Minkä hyvän neuvon antaisit henkilölle joka ei ole aiemmin seurustellut mutta nyt saisi mahdollisuuden pitkään parisuhteeseen?
Olen 30v nainen enkä ole koskaan seurustellut eikä ole muitakaan juttuja ollut miesten kanssa. Olen tutustunut ja salaa ollut ihastunut 32v mieheen, joka on ollut kolme vuotta sinkku. Mies tunnusti ihastuneensa minuun pääsiäisenä ja ehdotti vakavasti seurustelua. Meissä on paljon samaa miehen kanssa: arvot, humorintaju, perhekeskeisyys jne. Mies viihtyy myös kotona koiransa tai ystäviensä kanssa ruokaa laittaen kuin baareissa ryypiskellen. Ulkona on käynyt lenkkeilemässä ja töissä sekä tapaamassa minua. Olen huomannut, että miehellä on herrasmiehen tavat esimerkiksi viimeksi tavatessamme tarjosi käsivarttaan minulle ja piteli sateenvarjosta samalla suojaten etten kastuisi. Yksikään mies ei ole toiminut samoin.
Kommentit (37)
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
En keljuile, mutta kuulostaa siltä, että sinuun on helppo tehdä vaikutus. Voihan se olla hyväkin asia.
Helppo vaikutus? Olen hidas tarkkalija eikä minua hurmata mahtailulla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla.
En minä eikä mies halua mitään hetken huumaa testisuhdetta. Tutustumme rauhassa toisiimme niin että kummallakin on hyvä ja luonteva olla toisen seurassa.
Ihan eka vinkkini: uskalla heittäytyä suhteeseen. Siitä pääsee eroon jos haluaa. Kommunikaatio kun tapailette ja olette suhteessa. Tää on tosi tärkeä! Ja sit tarkkaile niitä varoitusmerkkejä, jos tulee sellaisia paljon, puhu, jos et tule kuulluksi, pohdi lähtöä. Mutta koita rentoutuakin, ei niitä varoitusmerkkejä välttämättä tule sen kummemmin. Jos et tiedä mitä on varoitusmerkit, googlaa red flags in a man tms. Sitten on vielä tuo että älä unohda itseäsi, mutta suhde on myös komporomisseja.
Täällä myös 28v nainen jolla ei vakavaa suhdetta takana yhtään. Tuntuu tätä lukiessa että ihmiset tuntuvat mieltävän parisuhteen eri tavalla. Jos menisin yhteen jonkun kanssa, en olisi ajatuksella "kokeillaan" vaan kyllä sen pitäisi oikeasti olla sitten hyvä (siis siinä mielessä että minulle on jo tullut olo että suhteessa on potentiaali johonkin syvään ja oikeaan)
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös 28v nainen jolla ei vakavaa suhdetta takana yhtään. Tuntuu tätä lukiessa että ihmiset tuntuvat mieltävän parisuhteen eri tavalla. Jos menisin yhteen jonkun kanssa, en olisi ajatuksella "kokeillaan" vaan kyllä sen pitäisi oikeasti olla sitten hyvä (siis siinä mielessä että minulle on jo tullut olo että suhteessa on potentiaali johonkin syvään ja oikeaan)
Ei sitä aluksi tiedä miten tulee käymään ja onko oikeasti tosi hyvä suhde, ennenkun kokeilee. Alussa ollaan usein siksi vähän varovaisia.
Muista, että luottamus pitää ansaita. Luotettavuus osoitetaan teoilla, ei sanoilla, ja voi vaatia hyvinkin tiukkoja paikkoja että "kumppanina" pitämäsi ihminen osoittaa pohjimmaisen välinpitämättömyytensä. Mutta juuri sellaisessa pahimmassa paikassa kumppanin pitäisi olla kaikkein luotettavin, kallio johon voit tukeutua.
Taitava huijari huomaa heti mistä naruista pitää vedellä ja millä sinut pitää hurmata, ilman että tajuat tulleesi hurmatuksi. Varsinkin kun sinulla ei ole aiempia kokemuksia miehistä ja parisuhteista. Vaarallisia ihmisiä on oikeasti aika paljon liikenteessä ja he takertuvat mielellään helpoimpiin kohteisiin. Itse suhtautuisin varautuneesti tuollaiseen ehdotukseen vakavasta seurustelusta. Ensin tutustutaan kaikessa rauhassa ja se johtaa johonkin jos on johtaakseen.
Ja kuten joku jo sanoikin älä lopeta aiempaa omaa elämääsi: tapaa ystäviäsi ja harrasta ilman miestä, jotta säilytät itsenäisyytesi ja vapautesi. Kuuntele itseäsi ja intuitiotasi. Sinulla pitää olla olo, että sinut hyväksytään juuri sellaisena kuin olet, vikoinesi ja heikkouksinesi päivineen. Tietenkin molemmat joutuvat tekemään kompromisseja esim. jos muutatte yhteen, mutta näistä ei pitäisi muodostua moraalisia kiistoja. Jos jokin tuntuu epäilyttävältä, mieti kahteen kertaan minkälaisten tunteiden keskelle olet itseäsi laittamassa. Sen sijaan jos kaikki tuntuu hyvältä, oikealta ja turvalliselta niin anna palaa!
Joillekin ihmisille tuntuu iskevän seurustelun ja rakastavan kumppanin löytymisen myötä valheellinen luulo, että he ovat yhtäkkiä superhaluttavia, ja saavat halutessaan kenet tahansa. Jollain lailla kai oman kumppanin kehut nousee päähän? Sitten erotaan suurin puhein, kun luullaan, että saadaan niin vain kuka tahansa, mutta tullaankin kuukauden päästä häntä koipien välissä takaisin. Varo lankeamasta tähän.
Ei ole mitään 'seurustelutaitoja'. Älä siis kuvittele ettet osaisi olla parisuhteessa, jos et ole sellaisessa vielä aiemmin ollut.
Miehille: ole röyhkeä ja ylimielinen, kiltteydellä ei pitkälle pötkitä
Vierailija kirjoitti:
Miehille: ole röyhkeä ja ylimielinen, kiltteydellä ei pitkälle pötkitä
Ihastuin miehen lempeyteen ja kiltteyteen, mies kohtelee hyvin kuin kukkaa kämmenellä ja on aito herrasmies eikä painosta mihinkään. Haluamme ja olemme omia itseämme tutustuen hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ota vastaan se mitä tarjotaan. Oletko itse ihastunut mieheen, vai alkaisitko vain sen takia, että on mahdollisuus?
En ole hyväksikäyttäjä. Olen ihastunut mieheen ja haluan parisuhteen hänen kanssa ilman, että pilaamme kaiken kiireellä. Olen varman päälle ihminen ja mies samoin. Meille on vaikea tehdä nopeita ratkaisuja, kunnes olemme varmoja että asia tuntuu hyvältä.
Aika aikaista sanoa että mahdollisuus PITKÄÄN parisuhteeseen. Lähdepä mieluummin ihan päivä kerrallaan. Monenmoista ehtii tapahtua ennenkuin parisuhteensa on pitkä. Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika aikaista sanoa että mahdollisuus PITKÄÄN parisuhteeseen. Lähdepä mieluummin ihan päivä kerrallaan. Monenmoista ehtii tapahtua ennenkuin parisuhteensa on pitkä. Onnea matkaan.
Olemme keskustelleet mikä on kummallekin pitkä parisuhde. Olemme tässäkin yksimielisiä ja haluamme molemmat pitkän, onnellisen ja kestävän suhteen. Mies on seurustellut aiemmin ja tuli jätetyksi kolmen vuoden suhteesta, joten haluaa että asioista keskustellaan yhdessä luottamuksellisesti. En ole seurustellut aiemmin, mutta tiedän että hyvä ja pitkä suhde vaatii sopivan kumppanin ja yhteen hiileen puhaltamista. Välitämme aidosti toisistamme ja etenkin mies kohtelee hyvin, joten minun ei tarvitse pelätä.
Vierailija kirjoitti:
- Älä yritä muuttaa toista, se johtaa vaan huonoon lopputulokseen.
- Muistakaa avoin kommunikaatio. Arvailu ja ajatusten lukeminen johtaa vain kiistoihin.
- Perusturvallisuuteen kannattaa panostaa arjen pienillä teoilla. Näytä kumppanille teoin joka päivä, että valitset juuri hänet.
Onnea tulevaan, toivotaan että suhde alkaa kukoistamaan ja saat ihanan loppuelämän kyseisen miehen kanssa <3
En edes yritä muuttaa toisia enkä anna muiden muuttaa minua. Haluan että minut hyväksytään tällaisena kuin olen. Kiitos! <3
Ap onko mies ulkomaalainen? Kuulostaa siltä että olisi. Onnea! Pidä noin mahtavasta miehestä kiinni! :)
Älä koskaan, milloinkaan, ikänä moiti miehen vanhempia hänelle (vaikka olisivat kuinka epämiellyttäviä tai ilkeitä). Jos moitit se jää miehelle alitajuntaan ja siitä alkaa suhteen alamäki, äiti on miehelle aina ykkönen vaikka ei itse sitä tiedostaisikaan.
En keljuile, mutta kuulostaa siltä, että sinuun on helppo tehdä vaikutus. Voihan se olla hyväkin asia.