Mistä tunnistaa alkoholistin?
Kommentit (70)
Kulissit kunnossa. Liiankin täydellisen huoliteltu ulkonäkö ja siloiteltu elämä.
Mun työpaikan kaunein ja freesein keski-ikäinen naiskollega Chanel-asuissaan on armoton juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen alkoholisti nyt on erinlainen. Toisesta huomaa heti kun taas toinen osaa piilottaa todella hyvin. Oon huomannu et nää joista ei juuri huomaa nii niillä on neuroottinen tapa peitellä asiaa. Heidän koko elämä näyttää täydelliseltä. He eivät valita asioista, koti on siisti, ulkonäkö on huoliteltu ja meikkiä hyvin herkästi jopa roskien viemisessä. Mut yhtä hekään ei osaa peittää. Eli juhlissa käyttäytymistä. Siellä sen huomaa ku kokoaja juoma kädessä muttei humallu nii nopeasti. Mut silti selkeästi juo humalahakuisesti. He myls loukkaantuvat ku sanotaan et rajota vähä ja piä taukoa. Aletaa huutaa et ei mulla oo mitää ongelmaa yms vaikkei kukaa nii väittänytkään.
Tää on hyvä tuntomerkki. He pystyvät juomaan paljon humaltumatta samaan tahtiin kuin amatöörit.
No mä tunnistan tämän, mutta samalla juttelen siinä kiskoessani, että kylläpä menee päähän jn..
Itse olen alkoholisti ja olen kamppaillut ongelman kanssa lähestulkoon koko ikäni, sillä vanhemmat ovat alkoholisteja. Usein myös isäpuoletkin olivat.
Itse aloin juomaan valitettavasti jo 12- vai 13-vuotiaana eli reilu kymmenen vuotta mennyt enemmän ja vähemmän.
Nykyään karannut jo käsistä niin, että juon joka päivä ja yleensä humalanhakuisesti.
Tuttua siis.
Kai sen huomaa minusta, ainakin jos on pari päivää mennyt vähän lujempaa mutta muuten tuskin. Olen kuitenkin aika tarkka ulkonäöstäni ja laittaudun jos jonnekin lähden. Myöskin olen fiksun oloinen muuten ja tahdon työnikin hoitaa moitteettomasti, lisäksi myöskin kotini jne.
Moni kyllä tietää minun ongelmastani, olen myös puhunut siitä useasti myöskin alkoholistipuolisoni kanssa.
Me puhumme asiasta avoimesti ja toivon, että voisin ainakin itse lopettaa.
Minun vanhemmista esimerkiksi kuitenkin huomaa. Ovat jo sen verran vanhoja ja useita kymmeniä vuosia juopotelleet.
Maksa-arvotkin todella koholla ainakin isällä.
Sellainen hömsyinen ulkomuoto, iho on aika huono ja ylipäätänsä elinvoimaisuus on kadoksissa olemuksesta.
Äidillä myös sama ja lisäksi todella hoikka.
Hmm..
On tämä aikamoista.
Nyt liikutaan kyllä vähän epäselvillä vesillä.
Miten määrittelette alkoholistin? Paljonko juo päivässä tai viikossa?
Vai onko alkoholistin ainoa määritelmä se, että ajattelee ryyppäämistä jatkuvasti ja suunnittelee ja odottaa hetkeä kun voi taas ryypätä?
Eli voiko sellainen henkilö olla alkkis, joka juo kerran viikossa, mutta suunnittelee ja fantasioi siitä jo aiemmin viikolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytös alkoholin tarjoilutilanteissa on paljastavaa. Lasi tyhjenee joko korostetun hitaasti ja muiden tahtia tarkkaillen tai hyvin nopeasti ollaan täyttämässä lasia uudelleen, mutta jotenkin selitellen tai oudoilla manöövereillä. Siinä on jokin käyttäytymismalli, joka pistää yksinkertaisesti silmään.
Eli tämä on kyllä pas kin vastaus tähän mennessä...
Juuri näin.
On paljon harvakseltaan juovia, jotka tempaisevat aina lärvit, kun viinan ääreen pääsevät.
Nuorena minulle sattui tuota.
Kyllä sen ulkonäöstä huomaa.
Iho on vahamainen, kasvojen perusilme "valahtanut" suun pielet alaspäin.
Varsinkin kun vertaa vaikka 5v sitten otettua kuvaa, eron näkee heti.
Ja se ilo kun keksii syyn ottaa yksi!
Ja huimasti perusteluja perään, miksi.
Vierailija kirjoitti:
Kulissit kunnossa. Liiankin täydellisen huoliteltu ulkonäkö ja siloiteltu elämä.
Mun työpaikan kaunein ja freesein keski-ikäinen naiskollega Chanel-asuissaan on armoton juoppo.
Tämä on totta.
Jalkalistatkin hinkattu varmaan jollain hammasharjalla.
Avotakan voi kutsua 5 minuutin varoituksella kuvaamaan kun paikat on enemmän kuin järjestyksessä.
Lukekaa Christer Schoulzin blogeja Uudesta Suomesta. Hän kuvaa tosi hyvin ns. kuivakännit yms. alkoholistin tavat.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monessa suomalaisessa työpaikassa pukeudutaan Chaneliin? CHANELIIN?
Työyhteisössä käytös paljastaa. Välttää sos kontakteja, vetäytyy työhuoneeseen paperitöihin/hallintohommiin. Taustalla pelkotilat,ahdistus,vieroitusoireet,unihäiriö. On kylmä ja empatiakyvytön.
Kaikki toiminta töissäkin tähtää juomisen mahdollistamiseen, sommittelee työohjelmaan siten, että aamulla varhain ennen muiden töihintuloa jo tehnyt hommia ja poistuu jo puolenpäivän aikaan, jolloin viinanhimo alkaa vaivata. Jos juomisen pääsee aloittamaan jo alkuiltapäivästä, ehtii juoda esim klo 14-20 ja jos lopettaa klo 20, niin aamulla on työkuntoinen lyhyeksi työpäiväksi, kunhan voi jatkaa juomista sitten taas heti puolenpäivän jälkeen.
Lomilta paluupäivinä aloittaa vasta puolenpäivän aikaan työt. Lomille jäämistä edellisenä päivänä lähtee töistä tosi aikaisin, jotta vapautuu aikaa juomiselle.
Jos puuttuu näihin menemisiin ja vaatii noudattamaan työaikoja, seuraa räjähdys: kuin veisi lapselta tikkarin, tai narkomaanilta huumeruiskun. JääKylmä raivo, jos yritetään estää toteuttamasta addiktiotaan.
Alkoholisti myös taitavasti ja sujuvasti valehtelee. Ihmiskäsitys on vääristynyt, Ei luota, pitää muitakin valehtelijoina, kun itse on valehtelija ja pettää aina.