Tyttö jätti joponsa laiskuuttaan lukitsematta ja nyt kinuaa uutta, saa tyytyä veljensä vanhaan maastopyörään
Ei tarvinnut kun lähimarketissa käydä, 10 min ja pyörä poissa. En todellakaan ole ostamassa uutta kun ei viitsinyt sen vertaa vaivaa nähdä että olisi lukkoon laittanut.
Kommentit (13)
Eikö ole vähän kyseenalaista laittaa tyttö ajamaan poikien pyörällä? Eikö se ole teinistä(?) noloa?
No oppiipahan huolehtimaan tavaroistaan. Tärkeä opetus siis.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole vähän kyseenalaista laittaa tyttö ajamaan poikien pyörällä? Eikö se ole teinistä(?) noloa?
Nolompaa on ajaa rumalla äärimmäisen epämukavalla massa-jopolla, vaan siksi "no mut kun kaikki muutkin"
Vierailija kirjoitti:
No sehän on vaan hyvä jos niin on. Huolehtii seuraavasta pyörästään sitten paremmin, koska tietää että saa tilalle vaan "nolon" korvikkeen.
Olen varma että hän oppi jo tapauksesta ja on varmasti pahoillaan. Ei lapsena tai nuorena ole ehkä samanlainen ajatusketju kuin aikuisena ja vahinkoja sattuu. Marketin pihasta ja talojen pihoista viedään myös lukittuja pyöriä, jos ne ovat siinä esim. yön yli. Oletko aiemmin kertonut tilanteesta, että varkaita on paljon liikkeellä kaupungeissa. Jos se ei ole rahasta kiinni, ehkä uusi pyörä olisi ok, kun oma mielesi rauhoittuu harmin jälkeen?
Joko tyttö on käynyt tekemässä rikosilmoituksen? Tiedän etteivät poliisit lähde fillaria etsimään, mutta kun sarjanumero, valokuva ja muut tiedot ovat arkistossa, pyörä voi löytyä muun rikoksen yhteydessä. Käske hänen myös seurata Tori.fi:n ja muiden myyntipaikkojen ilmoituksia.
Tyttö kuitenkin kertoi jättäneensä pyörän lukitsematta - muutenhan AP ei voisi tätä tietää. Siksi välttäisin kovin painokasta moittimista ja rankaisemista, koska se voi pahimmillaan opettaa tytölle, että rehellisyydestä ja omien virheiden tunnustamisesta seuraa ikävyyksiä. Ehkä sen uuden mieluisan pyörän voisi saada vaikka seuraavana syntymäpäivänä lahjaksi, jos et heti halua sellaista hankkia?
Tytöllä on varmasti paha mieli jo valmiiksi, ja hän on kunnollinen kun tunnusti virheensä.
Ja mitä helkuttia se kakara on siellä kaupassa ollut nyt korona-aikaan? Kaksinkertainen rangaistus tuosta pitäisi antaa.
Tuollainen ei tarvitse minkäänlaista pyörää, kävelköön!
Kyllä mä sisäistin jo 10veenä varkauden käsitteen ja lukitsin aina pyöräni. Minulla on aina ollut sellainen asenne, että kaikki mikä ei ole ketjulla kiinni, pöllitään, ja nekin lähtee jos vaan ovat arvossaan.
Jåpå??? Onkos sillä vielä kånk-ken reppu selässä? Varo vaan, tuollaiset tytöt joutuvat usein parikymppisinä pedarikolmikymppisten miesten aivottomiksi leluiksi.
Vierailija kirjoitti:
Harmi että tässä vihervassarimaassa on hyväksyttyä varastaa kaikki mikä ei ole lukittu. Poliisia ei kiinnosta pätkääkään. Niitä kiinnostaa vain autoilijoiden rahastus.
Itse asiassa tässä vihervassarimaassa varkauksia on paljon vähemmän kuin niissä maissa joissa sosiaaliturva huonompi. Ja lapsetkin voi kulkea itsenäisesti kouluun, toista se on muualla missä joutuu oikeasti pelkäämään kidnappauksia.
Oikein!