YLEllä tuli just mainos, että tarvitaan maatiloille apukäsiä
Kommentit (15)
Jos ne on siellä maalla niin kädettömiä, ahhahahahhaaa..
Miksi noita ilmoitellaan, kun suomalaisia ei noihin hommiin oteta, vaikka hakijoita on valtavasti.
Hain marjatilalle jolla olin viimekesänä vapaaehtoisena. Eivät huoli tänäkesänä ollenkaan suomalaisia. Eivät enää edes vapaaehtoistöihin! Joten tein viranomaisille valituksen työsyrjinnästä ja toivon että puuttuvat asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi noita ilmoitellaan, kun suomalaisia ei noihin hommiin oteta, vaikka hakijoita on valtavasti.
Nuohan on kaikki niiden vuokratyövoimayritysten mainoksia.
Ne on väittäneet saaneensa 10000 halukkaan tiedot ja nyt niiltä on varmaan pyydetty todisteita asiasta, niin tuli kiire ne nimet hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Koska veronmaksajat maksavat.
Miksi verovaroilla ylläpidetty laitos mainostaa yksityisten yritysten puolesta? Joku roti Ylellekin.
Vierailija kirjoitti:
Hain marjatilalle jolla olin viimekesänä vapaaehtoisena. Eivät huoli tänäkesänä ollenkaan suomalaisia. Eivät enää edes vapaaehtoistöihin! Joten tein viranomaisille valituksen työsyrjinnästä ja toivon että puuttuvat asiaan.
Pötypuhetta, paljon on myös suomalaisia töissä.
Tietenkään ne ei sellaisia ota joiden päätyö on puhelimen vahtaaminen.
Apukädet tarkoittaa ilmaista työvoimaa. Palkalliset eivät kelpaa maatiloille!
Vierailija kirjoitti:
Miksi verovaroilla ylläpidetty laitos mainostaa yksityisten yritysten puolesta? Joku roti Ylellekin.
Juuri niin. Verovaroin ylläpidetyn kuuluu olla omalle kansalleen.
Nuo työt on enimmäkseen urakkaluontoisia, eli maksetaan tehdystä työstä eli kerätyistä kiloista, ihan sama mistä maasta työntekijä tulee.
Mutta olen kuullut huhua että ainakin mansikkamaalla Ukrainalaiset tekee kovaa tiliä kun ovat suunnattoman ahkeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pötypuhetta, paljon on myös suomalaisia töissä.
Tietenkään ne ei sellaisia ota joiden päätyö on puhelimen vahtaaminen.
Tiloilla on myös paljon vapaaehtoisia jotka poimii marjoja palkatta ja monille nuorillekin riittää palkaksi pelkkä todistus että ovat olleet töissä.
Maatiloille pitäisi olla helppo yhteishaku. Ja olisi tilojen vastuulla hommata kuljetus tai siisti ja tarpeeksi avara majoitus. Vanhoja kansakouluja on tuhat tyhjillään.
Vierailija kirjoitti:
Maatiloille pitäisi olla helppo yhteishaku. Ja olisi tilojen vastuulla hommata kuljetus tai siisti ja tarpeeksi avara majoitus. Vanhoja kansakouluja on tuhat tyhjillään.
Yhden mansikkatilan työläiset asui juuri vanhalla koululla järven rannalla.
En haluaisi pelkistä käsistäni luopua, tarviin niitä itse.