Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jäätelöön pitää tunkea KANANMUNAA

Munaatötteröön
24.04.2020 |

Olen lievästi kananmunalle allerginen ja se on ihan mukava se suun ja kurkun kutina jos semmosta menee syömään. Ben ja Jerry-jäätelöt esim (en tiedä muistinko merkin nimen nyt ihan väärin).

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat sellaisia joissa kanamunaa?? Suurimmassa osassa ei ole.

Vierailija
2/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään välttämätön ainesosa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon allerginen sekä maidolle että munalle ja viis siitä piittaan. Syön kumpaakin.

Mutta joidenkin on vain ihan pakko marista.

Vierailija
4/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jäätelön alkuperäisiä raaka-aineita, ns. aidossa käsintehdyssä jäätelössä on kananmunaa. Nykyäänhän se korvataan erilaisilla sakeuttajilla, kuten lesitiineillä.

Vierailija
5/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyy jätski paremmin koossa sen kananmunan ansiosta.

Vierailija
6/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee muuten kivikovaa pakastimessa. Jäätelön tekeminen itse on tosi helppoa, kanamunaa ei ole pakko käyttää jos syö sen heti. Jäätelökoneita saa kirppiksiltä kympillä. Suosittelen Philipsin tai Krupsin konetta.

Vierailija
7/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltuainen on olennainen osa jäätelöä.

Vierailija
8/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jäätelön alkuperäisiä raaka-aineita, ns. aidossa käsintehdyssä jäätelössä on kananmunaa. Nykyäänhän se korvataan erilaisilla sakeuttajilla, kuten lesitiineillä.

Aidossa italialaisessa gelatossa ei kyllä mielestäni ole kananmunaa. Jäätelö on oikeasti tuoretuote ja parhaimmillaan kun sen syö samana päivänä kuin se on valmistettu. Silloin siihen riittää ainesosiksi kerma, sokeri ja valittu makuaine. Muuta siihen ei oikeasti tarvitse.

Vierailija
9/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee itse jäätelöä niin huomaa kyllä aika nopeasti ettei kananmuna muuta sitä juuri mitenkään.

Vierailija
10/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostit jotain keksitaikinamakua ja siinä keksissä on munaa.

Vierailija
11/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna antaa täyteläisemmän maun jäätelölle. Kuulosta ällöltä, mutta on hyvää.

Vierailija
12/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aidossa italialaisessa gelatossa ei kyllä mielestäni ole kananmunaa. Jäätelö on oikeasti tuoretuote ja parhaimmillaan kun sen syö samana päivänä kuin se on valmistettu. Silloin siihen riittää ainesosiksi kerma, sokeri ja valittu makuaine. Muuta siihen ei oikeasti tarvitse.

Gelato poikkeaa muutenkin tavallisesta jäätelöstä

Kananmuna tuo jäätelöön pehmeyttä, mutta myös pysyvyyttä ja pehmeyttä.

Vierailija
13/13 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijalesitiinillä tehty jäätelö on feikkiä roskaa.

Aidossa gelatossa, kuten myös aidossa jäätelössä (joskaan eivät ole sama asia) on kananmunaa sakeuttajana.

Ja laatujäätelössä (kuten esim. Ben&Jerrys tai Mövenpick) käytetään myös tuoretta kermaa, eikä pelkästään vähärasvaista maitojauhetta kuten halpisjätskeissä. Makuero on massiivinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän