Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKERTTUJEN MAANANTAI

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipa nääkin on normaaleja tunteita, mutta mie en tällä hetkellä tunne mitään rakkautta lastani kohtaan. mikään ei oo koskaan hyvin, joka tilanteessa vaan huutaa. miulla on kuumetta, en pääse edes syömään tai suihkuun. itkettää vaan koko ajan. miten tästä muka pitäisi nauttia? mie voisin antaa pariks kuukaudeks tän pois ja ottaa sit takaisin kun ei itke enää.

tänään pitäis lähteä vaunujen kanssa sinne vyöhyketerapiaan. mitäköhän siitäkin reissusta tulee, huutaa todennäköisesti koko matkan. nytkin huutaa tässä sylissä.

tytteli-83

Vierailija
2/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti todella raskasta kuunnella jatkuvaa itkua. Yritä kuitenkin muistaa, ettei vauvallakaan ole hyvä olla kun noin itkee. Ei se sitä kiusallansa tee. Toivon todella, että vyöhyketerapia auttaa. Toisilla se vaatii useamman käynnin ennen kuin helpottaa, toisilla taas auttaa parin käynnin jälkeen. Olet varmasti kokeillut jo Cuplaton-tipat ennen jokaista syöttöä? Meille siitä oli apu mahavaivoihin, muttei pojilla koliikkia ollut.

Pyydä joku apuun, että saat levättyä. Ja jos kerran olet kuumeessakin, niin toivottavasti lähipiirissäsi on joku, joka voi tulla hoitamaan vauvaa että voit hoidella itseäsi kuntoon. Voimia sinulle ja miehellesi! Toivottavasti pääsettä pian nauttimaan itkuttomasta ihanasta vauva-arjesta!

Marieelasta ei ole tainnut vielä kuulua mitään vai onko minulta mennyt ohi?

Mirju ja neiti 9vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ikävää, että siellä pikkuinen huutaa noin paljon! Olet varmaan jo kaikenlaiset temput kokeillut. Toivottavasti se vyöhyketerapia auttaa. Onko se semmoista hieromista, vai jalkapohjien painelua? Voiko sitä kotona tehdä terapeutin ohjeilla?

Jotkut vauvat on tosiaan luonteltaan tosi herkkiä, ja helposti huutavia. Ei se ole vanhempien " vika" . Teille on vain saapunut tällainen temperamenttinen tyttö, ja ei se luonne siitä paljon muutu edes isompana. Löytyisiköhän täältä muita high-need vauvojen vanhempia? Itsellä on nämä vauvat olleet aika rauhallisia luonteeltaan.

Tärkeää on vanhempien oppia tulkitsemaan vauvan itkua, koska se on vauvan ainoa kieli. aina se ei ole nälkää...voi olla myös, että valot ja äänet häiritsevät herkkää lasta...

Ja ota ihmeessä joku ystävä tai sukulainen kanniskelemaan vauvaa, ja itse mene nukkumaan/kaupungille/kirjastoon lukemaan lehtiä... Ei se ole vauvan hylkäämistä, tarvitset vain omaa, huuto-vapaata aikaa!

Olikos sulla jo se kantoliina? Rauhoittuuko siinä paremmin?

Ja aina kannattaa muistaa, että tämä on ohimenevää! (vaikkei se ajatus tässä vaiheessa paljon auta!)

Tuli tuosta vaunuissa nukahtamisesta mieleen, että niinhän se oli meidänkin esikoisen kanssa alussa. Lähdin muka vaunulenkille ja toinen ei nukahda millään, itkee vaan. Kerran imetinkin siellä kesken lenkin, ja välillä kannoin sylissä. Vähitellen oppi sitten kai senkin, kun en muista, että olisi huutaminen vaunuissa kovin pitkään jatkunut.

Meillä oli tässä pojan kanssa öisin aina yhdenlainen rumba...hän olisi syönyt parin tunnin välein, mikä minusta on liian tiheää yöllä. No, pari yötä sitten teimme kolme asiaa eri lailla:

-annoin iltaimetysten jälkeen vielä korviketta, ja sitä menikin yllättäen 50-60 ml.

-Ostin pimennysverhon ja huone tuli mukavan pimeäksi.

-Mies kääri pojan napakkaan kapaloon yöksi.

Ja eka kerran heräsi sitten vasta 4.30, sitten 6.00 ja nukkui sikeästi välit! Viime yönä heräsi aikasemin, mutta ei ollut kapalossa...olisikohan sillä ollut vaikutusta... Poika on kyllä isokokoinen, ehkä ei jaksa vielä imeä massua ihan niin täyteen kun tarvitsisi, kun korviketta menee noinkin paljon vielä päälle.

Tuo poika on kans hidas nukahtaja...yritän pitää sylissä kun huomaan, että on väsynyt (haukottelee), mutta laittaa kuitenkin omaan koppaan nukahtamaan. Siinä menee yleensä ainakin 20 min. ennenkuin on unessa. Tutin kanssa usein rauhoittelen, kun ei rintaa enää halua, mutta imuttelu rauhoittaa. Onneksi huolii tutin, tyttö vain sylkäisi sen aina suusta pois, kunnes isompana tottui tuttiin.

Mutta on kyllä ihania hetkiä, kun vauva on hereillä, katselee ja seuraa juttelua. Ihan selvästi on jo huomannut kasvot, ja silmillä seuraa...Hymyile ei vielä, mutta kohta sekin tulee, esikoinen hymyili kolmen viikon iässä eka kerran. Onkin hassua hoitaa jotakin, joka ei edes pientä hymyä anna vastineeksi :) mutta sieltä se tulee...

Tänään äiti halusi viedä minut ja vauvan ostoksille, ostaa vauvalle jotakin. Itsellä on välillä ristiriitainen olo, pitäisikö se " lapsivuodeaika" viettää sisällä ja sängyllä lepäillen, vai voiko sitä käydä asioilla ihan niinkuin ei mitään??? Kävin tässä kangaskaupassa penkomassa yhtenä päivänä, mies oli lasten kanssa, ja olipas se rentouttavaa!

Toisaalta, enpä jaksakaan olla pystyssä kovin pitkään, joten ei mitään koko päivän shoppailureissuja vielä....

Mites muuten liikunta, oletteko jo aloittaneet lenkkeilyn, synnyttäneet? Meille fysioterapeutti sanoi, että vain kävelyä ensimmäiset pari kuukautta, ei mitään pomppivaa lajia ollenkaan. Itse olen pari kertaa käynyt kävelylenkillä. Onkin nimittäin vielä 15 kiloa, että olen ihannepainossani, vaikka laitokselle jäi 9 kg, niin oli niitä entisiä ylimääräisiä...

no, menempä tästä jaarittelemasta...

faith ja tonttupoika 13 vrk

Vierailija
4/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja voima säteitä tyttelille!!! Toivottavasti teillä auttaa se vyöhyketerapia mahdollisimman pian!

Joko minä oon ainut jakautumaton kerttu?! Voikun sais ees jotain osviittaa synnytyksestä! Nyt alkaa olee pinna aika kireellä noista kyselijöistä, joko jo!?!!!!

Viime yökin oli tosi outo, Olin aivan mielettömän väsy ilta ysiltä ja meninkin sit jo nukkuun, heräsin puol 12 kovaan nälkään ja nousin syömään jugurtin enkä sen koommin nukkunut ennen neljää ja nyt sit oon ollut hereillä kymmenestä. Ei kai täsä muuten ois mitään outoo mut oon viime viikkoina nukkunut jo sellasii 12h yöunia!

Voi dääm, unohin lukee viikonloppu pinon ennen ku aloin kirjotteleen... jos sieltä löytyy jotain kommentoitavaa palaan linjoille!

Aurinkoa kaikille kertuille!

Odottavaparturi 40+3

Vierailija
5/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että vyöhyketerapia auttaa, mutta kyllä se viimeistään 3 kk ikään mennessä helpottuu...vaikka ei varmaan nyt lohduta, kun voimavarat ovat vähissä.

Meilläkin on tytölle tullut muutama päivä sitten " iltakätinät" . Viime yönä meni 2 asti ennen kuin asettui nukkumaan. Ei nyt ole suoraa huutoa koko ajan, mutta selvästi mahavaivoja. Ajattelin tänään ostaa Cuplatonia, ja jos se vähän helppaisi. Ollaan tosin oltu nyt pari päivää mummolassa, joten voi kyllä reagoida outoon ympäristöön. Tänään varmaan lähdetään kotiin, jos saataisiin rytmit tasoittumaan. Ensi viikonloppuna ois kaverin häätkin, joten vähän jänskättää miten voidaan olla juhlapaikalla.

Esikoinen ei meilläkään tykännyt olla vaunuissa. Kantoliina oli silloin hyvä kuljetuskeino. Joskus 2 kk jälkeen alkoi paremmin viihtymään vaunuissa. Tyttö on nyt ihan kivasti (toistaiseksi) viihtynyt vaunuissa..

sokuri ja tyttö 2,5 viikkoa

Vierailija
6/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Tytteli....

Tuo kuulostaa niin tutulle meidän tytön vauva ajalta... En voi muuta neuvoa antaa, kun että koita järjestää itselle yksi kokonaan nukuttu yö heti, kun saat... Se tekee ihmeitä.. meillä oli tyttö kuukauden ja néljä päivää, kun onnistui ja se teki silloin mulle ihmeitä.. Aattelin, että ei kai sulla ole rinnat tulehtuneet, kun on kuumetta vai oisko se sitä mahataudin jälki maininkeja. Toisilla väsymys ja stressi nostavat lämpöjä... Sitten se paras ohje - tai ainakin sellanen toteutettava. Meillä ei mies tytön aikana voinut pitää isyyslomaa ja ekat 2 kk olivat tosi raskaita. Tein kylmästi niin, että tuin vauvan turvallisesti sänkyyn ja annoin huutaa... ei se huuto riko vauvaa... mene suihkuun ja anna itselle ainakin 15 min rauhoittumisaikaa. Pistä vaikka musiikki soimaan niin ettei huuto kuulu ja kuivaile itsesi valmiiksi siellä rauhassa... Sitten taas uusin voimin sinne vauvan luo=) Jos yhtään lohduttaa niin likan ollessa puolivuotias en kysyttäessä enää oikein muistanut, että alku oli niin hankalaa ja unenpuute meinasi viedä viimeisenkin järjen. Kun mies tulee kotiin odota tunti anna vauva ja mene yksin ulos kyllä nuo pärjäävät... Tulihan taas paatosta - ei ole tarkoitus tuputtaa näitä... sinä olet oman vauvasi paras tuntija ja itsesikin tunnet parhaiten.. koita löytää hyvää vaikka siitä, että vaavi on puolikin tuntia tyytyväinen...

Meillä takana levoton yö - ihan omaa syytäni... Tuputin pojalle puoli nukuksissa tuttia, kun en jaksanut syöttää, kun oli niin vähän aikaa edellisestä... no sitten oli jo huuto ihan hirveä ja äitin oli noustava - arvatkaas mikä oli hätänä... poika oli pissinyt niin valtavasti, että vaipan lisäksi oli märkänä vaatteet ja sänky... arvatkaas oliko pienellä kylmä... No uni tuli heti kuivien vaatteiden ja tissin kanssa... Enpä jotenkin ajatellut, että noin pieni voisi tehdä tuollaiset pissat... aivot on siis vielä mulla narikassa lappu tosin on jo löytynyt...

Taitaa tulla niin vauva painotteista tekstiä, että menen nyt ja avaan sinne vauva-puolelle oman pinon meille kesäkerttusille!

Kaikille odottaville jaksamista vielä hetki...

Lytte ja Veikka-poika 19vrk

Vierailija
7/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

En ole aikoihin kirjoittanut, mutta seurannut tiiviisti keskustelua:-)

Meille syntyi 20.6. klo 21.53 tyttö! 3370 g ja 50 cm. Laskettu aika oli 28.6. ja raskaushepatoosin takia käynnistys 20.6. rv 38+6. Synnytys meni erittäin hyvin ja suht nopeasti, mutta vauvalla oli syntyessään hengitysongelmia ja hän oli veltto. Lastenklinikalle kiidättivät ja hän vietti ekat 14 tuntia teholla, mutta sitten sain ihanuuden viereeni seuraavana iltapäivänä. Omalta osaltani ongelmia istukan kanssa, ei tahtonut tulla ulos ja jouduin leikkaussaliin ja käsinirroitukseen (en tiennyt, että näinkin voi käydä...).

Tiistaista lauantaihin vietettiin sitten NKL:n erittäin hyvässä hoidossa (vauvaa sekä minua seurattiin verikokein ja antibiootein) ja vasta sitten juhannuspäivänä päästiin kotiin. Nyt kaikki hyvin koko perheellä!

Oikein ihanaa kesää kaikille!

Riksu ja tyttö 13 vrk

Vierailija
8/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Tytteli, ajatuksissa luonasi. Jaksamisia.

Meillä toinen tyttö huusi aina hereillä ollessaan. Sen kesän vietin kotona sisällä, sillä vaunuissa ei meilläkään nukuttu ei ollenkaan. Esikoinen nukkui kaikki unet yöunia lukuunottamatta vaunuissa ja sitten tämä toinen, ei millään, ei edes vanhempana. Omaan sänkyyn nukahti nätisti, syliin ei millään. Sitten vihdoin 2 kk iässä huudot loppui.

Mutta niin kuin Lytte kirjoittele niin koita järjestää jotenkin itsellesi aina kuin mahdollista hetki aikaa ilman vauvaa. Käy yksin ruokakaupassa jne. ja koita aina kun on mahdollista nukkua päikkärit vauvan nukkuessa. Kotihommat joutaa odottaa, sinä ja vauva olette paljon tärkeämpiä.

Meillä on nyt pojan kanssa vältytty suuremmilta huutamisilta, mutta illat on levottomia ja vain sylissä nukutaan.

Minä olin lauantaina ihan omilla vapaillani. Äitini hoiti lapsia ja poikakin oli nätisti pullosta syönyt. Koko päivä reissussa meni, aamupäivällä lähdin ja yöllä 3 aikaan kotiuduin, vaan oli kyllä mukava saada vapaapäivä varsinkin kun oli edellisen viikon poikaa sylissä kantanut käytännössä koko ajan.

Mahallisille Kertuille -Anulle -jaksamisia, ei sinullakaan enää pitkään mene missään tapauksessa.

-Magpie ja poitsu 1kk-

Vierailija
9/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän sama homma kun sulla! Siis että vauva huutaa koko ajan kun on hereillä. Vaunuissa ei suostu nukkumaan, yöt valvottaa...Cuplaton tipat ei oo auttaneet...Viime yönä nukuin ruhtinaalliset 3 tuntia. Se onkin pisin pätkä mitä oon kuukauteen nukkunut. Alkaa kyllä olemaan aika väsy mutta eiköhän se helpota kun vauveli kasvaa! Se vaan, et mä en ehdi ees päivällä huilata kun on tuo pieni esikoinenkin.

Tekis kyllä mieli viedä poika yökylään mutaa miten sitä noin pientä?? Mummu kyllä mielellään ottais...' Pullosta oon ruokaakin välillä antanut kun ei tissimaito tunnu riittävän että nälkäänsä tuo ei ainakaan huuda.

Queen ja pikkumies 1kk

Vierailija
10/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti oonko mä ainut viikonlopun jälkeen joka ei oo onnistunut jakautumaan?!?!!

Kiitos Magpie, täällä tarvitaan jotkut lisähermot et nää helteet kestää tän pallon kans!!! Hassu miten sitä voi olla näin kärsimätön välillä vaikka tietää et tää on hyvinkin ohimenevää!!!!

Käykäähän kaikki nyt kirjottamassa omat synnytystarinat että täällä pääsee vielä fiilisteleen jo ennen omaa koitosta!!!

Partur

Vierailija
11/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan edelleen..Limatulppaa sentää irtoaa, mutta eipä se esikoisen kohdalla mitään meinannut.

Ärsyttää kun nyt pitää käyä kaksi kertaa viikossa neuvolassa? Onko muilla sama homma? Ihan turhaa kun kaikki kuitenkin on hyvin. On niin hankalaa järjestellä autoa ja Mimmille hoitajaa..

Tuulia, Mimmi 1.3v ja sykerö rv40+2

Vierailija
12/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin ilmoittelemaan että 29.6 torstaina klo: 19.07 meille syntyi pieni Prinsessa, eli tyttö tuli vaikka veikkasin poikaa ;D

Prinsessan mitat olivat 3710g ja 51cm.

Synnytys käynnistettiin vaikka loppujen lopuksi luonnollinen asia kuitenkin sai vasta avautumaan...

Tällä kertaa synnytyksestä taas jäi positiivinen kokemus (kuten esikoisesta aikoinaan..) joten miehen anelemasta neljännestä ei sitte ihan totaali kieltäytymistä ole. Mutta nyt nautitaan rauhassa näistä kolmesta elämän rakkaudesta ensin =)

Marieela kera Palleron 4 vrk

Vierailija
13/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Mahtavat onnittelut pienestä prinsessasta!![/b]

Me saatiin tänään netti, vihdoin ja heti piti tulla katsastamaan onko vauvauutisia :D Miitsukin on saanut pojan, ihanaa!

Meidän prinsessoilla onkin sitten sama syntymäpäivä, eli täällä vietettiin juuri 5-vuotis synttäreitä.

Kylläpä lämmitti sydäntä, kun näin hienoja uutisia oli vastassa :D

Tyttö oottelee uimaan pääsyä, bikineillään hyppelehtii pitkin seiniä jo - eli eiköhän lähdetä vilvoittelemaan.

Kesän jatkoja kuttusille!! Toivottelee nekku - jota hädin tuskin enää muistetaan, mutta minä muistan aina teidät ;)

Vierailija
14/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuo keskimmäinen todella " high needs" vauva. Huusi kaikkialla pitkin päivää... Minulle pelastus oli kantoliina jota esikoisen kanssa en ikinä olisi tarvinnut. Kantoliinassakin vauva huusi ekat 5-10min, mutta sitten yleensä nukahti ja nukkui suht pitkiäkin aikoja ja minä sain tehtyä esikoisen kanssa juttuja, kotitöitä, käydä kävelyllä, ostoksilla yms joita ilman liinaa en ikinä olisi voinut tehdä. Vaunuissa ei viihtynyt eikä edes turvakaukalossa autossa. Kantoliina (meillä on hug-a-bub merkkinen) oli aluksi vaikea sitoa, mutta jokusen kerran jälkeen se alkoi sujua jo suht näppärästi. On myös sen verran mukava päällä, että sitä voi pitää tuntikausia ilman, että tulee selkä/hartiat kipeäksi (vrt. esim. Baby björnin kantoreppu).

Tiedän kuinka vaikeaa huutavan vauvan kanssa on olla. Meillä oli vielä esikoinen vasta 1v 9kk ja tosi mustis eikä tämä vauvamme suostunut juomaan edes rintamaitoa pullosta joten olin tosi kiinni vauvassa. Ekan kerran nukuin yli 3h putkeen hänen ollessaan 10kk, kun " pakko" vieroitin hänet rinnasta jotta yöt paranisivat. Ihme kyllä jotenkin siitä itse selvisi ja nyt enää hämärästi muistan ne ajat (vaikka ko. lapsi on vasta 2v). Meidän high-needs vauvastamme kuoriutui ihana, erittäin hellyydenkipeä ja tempperamenttinen pikku neiti.

Lisäksi, muistelisin, että imetät vauvaasi. Vauvasi on sen verran pieni vielä, että varmasti hyväksyy pullon joten harjoittele sitä pari kertaa viikossa jotta ei ala hylkimään pulloa. Itselläni ainakin pahinta oli juuri se, että emme opettaneet vauvaa syömään pullosta rintamaitoa joten kukaan muu ei voinut syöttää häntä kuin minä itse (eli en siis voinut edes yhtä yötä nukkua muualla).

Nyt vain toivon, että tämä meidän kolmas ei osoittautuisi ihan yhtä tempperamenttiseksi kuin siskonsa :)

Jaksamisia!!

Jazzimiina ja tytöt 10/02, 7/04 ja 06/06

Vierailija
15/18 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sut vieläkin muistetaan. Eipä taida ollaa kauan kun olit kuttujen mielessä ja mietittiin joko netti teillä olisi...

Mites yhteiselo on mennyt? Onko Kinjalla sama synttäripvä nyt kuin Pallerolla vai? Vau, tasan 5v ikäeroa sitte, heh..

Mites teitin vauvaprojektiin kuuluu? Vai olikos se niin et menit kouluun? Vai vieläkö oot siinä kaupassa töissä?

Kerrohan kuulumisia vaikka tänne pinoon? Tuskinpa ketään haittaa vaik väliin raportoit tänne. Kohta ei ole kerttusia kuitenkaan ja kaikki siirtynee muille laitumille jatkamaan jutustelua ;)

Kyllä, Miitsu sai pojan ja minä nyt tytön. Mirulliilta vielä ootellaan kili-uutisia kuuluvaksi :)

Ja 1 kerttu sai pojan mutta en muista enään tämän osoitteen nikkiä joten en kykene kertomaan siis kuka, heh...

Sen siitä saa kun ollaan omilla nimillä siel kuttulas niin nää nikit unhoittuu =)

Mukavaa kesänjatkoja sinne!!!!

Vierailija
16/18 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Minja on syntynyt 29.pv :) Eli tasan se 5 vuotta ikäeroa.

Mä oon edelleen töissä siellä Lastenliikkeessä, mutta heinäkuun viiminen päivä loppuu se lysti.. Jatkosta ei vielä tietoa, opiskelemaan en päässyt.

Nyt on ruhtinaalliset 2vkoa lomaa :D Eli aivot vapaalla.

Meillä on vauvaprojekti " vähän sivuraiteilla" - tavallaan. Elellään parhaillaan eronhetkiä - surullista että kävi näin. Mutta ei siitä sen

enempää, kun ei itekkään oo ihan perillä omista ajatuksista...

Huomenna suunnataankin Ähtärin eläinpuistoon, joten ei kun unta palloon :)

Vierailija
17/18 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tähän pinoon sulle viel vastaamaan jos satut huomaamaan!

Meille tosissaan syntyi 14.6 klo 20.08 pikkuinen poika.. (tosin neljäkiloa meni miehekkäästi rikki... ;) )

Kyllä sut vielä muistetaan ja kiva kuulla sun kuulumisia, harmitus että miehen kanssa tuo tilanne!! Hyvää kesänjatkoa sulle ja tyttärellesi!!!

Miitsu kera pikkumiehen 3vkoa

Vierailija
18/18 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän se yksi kuttu olen joka sai pojan 27.6. =)

Kyllä itellä unohtunut kans nuo nikit aivan täysin!

Jaksuja sulle Nekku ja liityhän nyt kuttulaan kun sulle se nettikin vihdoin pelittää!!!!

Soffu ja pikkumies 1vko1vrk