Yhtään lääkäriä paikalla? Mielipide mahdollisesta koulujen avaamisesta toukokuussa kahdeksi viikoksi?
Kommentit (34)
Voisiko kouluterkkari tarkastaa ja tavata jokaisen 1. - 2.luokkalaisen? Tätä varten ei tarvitse avata lähiopetusta ja altistaa kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö lääkärin puoliso?
Meidän perheessä lääkäri suosittaa pienille lapsille koulujen avaamista ja lasten kunnon ja jaksamisen tarkistamista ennen kesälomia.
Isompien osalta ei näe kovinkaan suurta järkeä. Hieman myös ihmettelee, että kuinka paljon koulun täytyy tehdä sosiaaliviranomaisten tontille kuuluvaa työtä. Opettajilla ei kai ole tähän alaan minkäänlaista koulutusta tai osaamista, mitä nyt käytäntö opettanut.
Eikä tämä nyt ollut moite opettajille, hyvin on etäopetukset ainakin meillä vedetty.
Aikamoinen valelääkäri sulla puolisona.
En oo tuo lääkäripuoliso , mutta kinnostais tietää miks pidät valelääkärin ajatuksina? Kun musta ihan perusteltua 1-4lk osalta ottaa kouluun vaikka vain kahdeksi viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ysien numerot pitää antaa 10.5. mennessä, vikat kokeet ensi viikolla. Todella järkevää kutsua heidät turhaan kouluun...
Mun 9-luokkalaisella näköjään Wilmassa merkittynä 3 koetta tuon päivmäärän jälkeiselle ajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö lääkärin puoliso?
Meidän perheessä lääkäri suosittaa pienille lapsille koulujen avaamista ja lasten kunnon ja jaksamisen tarkistamista ennen kesälomia.
Isompien osalta ei näe kovinkaan suurta järkeä. Hieman myös ihmettelee, että kuinka paljon koulun täytyy tehdä sosiaaliviranomaisten tontille kuuluvaa työtä. Opettajilla ei kai ole tähän alaan minkäänlaista koulutusta tai osaamista, mitä nyt käytäntö opettanut.
Eikä tämä nyt ollut moite opettajille, hyvin on etäopetukset ainakin meillä vedetty.
Aikamoinen valelääkäri sulla puolisona.
En oo tuo lääkäripuoliso , mutta kinnostais tietää miks pidät valelääkärin ajatuksina? Kun musta ihan perusteltua 1-4lk osalta ottaa kouluun vaikka vain kahdeksi viikoksi.
Miksi neloset? Tähänkin mennessä on ollut oikeus 1-3lk mennä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajien tulisi tavata kaikki oppilaat henkilökohtaisesti ja käydä keskustelut opinnoista ja erityisesti perhetilan teesta. Keskusteluihin mukaan oppilashuollon työntekijä.
Emme voi päästää lapsia ja nuoria suoraan 2,5 kuukauden kesälomalle ilman että heihin on kontakti ennen sitä.
”Kontakti ennen sitä”
Mitä luulet opettajien tehneen tähän mennessä? Itse pidän joka päivä yhen zoom tunnin tai tapaamisen kaikkien kanssa, huoltajiin olen yhteydessä vähintään kerran viikossa ja soitan jokaiselle oppilaalle 2 tai 3 kertaa viikossa videopuhelun ihan vaik ”mitä kuuluu” periaatteella. Tämän lisäksi whatsapp viestittely päivittäin ja minulle saa soittaa ja minä soitan kun apua tarvitaan. Tehostetun tuen oppilaat ja ne, keiden perhetilanne on minun tiedoissa jotenkin huono, soitan päivittäin.Emme voi olla varmoja, että kaikki opettajat ovat yhtä nohevia kuin sinä.
Osan perhetilanne sinulla on varmasti tiedossa, mutta kysymys on mm. siitä miten perhetilanne on esim. muissa kuin tehostetun tuen oppilaiden perheissä muuttunut rajoitusten ja koko tilanteen aikana.
Mistä se ope perhetilanteet saisi tietoonsa yhtään sen paremmin tavatessa? Ei asia kuulu opelle eikä opettajalla ole edes asiantuntemusta siihen.
Oikeastaan etäopetuksen aikana saattaa tietää tilanteesta jopa enemmän kun lapsi on video/puhelinyhteydessä sieltä kotoa josta väkisinkin näkee ja kuulee, mitä taustalla tapahtuu. Tässä ollaan myös aktiivisemmassa yhteydessä huoltajien kanssa.
Ja toistan: en ole sosiaalityöntekijä, enkä millään tavalla perheiden tmv. ammattilainen. Työni ja koulutukseni on opettamisessa ja koulutuksessa.
T. Toinen opettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajien tulisi tavata kaikki oppilaat henkilökohtaisesti ja käydä keskustelut opinnoista ja erityisesti perhetilan teesta. Keskusteluihin mukaan oppilashuollon työntekijä.
Emme voi päästää lapsia ja nuoria suoraan 2,5 kuukauden kesälomalle ilman että heihin on kontakti ennen sitä.
”Kontakti ennen sitä”
Mitä luulet opettajien tehneen tähän mennessä? Itse pidän joka päivä yhen zoom tunnin tai tapaamisen kaikkien kanssa, huoltajiin olen yhteydessä vähintään kerran viikossa ja soitan jokaiselle oppilaalle 2 tai 3 kertaa viikossa videopuhelun ihan vaik ”mitä kuuluu” periaatteella. Tämän lisäksi whatsapp viestittely päivittäin ja minulle saa soittaa ja minä soitan kun apua tarvitaan. Tehostetun tuen oppilaat ja ne, keiden perhetilanne on minun tiedoissa jotenkin huono, soitan päivittäin.Sä olet hyvä opettaja sitten. Oman lapseni opettaja ei ole soittanut kertaakaan, ei pitänyt mitään videotapaamisia vaan lätkäissyt tehtävät wilmaan. Opettajina on saaneet toimia vanhemmat. Lapset on aika eriarvoisessa asemassa, jos toiset saa noin laadukasta opetusta ja toiset ei mitään.
Tässäkin saattaa ongelma johtua työnantajasta. Esimerkiksi meillä alkoi puhelin soida kolmannella viikolla. Opettaja pahoitteli kauheasti, kun hän ei ollut saanut puhelinta käyttöönsä ennen tätä. Oli ollut esimiehen ohjeistus tuo tehtävät wilmaan ennen tätä ja oli kuulemma työlästä saada kunnasta halvimmatkin työpuhelimet opettajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Kontakti ennen sitä”
Mitä luulet opettajien tehneen tähän mennessä? Itse pidän joka päivä yhen zoom tunnin tai tapaamisen kaikkien kanssa, huoltajiin olen yhteydessä vähintään kerran viikossa ja soitan jokaiselle oppilaalle 2 tai 3 kertaa viikossa videopuhelun ihan vaik ”mitä kuuluu” periaatteella. Tämän lisäksi whatsapp viestittely päivittäin ja minulle saa soittaa ja minä soitan kun apua tarvitaan. Tehostetun tuen oppilaat ja ne, keiden perhetilanne on minun tiedoissa jotenkin huono, soitan päivittäin.Emme voi olla varmoja, että kaikki opettajat ovat yhtä nohevia kuin sinä.
Osan perhetilanne sinulla on varmasti tiedossa, mutta kysymys on mm. siitä miten perhetilanne on esim. muissa kuin tehostetun tuen oppilaiden perheissä muuttunut rajoitusten ja koko tilanteen aikana.
Mistä se ope perhetilanteet saisi tietoonsa yhtään sen paremmin tavatessa? Ei asia kuulu opelle eikä opettajalla ole edes asiantuntemusta siihen.
T. Toinen opettaja
"Ei asia kuulu opettajalle" ???
Tällä järjenjuoksulla varustettujen opettajien paikka on kansalaisopistossa opettamassa huovuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Kontakti ennen sitä”
T. Toinen opettaja
Tällä järjenjuoksulla varustettujen opettajien paikka on kansalaisopistossa opettamassa huovuttamista.
Niin, huoltajilla on täysi oikeus olla kertomatta kotiasioita koululle. Opettajalla ei ole oikeutta myöskään tällaista udella.
Jatkuvastihan täältä saa lukea kuinka meidän taloudellinen tilanne, meidän lomamatkat, meidän vapaa-aika tai mikään muukaan ei opettajalle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Miksei tuota voi tehdä etänä teamsissa? Miksi opettajien pitäisi altistaa itsensä oppilaiden lisäksi näiden vanhemmille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Kontakti ennen sitä”
T. Toinen opettaja
Opettaja ei ole oppilahuoltoryhmään kuuluva eli ei kuraattori, sos.työntekijä eikä psykologi. Tämä on ihan selvä työnjako!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on vasta 297 laboratoriotestein varmistettua 0-19 vuotiailla todettua koronatartuntaa (jäävuoren huippu toki vain), joten lisää pitäisi ilmeisesti saada.
Hankalaksi menee, kun jopa Islannissa jossa ala-asteet on koko ajan pidetty auki, on mahdottoman vähän koronaa pienillä lapsilla. Myös oireettomia taudinkantajia on lapsissa huomattavasti vähemmän kuin aikuisissa. Eli koulujen avaaminen saattaisi hyvinkin olla turvallista, mutta laumasuojan hankkimiseen se ei kauheasti auta...
Opettajat tyypillisesti pesevät kasvatusvastuunsa ja menevät opetusvastuun taakse piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Opettajat tyypillisesti pesevät kasvatusvastuunsa ja menevät opetusvastuun taakse piiloon.
Kasvata vaan itse lapsesi, opettaja opettaa.
Sä olet hyvä opettaja sitten. Oman lapseni opettaja ei ole soittanut kertaakaan, ei pitänyt mitään videotapaamisia vaan lätkäissyt tehtävät wilmaan. Opettajina on saaneet toimia vanhemmat. Lapset on aika eriarvoisessa asemassa, jos toiset saa noin laadukasta opetusta ja toiset ei mitään.