Hyvä ihoöljy kasvoille?
Käytössä ollut ordinaryn rosehip seed oil, nyt ajattelin vaihteeksi kokeilla jotain muuta. Millaisia olette käyttäneet, ostopaikkoja voi vinkata myös. Nettikauppa mielellään. Ihossa alkaa olla ikääntymisen merkkejä, normaali ihotyyppi. Olen käyttänyt öljyä iltaisin kosteusvoiteeseen sekoitettuna muutaman tipan.
Kommentit (11)
Argan oil. Ihan turha sekoitella kosteusvoiteisiin: laittaa suoraan iholle sellaisenaan.
Olen käyttänyt jojobaöljyä sellaisenaan.
Olen tykännyt ekopharman öljyistä, mustaherukka ja tyrni olleet käytössä. Sopii kuivalle ja ikääntyneelle iholle. Mustaherukka koostumukseltaan vähän ohuempi kuin tyrni.
Vierailija kirjoitti:
Argan oil. Ihan turha sekoitella kosteusvoiteisiin: laittaa suoraan iholle sellaisenaan.
Sekaisin ne menee kuitenkin siinä iholla kun kumpaakin kuitenkin laitan
Kookosöljy
Garnier bio laventeliöljy jossa on sisällä pipetti jolla sitä voi sitten naamalle laittaa ja levittää käsin
Vierailija kirjoitti:
Kookosöljy
Garnier bio laventeliöljy jossa on sisällä pipetti jolla sitä voi sitten naamalle laittaa ja levittää käsin
Ei missään nimessä kumpaakaan näistä kasvojen iholle! Kookosöljy tukkii ihohuokosia ja laventeli herkistää ihoa.
Itse suosittelen jojobaöljyä tai marula-öljyä.
Mä laitan argania tai risiiniöljyä, ihan tosi hehkuva iho nykyään. Sellaisenaan vetelen kosteusvoiteen alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kookosöljy
Garnier bio laventeliöljy jossa on sisällä pipetti jolla sitä voi sitten naamalle laittaa ja levittää käsinEi missään nimessä kumpaakaan näistä kasvojen iholle! Kookosöljy tukkii ihohuokosia ja laventeli herkistää ihoa.
Itse suosittelen jojobaöljyä tai marula-öljyä.
Garnierin ”laventeliöljy” pitää sisällään seuraavia raaka-aineita;
Caprylic/Capric Triglyceride, Olea Europaea Fruit Oil / Olive Fruit Oil, Simmondsia Chinensis Seed Oil / Jojoba Seed Oil, Argania Spinosa Kernel Oil, Lavandula Hybrida Oil, Camelina Sativa Seed Oil, Helianthus Annuus Seed Oil /, Sunflower Seed Oil, Citric Acid, Tocopherol, Linalool, Geraniol, Limonene, Citronellol Parfum / Fragrance.
Onhan siinä toki laventeliakin sekä mahdollisesti herkistäviä hajusteita, mutta uskoisin tuon kuitenkin yleisesti olevan turvallista iholle (niin turvallista kuin nyt mikään kosmetiikka voi olla).
Bybi Beauty merkiltä löytyy esim. Bakuchiol boosteri, löytyy esim. Ruohonjuuri liikkeissä, sekin sisältää retinolin esiastetta. Ordinarylla löytyy tuon rosehip öljyn lisäksi esim. marula ja squalane öljyä (ilmeisesti oliiviölystä puristettu nimenomaan se kosteuttavin ja hoitavin osa). Rosehip öljyä löytyy toki muiltakin merkeiltä, en itse innostunut kovin Ordinaryn versiosta, joten toki muitakin voi kokeilla, esim. lookfantasticilla tarjolla Pai ja Inkey list.
Tykkäsin myös Madaran ja sen tytäryhtiön Mossan kasvoöljyistä, mutta Madaran kasvoöljyjen hinnat (ilman alennusta) ovat melko suolaiset ja Mossan öljyn sitruunaisuus alkoi jossakin vaiheessa tökkimään.
Jos sinulla on yhtään tukkeutumiseen taipuvainen iho, niin kookosöljyä ei kannata käyttää kuin korkeintaan puhdistukseen, jonka jälkeen pesee vielä ihon erikseen. Ideanahan kookoköljyn monitoimivisuus ja edullisuus on kiva, mutta sain itse karvaasti kokea, ettei sopinut minulle lainkaan ihonhoitoon.
Ekopharman tyrniöljy. Kotimaista ja laadukasta, ei mitään Kiina-kamaa. Itse olen ostanut Vantaalta Tikkurilasta, ekokampaamo Luonnon helmestä. Varmasti voi myös netistä tilata, mutta en nyt jaksa selvitellä mistä.
Ostin fiininaturellyn öljyseerumin. Olen tykännyt todella paljon. Tosin ei ole ennestään kokemusta luonnonkosmetiikasta.