Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saa riisivettä? Reseptissä tarvitaan riisivettä.

Vierailija
20.04.2020 |

Paista lihat, tee kastike ja sitä rataa ja laita riisivesi kiehumaan. Mistä sitä riisivettä oikein saa? Ruusuveden tiedän, mutta se ei liene sopiva tähän tarkoitukseen...?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisivesi on Kiinalainenkauneudenhoitotuote hiuksille ja iholle.

Sitä saadaan liottamalla riisiä vedessä. Riisivesi on valkoista.

Vierailija
2/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haettiinko tässä tosiaan riisivettä vai olisiko kyse riisin keitinvedestä? Mitä olet valmistamassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vesi kiehumaan, jotta voit lisätä riisin siihen sitten, kun vesi kiehuu?

Vierailija
4/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, etsitään samalla teevesi, kahvivesi ja pottuvesi. Niitä meidän keittiössä on pantu kiehumaan lähes joka päivä.

Vierailija
5/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Laita liesi täydelle teholle.

2. Ota kattila ja kaada riisipaketin ohjeen mukaisesti vettä. Jos ohjetta ei ole, niin laita alle puoliväliä vettä.

3. Kaada riisi kattilaan.

4. Laita liedelle ja odota kiehahtavan.

5. Sekoita samalla ja laita kansi lopuksi päälle.

6. Odottele veden haihtumista. Muista sekoitella!

7. Mausta suolalla.

8. Valmis!

Vierailija
6/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö ole ottanut aiemmin keittämääsi riisivettä talteen? Se on siis sitä vettä jossa riisi keitetään, aina kun keität riisiä niin otat lopuksi vettä talteen, ja kun keität taas uutta riisiä niin otat noin 2 desiä sitä vanhaa vettä ”juurta” ja lisäät siihen uutta vettä. Sitten taas otat talteen jne. Riisivettä voi myös pakastaa jos tulee harvemmin keitettyä riisiä. Jos sulla ei ole sitä juurta niin menee kyllä hankalaksi, mun mielestä jos tyhjästä aloittaa niin siitä piti vesitilkassa hapattaa riisinjyviä ja se vie kyllä monta päivää, sitten vielä sitä keitetään ja viilennetään uudestaan ja siivilöidään jne, tarkkaa ohjetta en muista, mulla on niin kauan ollut toi oma valmis riisivesi. Ei kannata päästää sitä loppumaan! Oisko jollain naapurilla vaikka sen verran että saisit häneltä sen pari desiä?

Vierailija
7/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Laita liesi täydelle teholle.

2. Ota kattila ja kaada riisipaketin ohjeen mukaisesti vettä. Jos ohjetta ei ole, niin laita alle puoliväliä vettä.

3. Kaada riisi kattilaan.

4. Laita liedelle ja odota kiehahtavan.

5. Sekoita samalla ja laita kansi lopuksi päälle.

6. Odottele veden haihtumista. Muista sekoitella!

7. Mausta suolalla.

8. Valmis!

Montako osaa sitä riistä tulee vesiyksikköä kohden?

Vierailija
8/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin äsken paikallislehtiä, jossa ruokakauppa mainosti 1,5 litran riisivesipulloa 2x 1.5 l vain 4,90e.

Mutta jos on suola lisätty riisiveteen, sit on vähän kalliimpaa...

Vierailija
9/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etkö ole ottanut aiemmin keittämääsi riisivettä talteen? Se on siis sitä vettä jossa riisi keitetään, aina kun keität riisiä niin otat lopuksi vettä talteen, ja kun keität taas uutta riisiä niin otat noin 2 desiä sitä vanhaa vettä ”juurta” ja lisäät siihen uutta vettä. Sitten taas otat talteen jne. Riisivettä voi myös pakastaa jos tulee harvemmin keitettyä riisiä. Jos sulla ei ole sitä juurta niin menee kyllä hankalaksi, mun mielestä jos tyhjästä aloittaa niin siitä piti vesitilkassa hapattaa riisinjyviä ja se vie kyllä monta päivää, sitten vielä sitä keitetään ja viilennetään uudestaan ja siivilöidään jne, tarkkaa ohjetta en muista, mulla on niin kauan ollut toi oma valmis riisivesi. Ei kannata päästää sitä loppumaan! Oisko jollain naapurilla vaikka sen verran että saisit häneltä sen pari desiä?

:D

Vierailija
10/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai keitä riisiä välissä vedessä n. puoli tuntia. Laita sitten riisit roskiin, ja maukas riisivesi jää nautittavaksi!

Vierailija
11/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole makaroonien keitinvettä tallessa?

Jos on, keitä riisit tämän kerran siinä.

Jos ei ole itsellä, jollain naapurilla varmasti on, moni pakastaa reilusti tuleviin tarpeisiin.

Yleensä naapurit ovat avuliaita tällaisissa tilanteissa, reippaasti vain ovikelloja soittamaan - oma astia mukaan!

Vierailija
12/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisivesi on loppunut kaupoista. Suomessahan ei ole omaa tuotantoa ja myöhästyttiin myös EU:n koordinoimasta riisivesihankinnasta. Näin se nyt meni, liemessä ollaan.

Vierailija
13/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halkaise riisit. Joka kymmenes riisi sisältää vettä. Työniloa!

Vierailija
14/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätätilanteessa voi ottaa riisin paperia, ja keittää sen.

Vierailija
15/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen etsinyt KÄSIdesiä. Ei löydy! Siis onko se käsi, joka on desi?

Vierailija
16/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni aikoo lomailla Riisivedellä tulevana kesänä? Siellä on kuulemma hyvät viheriöt.

Vierailija
17/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen etsinyt KÄSIdesiä. Ei löydy! Siis onko se käsi, joka on desi?

Käsikirurgille mars! Hän mittaa tilavuuden, kun muodostat kämmenelläsi kupin. Jos se ei ole juuri 1 dl mittainen, niin edessä on leikkaus ja melko kivulias toipuminen kuntoutuksen kera. Köyhän miehen versio tietenkin on teettää tatuointi, eli merkkiviiva oikeaan kohtaan. Isokouraisella 1 desin kohtaan ja pienikätisellä puoleen desiin, mutta sitten joudut mittaamaan kädelläsi kaksi kertaa enemmän. 

Vierailija
18/18 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikaisesti loppu, mutta Tiina Jylhä tekee tilauksen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän