Oletko käynyt/voisitko ajatella meneväsi kampaajalle korona-aikana?
Kampaamot auki joten ei ole kiellettyä mennä, mutta eipä siellä mitään turvavälejä kampaajan kanssa pysty pitämään, ja esim. jossain värjäyksessä aikaakin menee parikin tuntia. Oletko käynyt/kävisitkö?
Kommentit (19)
Ihan kävin normaalisti vakikampaajallani 3vkoa sitten, käyn 9vkon välein. Leikkaus+väri ym.
Käytti kasvomaskia ja hanskoja, desinfioi istuimen ym ennen vuoroani ja sen jälk jne.
Oma yrityksensä, paikalla oli vuokratuolilainen n.2m päässä minusta ja hänen asiakkaansa.
En ole käynyt. Pitkät hiukset voi pitää leikkaamattomana pidempäänkin, väri on oma.
en ole käynyt vaikka mieli tekisi. ei ole välttämätöntä kuitenkaan, joten jätän väliin tämänkin kontaktin.
Mieheni ja poikani on ollut pakko käydä parturissa.
Olen käynyt. Eihän siellä ole muita kuin kampaaja ja minä. Kaupassakin enemmän väkeä.
Olen käynyt ja ensi viikolla menen uudestaan
Olen käynyt. Otin muotoonleikkauksen, kaksiväriraidat ja kulmakarvojen muotoilun & värjäyksen. Kolme tuntia meni yhteensä. Kampaamossa oli vain kaksi kampaajaa koko aikana ja vain yksi toinen asiakas. Oma kampaaja käytti suojamaskia siinä kohtaa kun työsti kulmakarvoja. Ehkä sen oman kampaajan kanssa oli sitten lähikontakti, mutta haittaako nyt yksi lähikontakti kun siellä kampaajalla käydään kerran kuudessa viikossa?
Olen siirtänyt kaksi kertaa oman kampaaja-aikaani. Alunperin olisi ollut maaliskuun lopussa aika, sitten viime viikolla, mutta siirsin suosiolla heinäkuun alkuun. Kuulun riskiryhmään, enkä mitään riskiä halua ottaa vaikka olen varma, että kampaajani desinfioi jokaisen asiakkaan jälkeen tuolin yms. Asiakkaita ei siis ole kuin yksi kerrallaan.
Väri+leikkaus olisi tiedossa ollut. Mutta pärjään sinne kesään asti, jos vielä edes silloin uskallan mennä.
just kävin, omistaja yksin piti liikettä pystyssä. hyvä tuli , 25e naiselta, lyhyt hiuksinen. mies ilmeisesti parturi mutta hyvä tuli kumminkin. ja oli hommia koko päiväksi.
Mulla olisi ollut pari viikkoa sitten leikkaus, mutta peruin sen. Nyt olen alkanut harkita uuden ajan varaamista.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ja poikani on ollut pakko käydä parturissa.
Osta sellainen härveli.
Vähä-älyistä porukkaa (for real) 😂 pitäähän kotona-karanteenissa hiukset olla ”hyvin”, entä hei kävikö teillä mielessä että Italiassa tämä oli yksi iso syy leviämiseen kun salasti käytkin kampaajalla asiakkaasta toiseen asiakkaaseen. Olet sitten oireeton niin sinä olet silloin super levittäjä. Itseasiassa pitää olla aika uuno että hiukset menee oman ja muiden terveyden edellä.
Ei siellä maan alla/ haudassa tarvitse olla hienot hiukset. Katsokaa jo etukäteen itsellenne kauniin hautakiven. Juuri teidän takia ihmisiä kuolee ja virus leviää. Ootte sama tiimi kuin nää reissaajat.
Uunojaliika kirjoitti:
Vähä-älyistä porukkaa (for real) 😂 pitäähän kotona-karanteenissa hiukset olla ”hyvin”, entä hei kävikö teillä mielessä että Italiassa tämä oli yksi iso syy leviämiseen kun salasti käytkin kampaajalla asiakkaasta toiseen asiakkaaseen. Olet sitten oireeton niin sinä olet silloin super levittäjä. Itseasiassa pitää olla aika uuno että hiukset menee oman ja muiden terveyden edellä.
Ei siellä maan alla/ haudassa tarvitse olla hienot hiukset. Katsokaa jo etukäteen itsellenne kauniin hautakiven. Juuri teidän takia ihmisiä kuolee ja virus leviää. Ootte sama tiimi kuin nää reissaajat.
Joo samaa mieltä! Säälittävää....
minäminäminä hiukset hiukset hiukset. Ihmisiä delaa tuolla tuhansittain virukseen ja vieläkin jengi miettii että hmm virus vaan mysteerisesti ”pompsahti” jonkun kehoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt. Otin muotoonleikkauksen, kaksiväriraidat ja kulmakarvojen muotoilun & värjäyksen. Kolme tuntia meni yhteensä. Kampaamossa oli vain kaksi kampaajaa koko aikana ja vain yksi toinen asiakas. Oma kampaaja käytti suojamaskia siinä kohtaa kun työsti kulmakarvoja. Ehkä sen oman kampaajan kanssa oli sitten lähikontakti, mutta haittaako nyt yksi lähikontakti kun siellä kampaajalla käydään kerran kuudessa viikossa?
Korona ei katso aikojanne. Se iskee kun iskee. Tarttuu ilmasta yli 8m etäisyydelle. Ei pysty ymmärtämään tällaista hienoutta kummaltakaan sukupuolelta.
Olen käynyt kahdesti. Hiusten vaalennusoperaatio menossa ja ensi viikolla on kolmas kerta ja valmista. Olemme kaksin paikalla kampaajani kanssa. He tekevät kampaamossa töitä vuoropäivinä kolmen kampaajan voimin, tulot pienemmät kun töitä heillä vain kolmasosa normaalista mutta kalenteri on onneksi aina täynnä eli se vähän kompensoi tilannetta. Kampaajani tulot on tippuneet noin 30% ja hän pärjää ihan hyvin kunhan tilanne kesällä alkaa normalisoitua. Maksoin hänelle 20€ extraa (eli summaan 20€ lisää, en pimeästi maksanut) koska haluan häntä tukea.
Uunojaliika kirjoitti:
Kaikki kampaajat ovat (Kurtisaaneja) mutta kaikki (Kurtisaanit) eivät ole kampaajia. Tämä lienee syy tähän että pandemiasta huolimatta rouvat tarvitsevat fyrkkaa, menköön poimimaan mielummin mansikoita kuin levittämässä virusta. Asiakkaatkin voisivat miettiä enemmän ihmishenkiä ja riskinryhmään kuuluvia lapsia/aikuisia kuin hiuksiaan. Terveys ensin!
Kampaajat/asiakkaat= Sama sakkia kuin nämä matkustajat! Friiraiderit
COV-i-d-i-o-t-s
Olen käynyt leikauttamassa hiukset pari viikkoa sitten, tuli hyvät ja olen tyytyväinen.