Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin yleisesti perhejuhlissa tarjottavaan olet kyllästynyt? ev

Vierailija
03.07.2006 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö makeita leivonnaisia oikeastaan koskaan.

VARSINKIN täytekakku saa olla minulta rauhassa.

En todellakaan moiti tarjoiluja, kukin panee pöytään sitä mitä haluaa,

vieraana voin olla syömättä kuitenkin.

Voileipäkakku, suolaiset piirakat, karjalanpiirakat+munavoi ovat NAM!

Vierailija
2/32 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammattilainen ruoanvalmistuksessa ja leipomisessa. Valmistan meidän perhejuhliin ja muillekin juhlatarjottavia usein.

Vieraat ovat pitäneet valmistamistani herkuista. Lasten synntärivieraiden joukossa on niitä jotka jotka eivät osaa syödä omatekoisia pikkuleipiä.

Osaavat syödä keksejä joita myydään kaupassa tyyliin Domino tms.

Teen lusikkaleipiä, herrasväenleipiä tms. niin ainoastaan aikuiset pitää niistä vaikka ovat priimatuotteita joissa ei ole moitteen sijaa.

Voileipäkakkuja jotkut eivät ole nähneet saati syöneet koskaan. Maistamisen jälkeen ovat positiivisesti yllättyneet ja ottavat lisääkin. Kalakakkuja menee aina enemmän kuin lihakakkuja ja näin on kotona järjestettävissä kuin ravintolassa pidettävissäkin.

Meidän juhlia ystäväpiirissä odotetaan kun on niin hyvät tarjoilut, tämän kuulen joka juhlissa.

Pyynnöstä olen kertonut lähipiirille niksejä ja antanut paljon reseptejä ja ohjannut kädestä pitäen tekemään marsipaaniruusuja ja näyttänyt pursotustekniikoita yms.

Alkuperäiseen kysymykseen ammattitaustastani huolimatta tai ehkä siitä johtuen arvostan juhlien järjestäjiä. Jokainen toimii tavallaan ja taitojensa mukaan. Syötäväksi kelpaamatonta kukaan ei vielä ole tarjonnut.

Tee vinkiksi ehdotan haudettu Early Grey ja lisäksi pussiteelajitelma niin löytyy kaikille omansa.

Haudutetun teen valmistus keitä vesi ja laita siihen teenlehdet. Hauduta 5-10 min siivilöi. Tämän tulee olla vahvaa ja sitten tarjolle tämä tiiviste ja kiehuvaa vettä josta kukin teen juoja valmistaa itselleen sopivan mixerin. Kotona voi näin menetellä. Teenjuojille isot mukit, uskoisin niitä löytyvän jokaisen kaapista. Ei tarvise olla samaa sarjaa kuin kahvikupit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-täytekakuista

-pullista

-kekseistä

-voileipäkakuista

-Juhla Mokasta

Karjalanpiirakat ja munavoi sen sijaan maistuu :)

Tosiasiassa aina kuitenkin maistan kahvipöydästä näitä " herkkuja" ja otan sen santsikupillisenkin juhlamokkaa ja tietysti kehun, kuinka hienot tarjoilut on laitettu :) Mutta ei voi sanoa, että nauttisin siitä!

Vierailija
4/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokiin, joita on HANKALA syödä. Eli ovat jotenkin hajoavia, murustavia tai sotkevat. Tykkäisin sellaisista pienistä suupaloista, joita voi nauttia siististi.

Joo, tässä suhteessa olen ihan anaali :)

Vierailija
5/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipä kakku taas maistuu aina.

Vierailija
6/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan voisi sanoa että voileipäkakut joita olen maistanut ovat 1 poikkeusta lukuunottamatta olleet joko liian kuivia tai liian suolaisia. Tämä poikkeuksellisesti hyvä voileipäkakku oli emännän itsensä tekemä, muut taitaa olla pääosin leipomotuotteita. Itse olen myös tehnyt johonkin juhlaan voileipäkakun päivänsankarin toiveesta ja tein tietenkin oman makuni mukaisen, eli siitä myös tykkäsin - ja vieraat näyttivät tykkäävän kun kävivät santsaamassa ja pyysivät reseptejä.

Vierailija
7/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim tuulihatut on ärsyttäviä - reunasta kun haukkaa niin täytteet tursuaa toiselta puolelta sormille. Samoin ärsyttää kaikki semmoset naistenlehdistä bongatut installaatiot, tortut ym. missä on liikaa koristeltu ja aseteltu. Sit kun ensimmäinen ottaa siitä niin tarjottava vierii pitkin vatia ja näyttää sottaselta kasalta.

Vierailija
8/32 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viime vuosina JOKA HÄISSÄ ja HAUTAJAISISSA syönyt karjalanpaistia. Se on ihan kamalaa. Sit ku me mennään ens kesänä naimisiin niin ei ole pelkoa, et olis karjalanpaistia tarjolla!!

Vierailija
9/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voileipäkakkua: kuopukseni ristiäisissä ja mieheni valmistujaisissa. Olisi ihan kiinnostavaa maistaa muidenkin tekemiä kakkuja, mutta ainakin itse tykkäsin omista leipomuksistani.

Missä perhejuhlissa te näitä voileipäkakkuja ja muita, mihin olette kyllästyneet, oikein kyllästymiseen asti saatte?

Vierailija
10/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on isohko suku ja meillä on ihan joka vuosi vähintään 1 lakkiaiset ja vähintään 1 ristiäiset (kavereiden lapsia lähinnä) ja vähintään 1 rippijuhlat (no näitä enää 4v ja sitten on muutaman vuoden tauko). Sitten on häitä ja hautajaisia niitäkin kausiluontoisesti paljon.

Vierailija
11/32 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa on sen takia monta lajia tarjottavaa että kaikille vieraille löytyisi jotain joka maistuu.

Itse en ikinä edes maista täytekakkua koska en pidä niin makeista leivonnaisista. Täytekakku kun on aina makea, varsinkin jos siinä on kermaa. Suolaisista pidän, varsinkin siitä voileipäkakusta ja pasteijoista.

Peruspulla on yleensä kuivahkoa, sitäkään en välttämättä ota ollenkaan. Hyvä kuivakakku toimii yleensä aina.

Enkä loukkaannu jos joku ei maista minun tekemiäni leivoksia, kaikki ei voi tykätä kaikesta.

Vierailija
12/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ottamatta jää peruspulla tai pullapitko sekä kermakakku, jossa sekä välissä että päällä paljon kermavaahtoa. Esim. mansikkakakku kyllä maistuu, kun mansikkapäällystys on raikkaampi kuin kerma + karkit/säilykehedelmät tms.

Kurjinta on, jos juhlissa on ainoastaan makeaa tarjottavaa - etenkin kesäkuumalla kaipaisin ennemmin pientä suolaista purtavaa. Ja pahinta on, jos kakut kermoineen ja majoneeseineen ovat seisseet jo tunteja pöydällä...

Vierailija
13/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai piirakat, joissa homejuustoa. Mitä näitten tekijä ajattelee? AIka harva noista tykkää...

Vierailija
14/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tai piirakat, joissa homejuustoa. Mitä näitten tekijä ajattelee? AIka harva noista tykkää...

Vierailija
15/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homejuusto nimittäin. Itse asiassa kaveripiirissä aika harva tykkää sinihomejuustosta. Minäkään en tykkää, mutta syön hymyssä suin, jos ei muuta tarjota.

Vierailija
16/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en ole kyllästynyt mihinkään tarjottavaan.

Vierailija
17/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on ihan jokapäiväistä mutta kyllä homejuusto on aikamoinen yökötys monen mielestä

Vierailija
18/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi parempi jättää salaatin viereen pullo, josta sitä itse saa laittaa sen verran kun haluaa ja ne, joille se ei maistu saisivat laittaa öljyä pelkästään tms.

Vierailija
19/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo olet narisija. Ihankun itse muka kokkaisit montaa sorttia. Itse taida keittää kahvit paskasta saludosta..

Vierailija
20/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ikuisuus siitä, kun olen maistanut karjalanpiirakoita ja munavoita, taikka pullaa, taikka voileipäkakkua, taikka kuivakakkuja, taikka muitakaan meidän suvun perhejuhlissa yleensä tarjottuja juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä