Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en saa päänahkaa pestyä puhtaaksi millään!

Vierailija
22.04.2020 |

Nuorena ei ollut tätä ongelmaa, nyt keski-iässä on. Viimeistään samana iltana pesun jälkeen on kerros raavittavissa päänahasta. Perinteisesti ollut melko nopeasti rasvoittuva tukka, mutta tämä on joku muu juttu. Olen kokeillut jotain apteekin parempia litkuja ja selukosia, eivät auta. Sellaista syväpuhdistavaa en kai vielä ole kokeillut, mahtaakohan niistäkään olla mihinkään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut pestä hiuksia kahteen kertaan? Eli shampoopesu ja huuhtelu ja heti perään uusi shampoopesu ja huuhtelu, samalla hiustenpesukerralla siis kuivaamatta hiuksia välissä. Ainakin minulla tuntuu välillä, että hiukset vaativat toisenkin pesun. Toisella pesulla shampoo vaahtoutuukin paremmin ja levittyy paremmin päänahkanakin. Jos siis kyse on nimenomaan siitä, ettei päänahka puhdistu eikä jostain muusta päänahan ongelmasta.

Vierailija
2/13 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaahdotan yleensä pari kertaa, huuhtelua välissä. On tosi sitkeä ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki semmoinen sampookampa. Tai levitä sampoo harvalla kammalla hiuspohjaan.

Kokeile myös omenaviinietikkahuuhtelua pesun lopuksi. Pari ruokalusikallista omenaviinietikkaa ja puoli litraa vettä. Sillä huuhtelet hiuspohjan viimeiseksi suihkussa. Vähentää kutinaa ja hilsettä.

Vierailija
4/13 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vinkki on, että peset hiukset pää alaspäin. Silloin pääsee paremmin päänahkaan kiinni, kun hiukset eivät ole tiellä.

Lisäksi kannattaa hommata hiussuka, jolla vaahdottaa. Siis sellainen pyöreä muovinen, jossa on joustavat pienet piikit. Tuntuu tosi hyvältä ja pesee hyvin.

Shampoosta ja hoitoaineesta sellaiset versiot, jotka eivät sisällä silikonia.

Vierailija
5/13 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut ihan sokeri- tai soodakikkaa? Sokerikikassa shampooseen sekoitetaan pari ruokalusikallista sokeria ja sillä kuoritaan päänahka.

Soodakikka puolestaan syväpuhdistaa hiukset tuotejäämistä ja voi puhdistaa päänahkaakin. Yksi ruokalusikallinen ruokasoodaa sekoitetaan hiusten- ja päänahanpesuun tarkoitettuun shampooannokseen ja tukka pestään normaaliin tapaan muistaen myös pestä päänahka sormilla hieromalla.

Vierailija
6/13 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vinkki on, että peset hiukset pää alaspäin. Silloin pääsee paremmin päänahkaan kiinni, kun hiukset eivät ole tiellä.
Lisäksi kannattaa hommata hiussuka, jolla vaahdottaa. Siis sellainen pyöreä muovinen, jossa on joustavat pienet piikit. Tuntuu tosi hyvältä ja pesee hyvin.

Shampoosta ja hoitoaineesta sellaiset versiot, jotka eivät sisällä silikonia.

Näitä on ainakin Prismassa ja Tokmannilla. Maksaa euron suunnilleen. Löytyy sieltä missä on meikkisiveltimiä yms.

Vierailija
7/13 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahalle on omia kuorinta-aineita, googlaa vaikka scalp scrub products. Mutta oletko varma, ettei sinulla ole jotain tali-ihottumaa? Seborrooinen ekseema?

System 4 -sarjan tuotteista on myös moni tykännyt, niitä saa ainakin apteekeista, Prismoista, joskus Stockaltakin. Netistä myös. Kannattaa perehtyä niihin.

Vierailija
8/13 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahalle on omia kuorinta-aineita, googlaa vaikka scalp scrub products. Mutta oletko varma, ettei sinulla ole jotain tali-ihottumaa? Seborrooinen ekseema?

System 4 -sarjan tuotteista on myös moni tykännyt, niitä saa ainakin apteekeista, Prismoista, joskus Stockaltakin. Netistä myös. Kannattaa perehtyä niihin.

Vierailija
9/13 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vinkeistä! Silikonittomia tuotteita käytänkin. Tässä iässä on ollut (hormonaalista) hiustenlähtöä sen verran, että mitään paksua pehkoa ei ainakaan enää ole päänahan tiellä:( 

Vierailija
10/13 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus epäillyt seborreaa ja kokeillut selukosia, se auttaa vähän paremmin kuin normishampoot, mutta ei mikään ihmeaine mulle.

Vierailija
11/13 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaan ongelmaan auttoi Cutrin bio+ pesevä hoitoaine. Tavallista shampoota käytän vain kerran viikossa tai kahdessa, muuten riittää pesu tuolla aineella tarvittaessa. Muotoilutuotteita se ei kovin tehokkaasti poista, joten jos niitä käytät päivittäin, niin sitten ei ehkä sovi.

https://www.sokos.fi/fi/sokos/cutrin-bio-400ml-hydra-balance-peseva-hoi…

Vierailija
12/13 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

System 4

Vierailija
13/13 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kokeilla noita eri vaihtoehtoja. Jotenkin tämä voi liittyä ikäänkin, kai.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän