Miten aiot viettää Vappua ?
Minä syön tippaleipiä siman kanssa 2 viikkoa kotona. Mämmitkin vielä syömattä.
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväporukan kanssa kokoonnutaan mökille syömään, juomaan, saunomaan ym. Ollaan koko viikonloppu. Noin 20 henkeä
Levitköön taudit keskuudessanne r.i.p
En ole tämän kirjoittaja, mutta jos ajattelen esim omaa ystäväpiiriä, on kaikki kököttäneet kotona vähintään viimeiset 4 viikkoa etätöissä. Ruuat on tilattu kotiin tai pikaisesti käyty käsiä desifioiden kaupassa kerran viikossa. On kyllä häviävän pieni riski, että tällaisessa ryhmässä yht äkkiä joku olisikin viruksen kantaja. Eiköhän se neljässä viikossa olisi jo tullut ilmi.
Itse olen kotona, paljussa juomassa kuohuviiniä mieheni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joko kohta saa kokoontua yhteen yli 10 ihmistä ?
Hajottaako poliisi ryhmän ja antaako sakkoja ?
Julkisella paikalla hajottaa, mutta tuskin ne nyt kenenkään mökille ilmestyy.
Jos on hyvä sää, niin menen parvekkeelle maalaamaan siman kera ja ylioppilaslakki päässä.
Ystävien kanssa hyvää ruokaa ja juomaa ulkona ja sisällä. Max 5 henkilöä ja pidetään turvavälit. Eikä puistoilla muiden kanssa tai lähellä.
Teen terästettyä vappujuomaa.
Ainekset:
- 1 rusina
- 1/2 litraa etanolia
Hölskytetään huolella.
MENU: Räiskäleitä rullaksi käärittyinä. Sisälle jäätelöä, paistettua jauhelihaa tai mansikoita.
Kaveripariskuntien kanssa mökillämme, noin 12 henkilöä.
Kotona vaan katson netflixiä, ehkä otan aurinkoa parvekkeella jos on lämmin ja paistaa
Ihan vain kotona rauhallisesti ottaen niin kuin joka vuosi muutenkin. Virittelen tunnelman aikaansaamiseksi ilmapallot ja serpentiinit, aloitin jo kotitekoisen siman valmistamisen ja viikonloppuna leipaisen vielä reikämunkit! Olen varannut nautiskeluun sekä makeita että suolaisia herkkuja ja tietenkin laadukasta samppanjaa. Itse en ole pitänyt vappua minään ryyppyjuhlana, joten kotoilu sopii oivallisesti myös näin korona-aikana. :)
En paheksu sitä, että pitkän eristäytymisen jälkeen kokoonnutaan isommalla porujkalla. Jos kaikki bileisiin osallistuvat ovat olleet kukin tahollaan eristäytyneenä kuukauden tai ylikin, ei ole käytännössä riskiä, että korona siinä leviäisi. Mutta jos porukassa on yksikin, joka on esim. työnsä puolesta ollut mahdollisesti tekemisissä koronapositiivisen kanssa, on olemassa riski, että bileistä tuleekin koronalinko.
itse vietän vapun perheeni kanssa, kuten tavallisestikin. Emme koe sitä mitenkään ongelmallisena.
Kotona kumppanin kanssa.
Mantan lakitukset, vaputin yms. saa nyt jäädä.
Ehkä ne on jo peruttu ?
Tervehdyskäynti mummolassa. Tasokkaat SUOJA-maskit naamassa.
Todennäköisesti vanhusten palvelutalossa ellen saa sitä ennen tartuntaa.
Muutamat hoitajat ohjattu juuri testiin. Odotellaan tuloksia.
Miehen kanssa kahdestaan. Kokkaillaan jotain hyvää ruokaa ja kilistellään skumpalla.
Puhuttiin perinteisen wappuporukkamme kanssa ( 7 aikuista ja 11 lasta), että biletämme Skypen kautta =) En tiedä kuinka hankalaksi menee, mutta koitetaan ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Teen terästettyä vappujuomaa.
Ainekset:
- 1 rusina
- 1/2 litraa etanolia
Hölskytetään huolella.
Nam, kuulostaa todella herkulliselta :D Mutta oletko varma, ettei tuo 1 rusina ole vähän liikaa?
Pakkaan munkkeja, simaa ja kahvia reppuun. Menen metsään koirieni kanssa, kävellään rauhallinen lenkki ja istahdan johonkin syömään evääni. Näin on ollut jo monta vuotta.
Miehen kanssa mökillä. Sijaitsee n. 30 km päästä kotoamme, rauhassa nyt vaan... Jos kelit sallii, piknikille kuoharin ja eväiden kanssa lähimetsään.
Töissä, osastoa ei voi vapuksi sulkea.
Terveiset teho-osastolta
Aikaisintaan syksyllä, ellei tule toista aaltoa. Voi mennä ensi vuoteenkin.