Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku kertoa että mitä järkeä on ottaa 10e/h palkattua työtä vastaan?!

Vierailija
22.04.2020 |

Tuo tekee 1500e/kk (37.5h/vko) täysillä tunneilla bruttona, ja saan tälläkin hetkellä nettona tukia noin 1350e, kun tähän lasketaan asunto mukaan joka minulle maksetaan.
Saan siis saman tekemättä mitään, ja nyt minulla on mahdollisuus heittää välillä pientä pimeää keikkaa / marjanpoimintaa / pullojen keruuta siten kun MINULLE SOPII. Olen siis oman itseni herra

Miten tällainen systeemi kannustaa työntekoon??

T: työtön

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalinen syy, sama syy miksi yritysten tulee nyt palauttaa jokaisen ELY keskuksen ja Business Finlandin jakamat avustukset. Moraali elättää itsensä itse ilman valtion apua.

Vierailija
2/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalon emäntänä en tienaa montaakaan euroa vuoteen ja teen ilolla töitä mikäli saan niistä kympin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraali. Selkäranka. Vastuu itsestä.

Vierailija
4/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi laskea tukia. Palkat on kohdillaan.

Vierailija
5/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joskus olet vanha, sinulla on hyvin köyhä elämä, kun ei kerry työeläkettä. Eli ikuinen sossun asiakas.

Vierailija
6/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? Olisiko vaikka siksi, että voisi itse elättää itsensä. Miksi meidän muiden pitäisi maksaa sinun elämäsi ?

Vierailija
7/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joskus olet vanha, sinulla on hyvin köyhä elämä, kun ei kerry työeläkettä. Eli ikuinen sossun asiakas.

Vaikka nyt työllistyisin tuolla 10e/h palkalla ja täysillä tunneilla, jäisi eläkkeeni silti alle takuueläkkeen...olen tämän laskenut.

Vierailija
8/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

??? Olisiko vaikka siksi, että voisi itse elättää itsensä. Miksi meidän muiden pitäisi maksaa sinun elämäsi ?

yhteiskuntarauhan takia

Vierailija
9/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se järki, että palkka saattaa nousta. Mulla vuosi sitten tunti 10 ja risat. Edelleen paska palkka, reilu 11 euroa, mutta lisineen, lomarahoineen ja pyhinee napsahti tilille 1750 nettona. On se enemmän kuin päiväraha, edes ansiosidonnainen. Siitä on myös se hyöty, että ei tarvitse tyytyä Kelan päivärahaan vaan saan ansiosidonnainen, kun teen normaalisti osa-aikatyötä. Tuolloin esimerkiksi 30 tuntia töitä kuussa plus soviteltu on 1200 käteen. Ihan jees :)

Vierailija
10/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat noin paljon tukia?

Vierailija
11/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulette yllättymään miten vähän sitä lopultakin kertyy.

Vierailija
12/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne, että tietää elävänsä itse ansaitsemillaan rahoilla, eikä elätä itseään muiden tekemällä työllä.

Vierailija
13/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemuksen takia. Tosin nyt tällä hetkellä teen vain max. 30 h/kk. Ei vaikuta työttömyyspäivärahaan.

Vierailija
14/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saat noin paljon tukia?

Koska olen sossun ja kelan pitkäaikainen asiakas, ja tunnen lait sekä kaikki muodolliset koukerot.

Saan vain sen mitä minulle kuuluu...minua ei voi viilata linssiin kuten juuri työttömäksi jäänyttä, ensimmäistä kertaa kelan kanssa asioivaa.

ap

15/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kelan tuet on puolet tai kolmanneksen tosta?

Jos on hyvä duunari niin voi mahdollisesti saada firman sisältä paremman duunin paremalla palkalla, mitä ei laiteta jakoon, ootko ihan tonttu?

Vierailija
16/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää hajoaisi, jos en saisi käydä töissä. Lisäksi häpeäisin suuresti jos pelkästään laiskuuttani nostelisin tukia. Olen niitä nostellut, kun oli pakko, joten tiedän millaista on elellä tuilla. 

Vierailija
17/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on tunkua seurustelurintamalla? Kuka köyhän ja laiskan kumppanin haluaa?

Vierailija
18/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on suuri häpeä elättää itsensä naapurilla. Onko moraali tuttu sana?

Vierailija
19/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ottaa päähän tuollaiset loiset

Vierailija
20/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ poikii lisää töitä. Itse aloitin 10e/h työssä ja nyt palkka on yli tuplat tuosta. Veikkaan, että näin ei olisi, jos olisin jäänyt kotiin makaamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän