Voisiko joku kertoa että mitä järkeä on ottaa 10e/h palkattua työtä vastaan?!
Tuo tekee 1500e/kk (37.5h/vko) täysillä tunneilla bruttona, ja saan tälläkin hetkellä nettona tukia noin 1350e, kun tähän lasketaan asunto mukaan joka minulle maksetaan.
Saan siis saman tekemättä mitään, ja nyt minulla on mahdollisuus heittää välillä pientä pimeää keikkaa / marjanpoimintaa / pullojen keruuta siten kun MINULLE SOPII. Olen siis oman itseni herra
Miten tällainen systeemi kannustaa työntekoon??
T: työtön
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Se järki, että palkka saattaa nousta. Mulla vuosi sitten tunti 10 ja risat. Edelleen paska palkka, reilu 11 euroa, mutta lisineen, lomarahoineen ja pyhinee napsahti tilille 1750 nettona. On se enemmän kuin päiväraha, edes ansiosidonnainen. Siitä on myös se hyöty, että ei tarvitse tyytyä Kelan päivärahaan vaan saan ansiosidonnainen, kun teen normaalisti osa-aikatyötä. Tuolloin esimerkiksi 30 tuntia töitä kuussa plus soviteltu on 1200 käteen. Ihan jees :)
Realiteetit hiukan kadoksissa sulla? Etsää loputtomiin saa sitä ansiosidonnaista...
Ja kaikki eiole oikeutettu tuollasiin korvauksiin, vaan jotkut saa oikeesti vaan sen perus tt 500€-600€, jos asuu vaikka avosuhteessa ja toinen tienaa jotain rahaa.
Eli kyllä minä ottaisin ihan mielellää tonnin ylimääräistä rahaa työllä tienattuna, kiitosta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saat noin paljon tukia?
Koska olen sossun ja kelan pitkäaikainen asiakas, ja tunnen lait sekä kaikki muodolliset koukerot.
Saan vain sen mitä minulle kuuluu...minua ei voi viilata linssiin kuten juuri työttömäksi jäänyttä, ensimmäistä kertaa kelan kanssa asioivaa.ap
Ammattilaisloisija. Onko unelmaduunisi?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi laskea tukia. Palkat on kohdillaan.
Ei pitäisi. Pitäisi laskea elämisen hintaa.
Tää ketju kuihtu jo eilen kerran, kun ymmärtämättömät ei enää keksiny mitään epäjohdonmukaisuuksia.
Eivät tienneet miten tuet ja kela toimii tässä maassa.
MMS85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se järki, että palkka saattaa nousta. Mulla vuosi sitten tunti 10 ja risat. Edelleen paska palkka, reilu 11 euroa, mutta lisineen, lomarahoineen ja pyhinee napsahti tilille 1750 nettona. On se enemmän kuin päiväraha, edes ansiosidonnainen. Siitä on myös se hyöty, että ei tarvitse tyytyä Kelan päivärahaan vaan saan ansiosidonnainen, kun teen normaalisti osa-aikatyötä. Tuolloin esimerkiksi 30 tuntia töitä kuussa plus soviteltu on 1200 käteen. Ihan jees :)
Realiteetit hiukan kadoksissa sulla? Etsää loputtomiin saa sitä ansiosidonnaista...
Ja kaikki eiole oikeutettu tuollasiin korvauksiin, vaan jotkut saa oikeesti vaan sen perus tt 500€-600€, jos asuu vaikka avosuhteessa ja toinen tienaa jotain rahaa.
Eli kyllä minä ottaisin ihan mielellää tonnin ylimääräistä rahaa työllä tienattuna, kiitosta vaan.
Asun yksin, ja saan nettona tukia sen n. 1400 kun lasketaan maksettu asunto mukaan.
Eli tuo minun pitäisi töistä tienata ollakseni ns. nollatasolla.
ap
Vierailija kirjoitti:
MMS85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin, ja saan nettona tukia sen n. 1400 kun lasketaan maksettu asunto mukaan.
Eli tuo minun pitäisi töistä tienata ollakseni ns. nollatasolla.ap
Ihan nollatasoa olet nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MMS85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tuo minun pitäisi töistä tienata ollakseni ns. nollatasolla.ap
Ihan nollatasoa olet nyt.
Alle nollatason. Ainakin älykkyyden osalta.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on tunkua seurustelurintamalla? Kuka köyhän ja laiskan kumppanin haluaa?
Olenko sanonut että haluan kumppanin? -eri
Ei mitään koulutusta? Kannattaisiko hankkia, ei tarvitsisi kerjätä leipäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on tunkua seurustelurintamalla? Kuka köyhän ja laiskan kumppanin haluaa?
Olenko sanonut että haluan kumppanin? -eri
Tuskin ketään on tarjollakaan, vai mitä?
Ihan totta, ei kannata. Sen johdosta tuet pitäisi poistaa.
Jos lapsia: huostaan ja rikkaille kasvatettavaksi. Kämppä? Joku soluasunto kainuusta tai vastaavasta on riittävä.
Olen yksityisellä tes:lla ollut 12e/h, 45h/vko.
Miettien kannattaako sekään.
MMS85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmaan loputtomiin, mutta olen saanut 8 vuotta ja juuri nollautui päivät eli 400 päivää taas edessä. Nehän ei kulu niin nopeasti kun käy osa-aikatyössä. Riittää, että tekee kerran kuussa yli 18 tuntia viikossa. Teen töitä parjatun vuokratyön kautta ja haalin tietenkin kaikki mahdolliset viikonloput, pyhät jne, joten päiväraha pysyy kohtuullisena. Ja nimenomaan, alat päästä asian ytimeen! Eivät saa tällaista päivärahaa, koska ei kiinnosta se 10 euroa / tunti. Vaikka en haalisi pyhiä jne välillä teen enemmän, jotta päiväraha säilyy. Ja siihen peruspäivärahaankin voi tehdä töitä 10 euroa / tunti vaikka 30 tuntia kuussa jolloin saa pitää päivärahan ja palkan. Ai niin, mutku 10 euroa tunnissa ei kiinnosta...
....voit joskus saada eläkettäkin ja kun teet jotain työtä, niin jonkun ajan päästä voit saada / hakea työtä, josta maksetaan 20€/h. Harvempi saa suoraan alan "huippupalkkaa" vaan on ensin näytettävä osaamisensa vähän pienemmällä palkalla. TÄTÄ KUTSUTAAN TYÖKOKEMUKSEKSI, jolla on arvo työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
....voit joskus saada eläkettäkin ja kun teet jotain työtä, niin jonkun ajan päästä voit saada / hakea työtä, josta maksetaan 20€/h. Harvempi saa suoraan alan "huippupalkkaa" vaan on ensin näytettävä osaamisensa vähän pienemmällä palkalla. TÄTÄ KUTSUTAAN TYÖKOKEMUKSEKSI, jolla on arvo työnantajalle.
Vaikka nyt työllistyisin 10e/h täysillä tunneilla, en silti saisi eläkettäni ylittämään takuueläkettä...olen tämän laskenut.
Ei minulle ole tarjolla kuin sellaisia töitä joista ei voi edetä mihinkään...joten nuo 20e/h hommat ovat minulle utopiaa.
ap
Viime yönä tuli känninen somalimies juttelemaan avautumaan. Hänen mukaansa ei ole mitään järkeä varsinkin kun ulosottokin on heti kimpussa joten katsoo parhaaksi olla Kelan työttömyyskorvauksella kuin mennä siivoamaan sukulaisen siivousfirmaan.