Blogien seuraajille
Jos teistä Business Finlandin tietyille bloggareille jakama rahoitus on väärin, miksi ihmeessä ylipäätään seuraatte noita tyhjänpäiväisiä bloggareita? Jos siis mielestänne on väärin, että joku rahastaa esittelemällä kerskakulutukseen perustuvaa elämäntapaa? Ihmisten uteliaisuus ja kiinnostus ovat elinehto bloggaamisen järkevyydelle ja liiketoiminta-ajattelun kannaltahan on se ja sama, millaisen toiminnan "kehittämiseen" rahaa jaetaan.
Itse olen kokenut jaloilla äänestämisen parhaaksi vaihtoehdoksi mikäli joku toiminta ei miellytä. Minua ei vähempää voisi kiinnostaa Kalastajan vaimon mielentilat tai "kiva" sisustus jonkun amatöörin nettisivuilla. Maailma ja netti ovat täynnä oikeita sisustuksen ja vaatesuunnittelun ammattilaisia joten jos aihepiiri kiinnostaa, miksi lukea kotikutoisen tavismamman yrityksistä toteuttaa itseään? Yhtä vähän minua kiinnostavat erilaiset kauneudenhoitotuotteiden testailut, huulentörröttäjien ja lisäkehiuskasojen päällä esiteltävät vaateriekaleet tai käsikynkässä keikkuva merkkilaukku.
Toisin sanoen minusta kulutukseen perustuva bloggaaminen on kaikkiaan todella vastenmielinen ilmiö ja pidän mieleltään todella köyhänä joka ikistä naista, joka tämän päivän Anttilan postimyyntikuvastoa seuraa.
Kiinnostaa, miksi ihmiset parkuvat kun bloggarille annetaan rahaa mutta he kuitenkin samalla itse ottavat osaa liiketoiminnan kehittämiseen lukemalla näitä samoja blogeja? Jos ottaa päähän, kannattaako noita blogistejä ylipäätään tukea ja tekstejään lukea?