyt tehdä tosta peruna-sipulisekotuksesta jotain että kiitos vaan vinkistä!!!
Ihan eka volkkarille tuosta valokuva-jutusta: eli kannattaa kysellä myös graafisilta suunnittelijoilta, miten paljon velottavat valokuvataulun tekemisestä! Heille se nimittäin on tosi nopea ja pieni vaiva, joten eivät ehkä ota niin paljon, kuin valokuvaamot.
Meidän neiti on äärettömän kiinnostunut kirjoista nykyään! Nytkin tuossa plaraa Tuulen Viemää kirjaa... valitettavasti se vain on sellainen ikivanha painos, joka on aika arvokas, joten ehkä pitäisi se ottaa pois...
No niin, kirja turvallisesti pöydällä...
Me yritetään edelleen löytää tytölle päiväkotipaikkaa... ei vain tunnu löytyvän. Tässä tulee kohta ihan epätoivoiseksi...
Jahas, nyt tuli tuoksahdus vauvan suunnalta, joten vaipanvaihtoon!
Hellettä piisaa...ja se on meillä sekottanut nukahtamiset täysin. Saa tunnin työnnellä vaunuja ennenkuin nukahdetaan..eilen oli vähän helpompaa kun oli viileämpi ilma. Meillä nukutaan vaunujen ratasosassa, välillä ensin istuen ja kun on tarpeeksi maisemia katseltu niin kaadan selälleen ja sitten nukahdetaan...tai sitten ei :) Sisälle meillä ei tyttö osaa nukahtaa paitsi yöunille..
Ruokavinkit myös meille tervetulleita! Meillä syödään kaupan purkeista sekä omatekemää milloin saan aikaiseksi tehdä. Menee vielä aikaa ennenkuin samaa ruokaa syö kuin muutkin kun ei kököt oikein mene vielä alas..piimää maisteltiin eilen, kirkuen pyysi lisää :) piimätyttö..no, hyvä vaan. Saisi imetystä vähenemään.
Mä oon hoitovapaalla vielä vuoden verran, katson sitten meneekö töihin vai olisiko seuraava pikkuinen tulollaan..
Tekisi mieli hankkia pyörään istuin, oletteko jo pyöräilemässä käyneet?! Pääsisi vähän kotoa pois, pyörällä liikkuu niin äkkiä..
Mutta nyt ruoanlaittoon..
Kuten jo viimeksi sanoin (joskus kolmisen viikkoo sitten) meidän elämä on muodostunut melkoiseksi hullunmyllyksi mun töihin menon jälkeen! Nyt kun iskä on ollu tyttöjen kanssa lomalla, on ruokavaliokin ollu sitä luokkaa muksuilla että hoh hoh... Isommalle makkaraa, pihviä lihistä ja pienemmälle purkista vaan... Ottaa tosi paljon päähän, kotona ollessani meillä ei koskaan syönyt kukaan mitään einestä!!!!!! koti kiilsi (no ei aina) pyykit oli viikattuna ja silitettynä kaapissa, lapset tyytyväisiä. Nyt tuntuu ettei mikään onnaa. Kotikin on kuin kaatopaikka ja mulla ei oo hetkeekään vapaa-aikaa (no nyt on ja avasin just siiderin)
Kun tuun kotiin töistä, niin sylitellessä ja hoitamisessa se ilta menee, ja yöllä saat sitten tehdä kotityöt, tai aamulla ennen kun töihin lähet. Kyllä mä oon aika poikki. Varsinkin kun töissä on kauhee painostus (myymäläpäälikkönä keskisuuressa pt-kaupassa) kun homma ei vielä toimi, tosi on että rutiinit katoaa äityslomalla ollessa, mä olen sielläkin aika hukassa, koko päivä menee siihen juoksemiseen ja säätämiseen vielä kun rutiinit ei ole muodostuneet vielä. Voi kääks, toiv. huomenna helpompi päivä.
Mutta vauvasta: Viivi on muuttunut nyt lähiaikoina ihmismäisemmäksi, ilmaisee ikävää, hakee unilelun kun on väsynyt ja köllöttää sen kanssa lattialla. Vaihtaa kuulumisia molotuksellaan (meillä ei puhuta) selvästi vastaa kun kysytään. Saa raivareita, siis aivan hillittömiä, on siis selvästi jo ISO vauva.
Meillä otettiin ensiaskeleet jo noin kaks kuukautta sitten, mutta vieläkään ei varsinaisesti kävellä, vain vahingossa 4-5 askelta, kai kontaten on kivempaa?
Viiville on nyt tullu kaks poskihammasta, eli 9 hammasta yhteensä on nyt. Noitten poskihampaitten puhkeeminen teki ilm. kipeetä, koska oli sillon tosi rutunen.
Mansikoista: Me ollaan annettu haukata kokonaisia mansikoita, ei ole suuremmin uponnu? Varmaankin jos survois ne, niin menis paremmin. Maitotuotteita ollaan annettu maustamatonta jugurttia ja juustoa, kotijuustoa, raejuustoa, tänään lantrasin iltamaidon nania 50% ja rasvatonta lehmänmaitoa 50%, hyvin on nyt nukkunut, joten jatketaan varmaankin niin, jotta vuoden iässä annetaan sitten pelkkää tavallista maitoa.
Mutta ei, kait se on pakko mennä tutimaan jotta jaksaa taas herätä 05.10...Krooh.
Ameliini&Viivi
Nyt kun oon ollu töissä, niin tuntuu kyllä että jaksan paremmin noita lapsia, on niin ihana nähdä niitä kun tulee kotiin, että lasten kanssa olo ei tunnu raskaalta. Eli jaksan täysipainoisesti seurustella lasten kanssa, ja nautitaan yhdessäolosta täysin siemauksin:)
Ja jotain muutakin hyvää!!!!! Mä olen laihtunut melkein neljä kiloa siitä kun menin töihin!!!!!! Eli alle sen kun aloin viiviä odottaan, se on kivaa, paitsi että pienempiä housuja täytyy lähtee ostamaan:) Silloin kotona ollessa noudatin tiukkaa dieettiä ja kilot oli tosi tiukassa (mulla ei ollu kun viis kiloa) ja nyt oon syöny ihan mitä sattuu ja kilot on neljä kiloo miinuksella siitä kun oli ennen raskautta!
hiphei!
Taas sellainen aamu meillä... Jannu heräsi ulvomaan klo 5 ja sain simahtamaan uudelleen, kun istuin vieressä reilun vartin. Pojalla taitaa olla jotkut tuntosarvet päässä, kun kerran yritin hiipiä pois, alkoi heti kitinä, vaikka makasi silmät kiinni ja selkä muhun päin! Vihdoin rauhoittui sen verran, että pääsin hiippailemaan pinnikseltä pois. Mutta uusi huuto oli 20min päästä ja sitten ei uni enää tullutkaan, vaikka poika selvästi oli vielä a i v a n koomassa. Silmät vain pyörivät päässä, mutta kiinni ne eivät pysyneet eivät sitten millään. Kiikutin taas alakertaan, jotta mies saisi nukkua, mutta kauhea parkuhan siitä tuli. Tunnin jaksoi taas kiljua, kunnes kippasin vaunujen koppaan ja sinne simahti.
Meillä alkaa oikeasti taju mennä tämän meiningin kanssa! Parin kuukauden päästä pitäisi mennä tarhaan, mitenköhän sekin tulee menemään, kun poika kiekuu aamut ja simahtaa uudelleen niihin aikoihin, kun pitäisi oikeasti herätä ja lähteä hoitoon??? Olen nyt jo aivan poikki, kun omat unet loppuvat kesken, miten jaksan töissä? Jotenkin se mieskin jaksaa, mutta hän taitaa sentään nukkua yöt paremmin. Mulla menee nykyisin puolet öistä valvoessa ja stressatessa, koska poika herää ja eikö tämä p***a ikinä lopu.
Olen aina näiden aamuyön heräilyjen jälkeen niin väsy ja päätä särkee (liian vähän unta + torkun sohvalla niskat nurin, kun poika koisii vaunujen kopassa), etten jaksa lasta kunnolla päivisin. Pienikin kitinä tms saa mun hermot aivan pintaan ja tiuskin ja motkotan. Sitten tulee paha mieli ja pyytelen pikkuiselta anteeksi kyyneleet silmissä. Oikein tässä _nauttii_ vauva-arjesta. :(
Joo, josko keittäisi ison kupin teetä, jos vaikka tässä vähän piristyisi ja mielikin kohoaisi...
vai miten se sananlasku menikään. Poika on näköjään sisäistänyt sen vähän liiankin hyvin, kun taas tänään heräsi klo 5. Ei auttanut tutti, eikä nukahtanut rinnalle, joten ei auttanut kuin nousta. Yleensä jos poika herää tolleen viideltä, niin onneksi nukahtaa vielä imetyksen avulla tunniksi. Mies tuolla vielä vetelee sikeitä, ja poikakin näyttää siltä, että pian tulee uni silmään tossa pinniksessä. Laitoin tutin suuhun ja tulin itse tänne nettiin, kun alko ottaa päähän niin paljon. No niin, nyt poitsun silmät menivät kiinni. Että ekat päikkärit alkavat ennen klo 8... Nukkuu söpösti toinen jalka pinnojen välissä sängyn ulkopuolella. Me ollaan lähdössä viikoksi mökille, joten siellä vois yrittää tassuttelua tms. unikoulun tyyppistä, kun ei ole naapureita. Tosin en kyllä tiedä, onko vieras mökki oikea paikka unikoululle. No se tästä valituksesta, väsymystähän tää " vaan" on, ei mitään verrattuna monen muun ongelmiin (tsemppiä vaan esim. MKE77 sulle, ei ole varmasti helppoja noi sairaalareissut ja allergiajutut).
Volkkari: hauskaa risteilyä teillekin!! Toivottavasti säät suosivat ja risteily onnistuu muutenkin hyvin. Tuolla meidän risteilyllä oli kyllä tosi paljon vauva- ja lapsiperheitä. Muutenkin lapset oli huomioitu laivalla (Silja Symphony) tosi hyvin: oli oma iso leikkipaikka, lastenhoitomahdollisuus pariksi tunniksi jne. Kyselit myös noista syntymäpäivistä: meillä tulee vuosi täyteen 14.8.
Niin noista pöperöistä oli kans puhetta: meillä poju syö itsetehtyjä liha-kasvissoseita ja reissussa tietty kaupan soseita. Aamulla ja illalla yleensä kaura-ruispuuroa ja välipalaksi hedelmäsosetta tai viiliä/jogurttia + hedelmäsosetta/raastettua hedelmää.
Tänäänpä on moni heti aamusta koneella. Meilläkin herätiin normaalia aikasemmin eli klo 7 kun muuten nukutaan tuonne klo 8 saakka. Mut en valita kun luin teidän heräämisiä jo klo 5 :( varmasti kurjaa!
Maisa kirjoitti tuosta vauva-ajan ihanuudesta... joo mä tunsin ihan samoja tuntemuksia silloin esikoisen kanssa kun se oli huono nukkumaan. Mä tunsin itseni tosi huonoksi äidiksi kun en osannut nauttia vauvaiästä ollenkaan. Mä meninkin sit töihin jo kun esikoinen oli 1v 2vk. Ja totesin et meille ei tule enään lapsia!! No sit aika kultas muistot ja reilun 4v päästä olin valmis toista vauvaa ajattelemaan. Neideille tuli sit ikäeroksi just 5 vuotta ja 1 viikko. Ja oon ollut tosi tyytyväinen tähän ratkasuun!
Meillä on kanssa tuolla varastossa polkupyörän istuin mut ei olla vielä sitä kokeiltu, vois alkaa jo kokeilee...
Valokuvauksesta oli puhetta, me sovittiin että anoppi ostaa sen synttärilahjaksi. Meillä kun kaksi tyttöä niin ei oo kauheeta tarvetta vaatteilla eikä leluilla. Niin tuo on ihan hyvä lahja, on meinaan kallista touhua tuo kuvaamoon meno...
Mies lähtee tänään kaveriporukalla Tallinnaan kaljafestareille ja tulee vasta lauantai iltana. Joka vuotinen poikien reissu. No hyvä et pääsee tuo isäntäkin kavereiden kanssa johonkin, niin vähän käy missään. Ollaankin sit tyttöjen kaa kahdestaan pari päivää.
Kohta lähetään esikoisen kanssa pyöräretkelle. Ava jää nukkumaan miehen kanssa. Mies meni töihin tänään jo 4.30, joten nukkuvat yhdessä päikkärit et jaksaa sit valvoa.
Mukavaa perjantaita kaikille ja nautitaan näistä helteistä vaikka rannalla löhöten!
ollaan oltu muutama viikko nettipimennossa, mutta nyt taas toimii!
Muutto on siis onnellisesti ohi, huh, vaikka tekemistä piisaakin vielä pitkäksi aikaa - remppa vielä vaiheessa ja silleen...
Mutta en valita tippaakaan, on kyllä sen verran ihana asua omakotitalossa kerrostalon jälkeen! Eipä ole ikävä sitä kamalaa porrasmäärää mikä piti pikkumiehen kanssa ravata ylösalas joka ulkoilun yms. yhteydessä. Ihana, kun pääsee omalle pihalle vain oven avaamalla!
Maisa1, tekstisi oli kuin omaa kirjoittamaani! Meillä ihan samanlainen nukkuja tämä pikkumies. Alkaa äiti olla vähän väsynyt, kun ei ole n. vuoteen ja neljään kuukauteen nukkunut yksiäkään täysiä yöunia.
Tänä aamuna sain ukon sentään nukkumaan klo 6.20 asti, mutta nukuttelin useampaan kertaan siinä aamuyöllä. Eli hölmöltähän se tuntuu, että vauva on ekoilla unilla yleensä jo kasin maissa - ei toivoakaan edes kaksiin päikkäreihin saati sitten yksiin tällä menolla!
Ameliini, meillä ukko saa kanssa ihan kamalia raivareita, kun asiat ei mene niinkuin hän tahtoisi. Kiljuu ja raivoaa ja jurputtaa ja paiskoo tavaroita jne. oikein hirvittää, että kun oma tahto on noin kova jo nyt, niin mitä se on uhmaiässä....
Volkkari, meillä sama synttäripäivä eli 8.8.;)
Ruoasta; meillä myös syödään sekä omatekoista että purkkitavaraa ja molemmat onneksi uppoaa ihan hyvin.Kökköisempikin ruoka onneksi menee jo alas. Minä myös käytän jonkin verran mausteita myös pikkumiehen eväissä; valkopippuria, paprikajauhetta, valkosipulia, yrttejä yms.
Meillä on jo siirrytty kokonaan lehmänmaitoon, kun antoivat neuvolasta luvan, että voi ruveta kokeilemaan. Aluksi sekoittelin sitä Naniin vähän ja pikkuhiljaa lisäsin sitten määrää ja nyt ollaan jo täysin Valion piirissä! Oikeesti mukava, kun ei tartte enää Nannia raahata kaupasta.
Mukavaa hellepäivää kaikille!
sarppa & Kalle huomenna 11kk
Meillä tytöllä ei oo vieläkään hampaita,tyttö tuli tänään 11kk!
Vauva-aika on mennyt hujauksessa.Tyttö seisoo ilman tukea ja tukia myöten kävellyt jo pitkään.
Nukkuu yöunia 12-13t putkeen(mitä jaksetaan yhä ihmetellä,isosisko ja veljet heränneet 1-7 krt yössä 1-2v asti!)
On hirmu kova vierastamaan tuntemattomia,tästä johtuen ollaan nyt etsitty kotiin lapsille hoitajaa,kun aloitan työt näil näkymin syyskuussa.
On oikeasti aina hyväntuulinen,ihan yhtä hymyä koko tyttö.
Konttaamisen myötä tytöstä on tullut innokas tutkija,aamuisinkin isot silmät on niin levällään sängyssä,et kuin tyttö kuvittelisin näkevänsä koko maailman ihmeet yhdellä silmäyksellä!
Pienenpieni kiusanhenkikin tytöstä löytyy,sillä kun äiti laskostaa vaatteet hänen omaan koriinsa,tyttö repii vaatteet alas samantien nauraa hekottaen ääneen ja silmät tukkivat silkasta ilosta.
Liian hellyttävä.
Silppuria ei perheessä tarvita,tyttö on oiva paperisilppuri...Kaikki tuhottavat paperit tytölle käteen ja kerää myöhemmi silput roskiin.
Lumina ja tyttö 11kk
Vauvakuumetta yhä ilmassa,mut yritetään odotella syksyyn tai talveen näil näkymin,haluan saavuttaa tavoitepainon painonvartijoissa,ennenkuin alan kasvattaa uutta masua.
Nukkumisesta:
Olimme tuossa 9 päivää lomalla Islannissa, missä aikaero oli yllättäen kolme tuntia! Ja niin päin että siellä poikamme heräsi viideltä aamulla (kotona siis kahdeksalta). Kuitenkin kolmessa päivässä rytmi muuttui Islannin aikaan. Nyt taas kun tulimme kotiin, poikaa pitää puoli yksitoista herätellä !!!! että päästäis ulos nauttimaan kesästä, illalla vastaavasti ei puhettakaan nukkumaan menosta ennen 23... Tuntuu että näin päin rytmin siirto on vaikeampaa kuin valveilla pitäminen Islannissa... Onneksi olemme molemmat vielä kuitenkin lomalla, että sillai ei nää aamut haittaa, mutta ihmetyttää!
Tosin poika oppi Islannissa nukkumaan yöt!!! Olen niin helpottunut.
Oho, nyt heräs, pitää lop e ttaa