Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa alkoholistin?

Vierailija
22.04.2020 |

Mistä alkoholistin tunnistaa ulkonäöllisesti?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos olet laivalla ja trajolla on, niin tarjonta kyllä hyödynnetään kaatoon saakka. Voi olla, että jatkaa omalla pullolla, jos ei siellä julkisessa.

Ei oikeastaan halua lopettaa.

Valitsee viinan mieluummin kuin, että olisi kuskina. (tai sitten kusina oltuaan juo sen rentouttavan)

Voi myös vetää ihan omalla ajalla, ettei muut näe.

Viina edellä menee.

On kiire kotiin ottamaan se yksi rentouttava kalja.

Juhlistaa asioita viinan kera. Keksii vaikka juhlittavan, että saa juoda hyvin mielin.

Alkoholi on läsnä saunsaas, mökillä, viikonloppuna, milloin missäkin. Joka tapaksessa se vie.

Jos ei sitä ole, niin sitä kaipaa. Niin mä itse ainakin tein, kunnes lopetin kokonaan.

Vierailija
22/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat absolutisteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että hänellä ei ole ongelmaa alkoholin suhteen, siis omien sanojensa mukaan.

Kaikki toimet kuitenkin tähtäävät siihen seuraavaan juomiskertaan. Vika juomiseen on aina muissa ihmisissä ,ei koskaan hänessä.

Raitistunutta, toipunutta alkoholistia ei tunnista muusta kuin siitä, että hän ei juo alkoholia.

Vierailija
24/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä välttämättä huomaa päällepäin jos on ollut muutamanpäivän selvinpäin. Humalahakuinen juominen ja juo useemman päivän

T: 41v alkoholisti

Vierailija
25/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen huomannut kanssa, että ne jotka kuluttavat alkoholia vähän runsaammin tosiaan omaavat sellaiset suht hoikat jalat verrattuna yläkroppaan.

Alkoholisteilla olen myös huomannut sen, ettei heillä usein jos koskaan ole uusia vaatteita. On vähän enemmän kulahtaneen näköistä.

Vierailija
26/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinatilanteissa käyttäytymisestä silloin, kun on tarjolla siis.

MInkälaista se käytös silloin on?

Tavasta pitää esimerkiksi viinilasia tms. määrästä kuinka paljon juo, tavallisesti ihmiset keskustelevat ja ensimmäinen lasillinen riittää, joskus siitä jää pohjallekin jotain. Alkoholistin katse paljastaa myös paljon.

Vierailija
27/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä välttämättä huomaa päällepäin jos on ollut muutamanpäivän selvinpäin. Humalahakuinen juominen ja juo useemman päivän

T: 41v alkoholisti

Kyllä ei-alkoholistit huomaa.

Vierailija
28/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinatilanteissa käyttäytymisestä silloin, kun on tarjolla siis.

MInkälaista se käytös silloin on?

Itselläni ainakin tietynlaista levottomuutta, luulen sen näkyvän päällepäin. Tai sitten korostunutta rauhallisuutta. Ikään kuin en edes muistaisi että tilaisuudessa on alkoholia, vaikka oikeasti laskelmoin koko ajan koska kehtaan juoda lasin tyhjäksi ja kasuaalisti hakea lisää. Myöskään en "kehtaa" ikinä ehdottaa alkoholin nauttimista, koska minusta tuntuu etten osaa tehdä sitä yhtä rennosti kuin ongelmattomat ihmiset tekevät, joten näyttelen julkisesti viimeiseen asti kuin koko asia ei voisi minulle vähempää merkitä, ehdotukseen tietysti suhtaudun näennäisen vastahakoisesti, "ai jaa no mennään sitten yksille". Yhden jälkeen on jo helpompaa huikata että "hei pitäiskö ottaa toiset", enempää en useinkaan juo porukassa, menen sitten alkon kautta kotiin tai muuta eli humalahakuista on juominen. Eli alkoholi on tosi paljon mielessä ja valitettavasti myös kielellä vaikka kulissit ovatkin kunnossa ja toisaalta osaan olla myös viikkoja ilman mutta silloin kun tarjoilua on niin mieluummin enemmän kuin vähemmän. Ei kiva.

Vierailija
29/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen alkoholisti nyt on erinlainen. Toisesta huomaa heti kun taas toinen osaa piilottaa todella hyvin. Oon huomannu et nää joista ei juuri huomaa nii niillä on neuroottinen tapa peitellä asiaa. Heidän koko elämä näyttää täydelliseltä. He eivät valita asioista, koti on siisti, ulkonäkö on huoliteltu ja meikkiä hyvin herkästi jopa roskien viemisessä. Mut yhtä hekään ei osaa peittää. Eli juhlissa käyttäytymistä. Siellä sen huomaa ku kokoaja juoma kädessä muttei humallu nii nopeasti. Mut silti selkeästi juo humalahakuisesti. He myls loukkaantuvat ku sanotaan et rajota vähä ja piä taukoa. Aletaa huutaa et ei mulla oo mitää ongelmaa yms vaikkei kukaa nii väittänytkään.

Vierailija
30/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen alkoholisti nyt on erinlainen. Toisesta huomaa heti kun taas toinen osaa piilottaa todella hyvin. Oon huomannu et nää joista ei juuri huomaa nii niillä on neuroottinen tapa peitellä asiaa. Heidän koko elämä näyttää täydelliseltä. He eivät valita asioista, koti on siisti, ulkonäkö on huoliteltu ja meikkiä hyvin herkästi jopa roskien viemisessä. Mut yhtä hekään ei osaa peittää. Eli juhlissa käyttäytymistä. Siellä sen huomaa ku kokoaja juoma kädessä muttei humallu nii nopeasti. Mut silti selkeästi juo humalahakuisesti. He myls loukkaantuvat ku sanotaan et rajota vähä ja piä taukoa. Aletaa huutaa et ei mulla oo mitää ongelmaa yms vaikkei kukaa nii väittänytkään.

Pitkäaikainen alkoholismi alkaa näkyä päällepäin. Sitä ei millään meikillä ja huolittelulla voi peitellä.

Täällä näyttää olevan paljon alkoholisteja tai alkoholin suurkuluttajia, kun on niin kova alapeukutus päällä.

Vierailija
31/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikainen alkoholismi alkaa näkyä päällepäin. Sitä ei millään meikillä ja huolittelulla voi peitellä.

Täällä näyttää olevan paljon alkoholisteja tai alkoholin suurkuluttajia, kun on niin kova alapeukutus päällä.

Vierailija
32/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnistan tietyistä rypyistä korvien edessä paatuneen juopon. Ex-mieheni oli parantumaton alkkis.

Vierailija
33/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on hyvä tuntomerkki. He pystyvät juomaan paljon humaltumatta samaan tahtiin kuin amatöörit.

Vierailija
34/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki alkoholistit edes pyri peittelemään asiaa. Miksi pitäisi?

Vierailija
35/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm no itse tiedän tapauksen, joka tykkää käydälle "yhdillä" töiden jälkeen, mutta yhdet saattavat päätyä usein iltaan asti dokaamiseksi. Tämän kyseinen henkilö aina kieltää.

Sama kaupassa erottaa alkkiksen siitä, että se ei koskaan osta vain yhtä kaljaa tai siideriä.

Vierailija
36/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinapöhöstä kasvoista jos on jo kauan ollut alkkis.

Vierailija
37/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnistan tietyistä rypyistä korvien edessä paatuneen juopon. Ex-mieheni oli parantumaton alkkis.

Tietyt rypyt korvien edessä, avaatko tätä? En ymmärrä. Miten erotat ne nimenomaan sijainnin perusteella ja juomisesta tulleiksi eikä vanhenemisesta?

Vierailija
38/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti osaa pitää kulissit pystyssä viimeiseen asti, ettei mikään pääse uhkaamaan riippuvuutta. Vasta pitkälle edenneen alkoholismin pystyy tunnistamaan päällepäin.

Juuri näin. Juon itse joka arki-ilta 5-7 annosta alkoholia, viikonloppuina ja vapaapäivää edeltävinä iltoina enemmän. Hoidan työni, sain juuri ennen etätyöhön siirtymistä kehityskeskustelussa esimieheltäni pelkkää kiitosta, puoli vuotta aiemmin kävin työhöntulotarkastuksessa tähän nykyiseen työhöni vaihtaessani eikä edes työterveyshoitaja epäillyt mitään eikä laittanut maksa- tai muihinkaan kokeisiin.

Edellisessä työpaikassa sama juttu, ei yksikään työkaveri eikä esimies osannut kuvitellakaan, että tissuttelen iltaisin. Lähin kollegani oli yllättynyt, kun yhdessä työpaikan tilaisuudessa tilasin olutta enkä viiniä, koska hän ei kuulemma olisi osannut arvata minun juovan lainkaan olutta.

Käyn aina aamuisin suihkussa, jos menen toimistolle, hyvä suuhygienia on itsestään selvä asia. Silmäni ovat muutenkin arat eivätkä kestä meikkiä, joten niiden punoitusta ei kukaan ihmettele. Ihon punoitus poistuu puuterilla.

Huijaat vaan itseäsi.

Vierailija
39/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punasesta nenästä

En tiedä miksi

Vierailija
40/70 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytös alkoholin tarjoilutilanteissa on paljastavaa. Lasi tyhjenee joko korostetun hitaasti ja muiden tahtia tarkkaillen tai hyvin nopeasti ollaan täyttämässä lasia uudelleen, mutta jotenkin selitellen tai oudoilla manöövereillä. Siinä on jokin käyttäytymismalli, joka pistää yksinkertaisesti silmään.

Eli tämä on kyllä pas kin vastaus tähän mennessä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi