Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luotatko ihmisen joka yhteisössäsi puhuu muiden selän takana heistä pahaa?

Vierailija
21.04.2020 |

Luotatko tällaiseen ihmiseen, vai oletatko että hän käyttyäytyy näin kaikkien kanssa? Myös Sinun?

Sinulle joka näin käyttäydyt? Ymmärrätkö minkälaisen kuvan itsestäsi annat, mutta et vain välitä?
Kuvittelet että muut eivät huomaa, tai että juuri sinä olet tämän arvostelun yläpuolella?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu miksi puhuu pahaa ja miten käyttäytyy sen ihmisen seurassa. Jos haukkuu jostain pikku asiasta ja päin naamaa esittää mukavaa, niin oletan että arvostelee selän takana muakin, vaikka en itse tajuaisi tehneeni mitään moitittavaa.

Jos tapana on yleisesti puhua pahaa muista, niin oletan joutuvani kohteeksi itsekin, viimeistään siinä vaiheessa kun tulee erimielisyyttä jostain. Siksi välttelisinkin tuota ihmistä, ettei saisi mielessään syytä arvostella. Ahdistava ajatus, että selkäni takana puhutaan ja uskotaan ihme juttuja, joihin en voi itse vaikuttaa.

Vierailija
2/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla vaikea kysymys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu miksi puhuu pahaa ja miten käyttäytyy sen ihmisen seurassa. Jos haukkuu jostain pikku asiasta ja päin naamaa esittää mukavaa, niin oletan että arvostelee selän takana muakin, vaikka en itse tajuaisi tehneeni mitään moitittavaa.

Jos tapana on yleisesti puhua pahaa muista, niin oletan joutuvani kohteeksi itsekin, viimeistään siinä vaiheessa kun tulee erimielisyyttä jostain. Siksi välttelisinkin tuota ihmistä, ettei saisi mielessään syytä arvostella. Ahdistava ajatus, että selkäni takana puhutaan ja uskotaan ihme juttuja, joihin en voi itse vaikuttaa.

No näin, minusta kaikista erikoisinta on käyttyäytyä näin työpaikalla.

Vie kaiken uskottavuuden.

Vierailija
4/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten juoru on. Jos joku kommentoi tyyliin kerran vuodessa jotakin henkilöä niin hän ei ole juoruaja.

Mutta jos on päivittäistä tai viikottaista pahanpuhumista niin kyllä henkilö puhuu kaikista tuolloin kaikille.

Vierailija
5/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään joka tätä harrastaa kommentoi?

Vierailija
6/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tuollaiset juoruavat aivan kaikista, omiin etuihinsa kulloinkin sopivimmalla tavalla.

Vierailija
7/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota. Ei ole lieventäviä asianhaaroja. En halua elämääni myrkyllisiä ja ilkeitä ihmisiä.

Vierailija
8/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole lieventäviä asianhaaroja"? Onkohan nyt mietitty loppuun asti?

Vierailija
9/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Jos ihminen on ilkeä juoruaja ja pahanpuhuja, niin ei ole mitään lieventävää selitystä sellaiselle käytökselle enkä luota missään olosuhteissa siihen ettei kyseinen henkilö puhuisi myös minusta selän takana. Eli en luota häneen missään tilanteessa, sillä kokemusta on.

Kantani on jyrkkä, mutta esim. suvussani on useita tällaisia ihmisiä, ja ei ole mitään hyväksyttävää selitystä sille miksi käyttäytyvät niin.

Ovat kateellisia, katkeria, vahingoniloisia ja ilkeitä ihmisiä. Ei kenenkään tarvitsisi olla semmoinen, aina voi päättää olla parempi ihminen ja kehittää itseään sekä työstää luonteensa heikkouksia.

Vierailija
10/14 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Jos ihminen on ilkeä juoruaja ja pahanpuhuja, niin ei ole mitään lieventävää selitystä sellaiselle käytökselle enkä luota missään olosuhteissa siihen ettei kyseinen henkilö puhuisi myös minusta selän takana. Eli en luota häneen missään tilanteessa, sillä kokemusta on.

Kantani on jyrkkä, mutta esim. suvussani on useita tällaisia ihmisiä, ja ei ole mitään hyväksyttävää selitystä sille miksi käyttäytyvät niin.

Ovat kateellisia, katkeria, vahingoniloisia ja ilkeitä ihmisiä. Ei kenenkään tarvitsisi olla semmoinen, aina voi päättää olla parempi ihminen ja kehittää itseään sekä työstää luonteensa heikkouksia.

En ole tuo jolle kommentoit, mutta joskus joku poikkeuksellisen häiriintynyt ja manipuloiva kaveripiirin tai suvun pyörittäjä saattaa saada mustamaalattua täysin viattoman uhrin ja koko porukan tätä kiusaamaan. Kun tällainen yrittää kertoa omaa kantaansa tai hirveistä kokemuksistaan, se kuulostaa muista pahan puhumiselta kun tämä henkilö on maalattu näyttämään niin pahalta kaikkien silmissä- se porukan johtaja taas on aivan ihana ihminen josta kukaan ei usko mitään pahaa (ennen kuin itse kokee.)

Olen aika tarkka sen suhteen, mihin sävyyn ja millaisia asioita kuulen toisista puhuttavan. Toisten yksityisasioiden levittely on selkeä varoitusmerkki, mutta joskus kaikkein pahantahtoisimmat ja manipuloivimmat juorut ovat sellaisia näennäisen viattomia pikkujuttuja joita useimmat eivät edes tajua juoruiksi, mutta jotka rivien välistä muokkaavat mielipiteitä. Joku turhautunut jupina rasittavasti käyttäytyvästä ihmisestä taas on ihan rehellistä ja inhimillistä, kunhan ei tule jatkuvaksi tavaksi.

Vierailija
11/14 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla tuollaisen ihmisen kommentti että miksi toimii noin.

Itsestäni näyttää että heillä on kiva haku pönkittää omaa asemaansa, kuuluu samaan lajityyppiin joka rehentelee omilla, ihan tavanomaisilla, saavutuksillaan kovaan ääneen.

Vierailija
12/14 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota ja pyrin poistamaan elämästäni jos mahdollista. En halua olla edes kuuntelijana mukana tuollaisessa ja tottakai puhuu samalla tavalla minusta selän takana myös.

Sama, ei lieventäviä asianhaaroja.

Vierailija
13/14 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri on tuollainen. Keski- ikäinen nainen. Luulen että on pohjimmiltaan epävarma ressukka. Olen alkanut puolustamaan näitä hänen arvostelemia henkilöitä( siis oik. Kaikkia meillä töissä olevia) kun tåmä aloittaa... menis hitto sanomaan suoraan eikä muille haukkuisi!

Vierailija
14/14 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä missä ammattiryhmissä näitä eniten esiintyy? Viekö joku asia kalatkin veestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi