Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gerbiilit olleet täällä jo viikon, mutta juomapullosta (177ml) pinta laskenut n. sentin, pitääkö noita alkaa juottaa jollain ruiskulla?

Vierailija
23.04.2020 |

Kaksi gerbiiliä tuli taloon viikko takaperin. Kurkkua ja salaatinlehtiä + voikukanlehtiä syövät kyllä, mutta onko normaala että ovat juoneet noin vähän? Kummatkin olen kyllä nähnyt vilaukselta juomassa eli osaavat käyttää pulloa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä viileä raikas vesi houkuttaa enemmän ja puhdas pullo, kuin lämmennyt vesi joka seissyt. Entä onko juomapullo helpossa kulmassa ottaa

Vierailija
22/28 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerbiilit samoin kuin esim. venäjänkääpiöhamsterit ovat aavikkoeläimiä, joten juovat todella vähän. Eiköhän kaikki ole kunnossa. Vaihdan itse hamsterini veden joka tai joka toinen päivä, ja ihan hengissä näyttää tuolla juoksentelevan :). Jyrsijät on ihania lemmikkejä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla sama kokemus, gerbiilit ei juoneet mutta oli tosiaan vihanneksia/hedelmiä päivittäin. Eihän ne luonnossakaan yleensä vettä juo.

Vierailija
24/28 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei selvästikään tunne gerbiilien elintapoja.

Kylmästä vedestä ne ei varsinkaan pidä ja harvoin juovat muutenkaan. Niiden elinalueilla ei juuri vettä ole.

Vierailija
25/28 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin ihmettelen tuota kylmää raikasta vettä. Eihän eläimet tykkää juoda kylmää vettä.

Vierailija
26/28 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin ihmettelen tuota kylmää raikasta vettä. Eihän eläimet tykkää juoda kylmää vettä.

Niinpä. Tuskin kellään mitään pingviinejä on kotona...

Mun kissakin juo ainoastaan suoraan hanasta mutta pitää olla kädenlämpöistä.

Vierailija
27/28 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanonut kylmää vaan viileää. Ja vesi lämpenee nopeasti taas.

Vierailija
28/28 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan the Man kirjoitti:

Jos ne saa tarpeeksi vettä salaatista ja muista rehuista, ei ne välttämättä juo paljoa. Mutta JOKA PÄIVÄ se vesi pitää vaihtaa. Ei millekään eläimelle saa jättää samaa vettä kahdeksi päiväksi. Joisitko itse sellaista? Sen verran pitää viitsiä, jos eläimiä ottaa.

Juohan monet ihmiset mökeilläänkin viikkotolkulla muovikanisterissa seisonutta vettä, eivätkä kuole siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi