Taantumassa ihmisten luulisi säästävän paheista ensimmäisenä
Mutta yleensä silloin juuri alkon, tupakan ja karkin menekki on tasaisen varmaa. Onko tämä sun mielestä yllättävää?
Kommentit (10)
Ei ole. Kun ei ole suuria ilonaiheita, yritetään nauttia pienistä.
Ei ole yllättävää. Ei tupakanpolttoa tai ryyppäämistä lopeta hullukaan silloin kun ajat ovat muutenkin masentavia.
Tämän takua sijoitin karkkifirmaan. Kun on koronaa ja karanteenia, yhä useamnan käteen tarttu patukka kauppareissulla.
Makeiset ja tupakat pois kioskeista!
Se oli ensimmäisiä asioita joita oppi sijoituksista, nuo on defensiivisiä aloja, uskomatonta kyllä.
Kun ei työttömänä ole varaa moneenkaan kalliiseen asiaan, niin ainakin alkoholiin sentään on.
Ei yllätä. Ihmiset hakee jotain hyvää oloa ja sen saa viinasta, tupakasta, karkista jne nopeasti.
Ja jos rahat on vähissä niin syödään lisäksi huonolaatuista ruokaa.
Minä lopetin tupakoinnin kolme viikkoa sitten. Ilman päihteitä olen ollut 5 kuukautta. Ei kyllä käy kateeksi niitä joilla on akuutti riippuvuus tällä hetkellä. Naapurikin hakee päivittäin uutta kaljasalkkua kaupasta. Parta rehottaa ja silmät seisovat päässä. Onneksi olen kuivilla.
Ei yllättävää. Moni elää elämänsä perstuntumalta eikä tee rationaalisia sijoituspäätöksiä.