Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos koulut avataan, otan saikkua.

OPE
22.04.2020 |

Jos koulut avataan, niin en uhraa omaa ja läheisteni terveyttä, vaan otan saikkua.
Tai vaikkapa palkatonta, jos niikseen tulee. En todellakaan lähde parin viikon takia riskeeraamaan perhettäni.
Näin on tekemässä iso osa kollegoistani ympäri Suomea.
Eli niitä teidän kullannuppujanne sitten opettaa koulunkäynninohjaaja, avustaja tai vaikkapa keittäjä,
jos sijaisia ei löydy.
Ei tässä ole mitään järkeä tuhota koko etäkoulun hyöty parin viikon takia!
Vaikka todennäköisesti tämän kaiken tarkoitus ei suinkaan ole mediassa myllytetty "lasten etu", vaan
päättämättömän hallituksen sittenkin toivoma laumaimmuniteetti, mikä mahdollisesti etenisi, jos lapset sairastaisivat perheineen kesälomalla.
Opettajatkin olisivat sitten syksyllä valmiita töihin, kun sairastamiset takana. Ainakin ne, jotka ovat selvinneet hengissä.
Kyllä suomalaisia viedään kuin lammaslaumaa taas kerran.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri oli kysynyt jo etukäteen palkatonta ja oli annettu ymmärtää, että ei onnistu. 

Jos ei palkaton onnistu, niin sanon, että perheestä on pari sairastunut, en tule tartuttamaan oppilaita.

En minäkään ala yhteiskunnan koekaniiniksi. Oman perheen terveys tärkein. 

-ope myös, 1000 oppilaan koulussa-

Jos ei palkaton onnistu, jätän sitten vain tulematta työpaikalle. Muutenkin olen katsellut ihan tarpeekseni vuosia määräaikaisia sopimuksia, joten irtisanominen ei haittaa yhtään. 

Kyllästynyt olemaan kilti ja tunnollinen opettaja, jota työnantaja kohtelee itsestäänselvyytenä.

T. myös yksi kyllästynyt ope

Taisi joku puhua talvisodan hengestä tämän koronakriisin yhteydessä. Tämän palstan perusteella opettajat eivät osallistu tähän

Vierailija
22/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opettajat sairastuu, niin kuka pitää edes etätunteja?

Minun mielestäni on ollut hyvä, että lapset ja opettajat ovat voineet opiskella edes etänä.

Olen monilta kuullut, että digiloikka vaati hetken totuttelua, mutta nyt se jo pääsääntöisesti sujuu. Olisi kurjaa katkaista se nyt enää. En pysty ymmärtämään nyt tätä halua avata kouluja enää loppukevääksi, eihän siellä enää edes tehdä mitään kovin ratkaisevaa. Laumaimmuniteettiin ei pitäisi mielestäni pyrkiä, koska ei siihen suomessa päästä. Suomessa on miljoona riskiryhmään kuuluvaa ja monella on riski saada vakava tautimuoto, heitä ei voi suojella jos tauti kulkee väestön läpi. Mielestäni tukahduttamiseen pitäisi pyrkiä, kuten esimerkiksi uudessa seelannissa. 

Voisitteko kertoa, miksi sairaaloihin pitäisi saada vielä lisää potilaita?

Rehtori hoitaa jonkun sijaistamaan tai laittaa tehtävät. Ajatteletko tosiaan että kukaan ei olisi tänä aikana sairastunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut auki sitten syksyllä vasta!

Etähomma sujuu hyvin ja terveesti.

Vierailija
24/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teidän opettajien puolella tässä asiassa! Ei mitään järkeä avata kouluja. Monissa kouluissa jopa 1000 oppilasta. Kyllä alkaa lähennellä jo festareita ne koulupäivät. Kesän festarit sen sijaan on peruttu. Älytöntä hommaa! Taatusti joku sairastaa ja joku kuolee koulujen avaamisen vuoksi. Mikään syy ei ole riittävä syy sille, että menetetään joku ope tai lapsi koronalle.

Vierailija
26/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se "otan sairaslomaa" luukku?

Voisi olla hyvä tietää vaikka tapana ei ole ollut saikkua ottaakaan ilman pakottavaa tarvetta.

Minäkin haluan tietää ja varmasti moni muu joka käy töissä ja voi siten tuoda sairauden perheelleen.

Vierailija
27/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! Terveys on kalliimpaa kuin mikään muu. Sitä ei saa ostettua niillä palkkarahoilla takas.

Vierailija
28/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat ansaitsisivat palkanalennuksen!

Hyvin moni opettaja olisi sen tai lomautuksen ansainnut heti kun etä"opetus" pelleily alkoi. Voitaisiin siirtää näiden palkka sille terveydenhuollon henkilökunnalle joka menee joka päivä riskistä huolimatta töihin.

Vierailija
29/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap on oikeassa. Eivät riskistä ole vain opettajat vaan myös lasten vanhemmat. Johan THL-mikä ilmoitti, että virus pitää saada kulkemaan väestön läpi. Olisi reilua, että sanottaisiin suoraan, mikäli tämä on koulujen avaamisen tarkoitus nyt keväällä.

Vierailija
30/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ap:n kanssa, vaikken opetushenkilökuntaa olekkaan.

Vierailija
31/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän aina työntekijöitä löydy. Nyt on työttömiäkin ennätyksellisen paljon. Jollain on sitten pokkaa tällaisessa työllisyystilanteessa ottaa valesaikkua, niin potkut vaan ja halukkaita tilalle riittää kyllä.

Vierailija
32/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn töissä normaalioloissakin liki 1000 henkilön koulussa lääkärin sisäilmaongelmiin määräämän allergialääkkeen turvin. Ilman sitä ääni menee. Viime vuonna söin 3 antibioottikuuria poskionteloihin. Eli jos ohjeistus on, ettei oireilevana saa mennä töihin, on perusteet jäädä työstä pois kyllä helposti olemassa. Yhden päivän lääkkeen unohtaminen johtaa äänen menetykseen työpäivän lopulla. Niissä oloissa varmasti tarttuvat tehokkaasti viruksetkin.

Toki normaalitilanteessa on tehty töitä Buranan voimalla, enkä ole ollut sairaslomalla edes kerran viidessä vuodessa. Etäopetusta on moni työtoveri, itse joukossa mukana, hoitanut sohvan pohjalta sairaanakin.

Vierailija
33/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lomautettuna, voisin mielelläni mennä opettamaan jos minut huolittaisiin.

Vierailija
34/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ja oppilaat ovat ilman suojia n 500 henkilön ryhmissä. Koulujen ilmastoinnit ovat ihan pyllystä, mikä lisää hengitystieoureiden leviämistä. Sairaaloissa ja hoitolaitoksissa suojsudutaan infektiolta puolin js toisin, se on eri asia kuin festarit joka päivä. Täysin linjatonta, jos festarit kielletään ja kouluissa mennään lähiopetukseen. Suomessahan koulut euvät ole olleet kiinni päivääkään, opetus on jatkunut koko ajan.

Vierailija
35/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama.

t. yläkoulun (500 oppilasta) ope

No yläasteita tuskin tullaan avaamaan ensimmäisenä.

Vierailija
36/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kans miettinyt asiaa. Reiluimmalta tuntuisi ottaa palkatonta vapaata, mutta se on esimiehen päätettävissä. Tuntuisi tyhmältä ensin hankea palkatonta, ja jos esimies kieltäytyy, niin hakea sairauslomaa. Meillä saa olla 7 päivää omalla ilmoituksella, mutta itselläni on sellainen perussairaus, että saisin helposti lääkäriltä myös sen pari viikkoa sairauslomaa. En vaan haluaisi liioitella, siksi palkaton olisi parempi.

Vierailija
37/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat ja oppilaat ovat ilman suojia n 500 henkilön ryhmissä. Koulujen ilmastoinnit ovat ihan pyllystä, mikä lisää hengitystieoureiden leviämistä. Sairaaloissa ja hoitolaitoksissa suojsudutaan infektiolta puolin js toisin, se on eri asia kuin festarit joka päivä. Täysin linjatonta, jos festarit kielletään ja kouluissa mennään lähiopetukseen. Suomessahan koulut euvät ole olleet kiinni päivääkään, opetus on jatkunut koko ajan.

Harvassa koulussa on 500 hengen ryhmiä. Koulu tullaan avaamaan nuorimmille ja silloinkin pidetään ryhmät pieninä ja erillisissä tiloissa, ei kaikki yhdessä.

Vierailija
38/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja itse olen kans antanut etäopetusta kuumeessa. Tosi hankalaa on sijaista saada tällaiseen, olen oman aiheeni ainoa ope meidän koulussa.

Vierailija
39/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyspalvelut jo ohjeistettu, sairauslomalle pitää olla vahvat perusteet eikä työnantajat välttämättä aio hyväksyä vaan rahan voi sitten hakea Kelasta. T. Työterveysasemalle työskentelevä lääkäri, joka nyt itse viikon vuosilomalla.

Vierailija
40/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä koulun opettajien etiikka kovin hyvältä. Päiväkodeissa opettajat ja hoitajat tekee työtään koronasta huolimatta ja saa

pienempää palkkaakin kuin koulun opettajat.

Niinpä. Päiväkodissa ollaan fyysisesti lähellä lapsia, koulussa opettaja ei kai ota syliin tms eli pystyy pitämään etäisyyttä paremmin. Kyllä vaikuttaa opettajat lusmuilta tällaisten aloitusten perusteella :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi