Muilla tuttuja jotka uhkailevat itsemurhalla jatkuvasti?
En vaan jaksa enää tuttuani, sukulqista joka uhkailee itsemurhalla. Koskaan ei ole sitä edes yrittänyt mutta uhkailee kyllä.
Kommentit (18)
On henkistä väkivaltaa tuollainen. Kokeile kertoa hänelle, miten ahdistavalta tuo tuntuu. Eipä sulla ns oo mitään menetettävääkään, joten puhuminen on nyt ainut tapa jatkoa varten jos sellaista haluat
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sama joka jankkaa itsemurhasta täällä palstalla. Raskasta kuunneltavaa, hyppäis jo sillalta
En ole aikaisemmin tästä puhunut :(
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos ei.
Tämä on erittäin raskasta... t ap
Välit poikki vain. Toksinen, sairas ihminen, joka hakee huomiota vakavalla asialla ja imee muilta elämänilon sekä energian.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan minä
Miksi teet tuollaista? En vaan ymmärrä...
Vierailija kirjoitti:
Välit poikki vain. Toksinen, sairas ihminen, joka hakee huomiota vakavalla asialla ja imee muilta elämänilon sekä energian.
On siskoni :( t ap
Sitä en ymmärrä, miten joku kokee toisen mahdollisen itsemurhan uhaksi itselleen.
Onneksi ei ole tollaisia tuttuja, en jaksaisi kuunnella hetkeäkään.
Seuraavalla kerralla sanot vakavalla naamalla "Tee se". Hyvällä tuurilla lopettaa tuon uhkailunsa, huonolla jatkaa samaan malliin. Ei se kumminkaan tule sitä tekemään kerta on jo pitkään uhkaillut. Oikeasti asiaa harkitsevat ja tehneet usein tekevät asian yllätyksenä ilman suoraa ennakkovaroitusta (ehkä soittavat jäähyväispuhelun, muttei siinäkään mainitse asiasta).
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla kerralla sanot vakavalla naamalla "Tee se". Hyvällä tuurilla lopettaa tuon uhkailunsa, huonolla jatkaa samaan malliin. Ei se kumminkaan tule sitä tekemään kerta on jo pitkään uhkaillut. Oikeasti asiaa harkitsevat ja tehneet usein tekevät asian yllätyksenä ilman suoraa ennakkovaroitusta (ehkä soittavat jäähyväispuhelun, muttei siinäkään mainitse asiasta).
Tämä. Huomioh.uoraus erottaa feikit.
Veikkaan, ettei uhkaaja tiedä, miten raskasta muiden on kuulla sitä. Jos itsellä on paha olla eikä näe ulospääsyä, voi helposti yrittää hakea apua puhumalla itsarista. Mulla faija puhui siitä aikoinaan, kun vanhemmat riitelivät. Äiti suuttui siitä aina, ettei halua kuulla tuollaisia puheita ja että itsemurha on pelkurin teko.
Isä ei tietääkseni koskaan sitä yrittänyt kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, ettei uhkaaja tiedä, miten raskasta muiden on kuulla sitä. Jos itsellä on paha olla eikä näe ulospääsyä, voi helposti yrittää hakea apua puhumalla itsarista. Mulla faija puhui siitä aikoinaan, kun vanhemmat riitelivät. Äiti suuttui siitä aina, ettei halua kuulla tuollaisia puheita ja että itsemurha on pelkurin teko.
Isä ei tietääkseni koskaan sitä yrittänyt kuitenkaan.
En kylläkään koskaan isälle sanonut, että tee se.
Mulla oli aiemmin tuollainen tuttu. Arvelin, ettei hän kuitenkan sitä tee, mutta en tietenkään voinut olla ihan satavarma. Se oli uuvuttavaa ja myös ärsyttävää.
Erään kerran sitten, kun tällainen parvekkeeltahyppäämisuhkaus tuli, ilmoitin, että soitan hätäkeskukseen ja oikeasti soitin. En ollut itse paikalla, mutta tiedän, että hänen luonaan kävi ambulanssi tai poliisi. En tiedä kuka tuollaisessa tilanteessa lähtee hälytykselle. Kaverini ei koskaan sen jälkeen uhkaillut minulle itsarilla, eikä tapahtuneesta puhuttu, joten en tiedä millaista apua hän sai. Luulen, että häntä hävetti.
Minusta tuntuu, että hän oli ottanut josain vaiheessa tavakseen saada huomiota tai tahtonsa läpi tuollaisella vakavalla uhkauksella, sillä "muuthan olisivat sydämettömiä, jos eivät reagoisi". Ehkä tuo avun hälyttäminen lopulta sai hänet tajuamaan, että tuollainen käytös ei kuulu terveen ihmisen vuorovaikutukseen.
Ehdotankin sulle seuraavalla kerralla ottamaan itsemurhapuheet täydestä todesta. Eli siis vaikka et oikeasti uskoisi, niin näyttele hänelle, että uskot ja ole itse vähän "paniikissa". Ja soita oikeasti sinne häkeen. Mikäli sukulaisesi on okeasti masentunut hän voi sitä kautta myös päästä tarvitsemansa hoidon piiriin.
Minulla oli tuollainen läheinen, rakas ihminen. Hän lopulta teki itsemurhan.
John Cleesen lähestymistä äitinsä kanssa kopioiden "Tunnen alamaailman kavereita, jotka voivat auttaa korvausta vastaan. Onnistuminen 100%."
Onkohan sama joka jankkaa itsemurhasta täällä palstalla. Raskasta kuunneltavaa, hyppäis jo sillalta