Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko korona-aika vaikuttanut syömistottumuksiisi?

Vierailija
24.04.2020 |

Suomessa on alettu ulkoilemaan urakalla, mutta mites syöminen? Jenkeissä on vähemmän yllättäen yleistynyt herkuttelu ja lihominen eristäytymisen takia. Miten teillä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Saan syödä juuri silloin kun on nälkä ja saan syödä niin hitaasti kuin haluan. Ei tarvitse hotkia kuin viikon syömättä ollut koira tulikuumaa evästä kahdessa minuutissa.

t. ope

Vierailija
2/7 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen lopettanut lihan syönnin lähes kokonaan. Nyt, kun käyn kaupassa vain kerran pariin viikkoon, niin on jotenkin helpompaa ostaa kasvisruokaa. Juurekset säilyvät hyvinä. Lisäksi minulla on pakkasessa paljon sesonkiaikaan pakastettuja esikeitettyjä juureksia joista on helppoa laittaa ruokaa, esim. gratiineja , keittoja, laatikoita jne. Myös marjavarastoja olen tyhjennellyt nyt enemmän, esim. smoothien joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokannut kaikki ruuat itse. On tullut tyhjennettyä pakastinta, kun olen käynyt kaupassa mahdollisimman harvoin. Kaikenlaista sieltä on löytynyt ja tullut käytettyä, kun on vähän ideoinut. Marjoja saisi kyllä alkaa syömään pois tai keittää hilloksi.

Vierailija
4/7 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin aluksi söin terveellisemmin. Ennen koronaa kävin kaupassa usein ostaen kerrallaan vain korillisen, jossa ei näyttänyt niin pahalta, vaikka pienestä määrästä iso osa oli herkkuja. Nykyään käyn harvemmin kaupassa ostaen kerralla paljon, joten haluan nähdä kärryssä järkevän ostoskasan.

Nyt olen jostain syystä vähän lipsunut... Saattaa johtua siitä, että tein yhden poikkeuksen ja kävin pienemmillä ostoksilla, joista iso osa oli herkkuja. Joskus herkkujen himoitseminen jää päälle eikä tee mieli oikeaa ruokaa.

Vierailija
5/7 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuttanut täysin. Ennen söin melkein joka päivä ulkona, nyt teen itse ruokaa. Pari kertaa viikossa tilaan.

Vierailija
6/7 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaikutusta. Tehdään kerran päivässä lämmin ruoka kuten ennenkin.

Ja itse syön saman verran herkkuja olen töissä tai kotona ja paino pysyy samassa kuten on pysynyt jo liki 20 vuotta.

Vierailija
7/7 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään sillä teen itse ruuat yli puolet ja kun ei aina huvita niin tuunaan eineksistä esim. eines pizaa pakastimesta ja lisään juustoa yms. päälle tai maksalaatiikkoakin uuniin johonka laitan pari voi nappia päälle. Joskus tekee mieli makslaatikkoa ja voissa paistettuja verilättyjä joita en siis ala itse tekemään vaan ostan valmiina. Mustaa makkkaraa pitää saada pari kertaa kuussa jota otan kaupan tiskiltä. En ole mikään kulinaristi jolla pitää olla erikoisia makunautintoja eikä mikään tavallinen kelpaa.