Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö koiran iltahepuli yrittää rauhoittaa vai ei?

Vierailija
20.04.2020 |

Iltahepuli on siis sitä luokkaa että rikkoo paikkoja, itseään ja ihmisiä. Koira on 5kk ikäinen. Ristiriitaista tietoa tästäkin saa, osan mielestä pitää antaa jatkaa hepulia kunnes väsyy ja osa sitä mieltä että rauhoittaa. Koira on kodinvaihtaja.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon iltavilli! Meidän koira sai näitä nuorena ja ei auttanut vaikka oli minkälainen lenkki pohjalla. Riehui silti. Kärsivällisyyttä vaan. Anna riehua, mutta pidä huoli että ei mene överiksi. Yritä myös opettaa istumaan käskystä ja tällaisia perusjuttuja. 

Vierailija
42/54 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin vielä ulos hepuloimaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna koiran riehua. Eikö koiralla ole leluja joita riepotella? Koiralla tulisi olla oma sänky jossa on paljon leluja. Koira voi haluta leikkiä eri leluilla eri päivinä/tunteina. Eläinpehmolelut ja erillaiset pallot on koirien mieleen. Palloa voi potkaista sisällä ja koira noutaa pallon. Osa koirista myös tykkää että niitä jahdataan kun heillä on lelu suussaan.

Vierailija
44/54 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää liikuntaa ja älyllisiä haasteita päivään. Mä oon tehnyt noin 2tunnin iltalenkiä silloin kuin on ollut aktiivisia koiria, jotka ovat olleet työpäivän ajan yksin kotona.

Pennun kanssa ei kyllä mitään kahden tunnin lenkkejä!

No minä olin pennun kanssa pitkään ulkona, mutta ei se itse matka ollut pitkä. Pentu sai olla ja leikkiä omaan tahtiinsa. 

Eri

Vierailija
45/54 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että vaan lapsille tulee iltahepuleita.

Mun kissat saa myös aina järjettömän iltahepulin. Vanhempi on 4 v ja nuorempi 1 v eli nuoria ovat vielä. Vauhti hepuleissa on sellainen, että saavat mm. kulmasohvan siirtymään. Joskus jotain hajoaa, joku jalkalamppu kaatuu jne., mutta mun mielestä on hyvä, kun riehuvat. Pysyy aineenvaihdunta kunnossa ja nukkuvat sitten yöllä :)

Vierailija
46/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa vilkkaan koiranpennun pysymään rauhallisena el ohjeen mukaan? Koirassa on virtaa ja esim. luun yms kovan syöminen kielletty. Tuntuu että koira turhautuu sisällä kun ei saisi tarhaan missä viihtyy hyvin

511viedä.

Vierailija
47/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toi meni ohi itsellään. Jatkoin elämääni normaalisti enkä kiinnittänyt koiraan huomiota niin alkoi rauhoittumaan sitten itsekin. Koira on nyt 8v. ja hepuli tulee kylvyn jälkeen. Juoksee hetken ympäri kämppää pää kolmantena jalkana ja menee sitten nukkumaan. Ei riko mitään.

Vierailija
48/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi minäkin haluan iltahepulikoiran!

Vierailija
49/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepulointi on normaalia: kuuluu normaaliin koiranpennun elämään. Anna siis riehua! Ei kestä enää pitkään.

Tulee vielä aika jolloin muistelet näitä ihania hepuleita suurella rakkaudella kun huonokuuloinen seniorikoirasi ei tee iltaisin muuta kuin nukkuu

Vierailija
50/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy kasvattajalta. Vauvapalsta on täynnä "curling"koiranomistajia, jotka kääntävät selkänsä koiralle, kun koira tekee ilkeyksiä.

Selän kääntäminen ja huomioimattomuus onkin hyvä rangaistus koiralle. Samaa tekevät itsekin.

Vierailija
51/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytetty tuota huomioimattomuutta, tarpeen mukaan jätetty koira hetkeksi yksin portin taakse (jääty kuitenkin näkö/kuuloetäisyydelle). Itse riehuminen sinänsä olisi ok, vaan kun matoista huolimatta laminaatti on kovin liukas eikä varmasti tee hyvää kasvavan ison rodun nivelille luistella siinä kuin bambi jäällä...

Riehutaan ja hepuloidaan sitten ulkona, sisällä tarjotaan aivotyötä ja pureskeltavaa. Nyt reilu 5 kk hepulointi loppuu hyvin nopeasti kun poistuu huoneesta.

Mutta, silloin tällöin käydään illalla kylässä, ja välillä hepuli ehtii iskeä jo siellä, miten silloin toimisitte? Portteja harvoin käytettävissä.

Vierailija
52/54 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hepuli johtuu/alkaa? Sen pohtimisesta voisi aloittaa.

Kaikki pennut saa iltahepuleita. Ilmeisesti AP:lla on iso pentu, niin pitää sitten laittaa asunto sen mukaiseen kuntoon, että se kestää käsittelyä. + Vie pennun ulos iltaisin hepuloimaan.

Vierailija
53/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kaikki koirat saavat tuossa iässä iltahepuleita. Me hepuloitiin yhdessä viimeisen iltakävelyn jälkeen, heitettiin sisällä palloa, käytettiin viimeinenkin virta loppuun ennen nukkumaan menoa. Sitten nukkumaan, kumpikin omalle puolelleen sänkyä, pää omalle tyynylle. Jostakin syystä pentuna halusi aina asettua niin, että sen kirsu oli oli korvassani. Siihen oli molempien hyvä nukahtaa.

Vierailija
54/54 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vasta kovin pieni, kuuluu asiaan.

Meidän saksanpaimen riehui kuin tornado muutaman kuukauden iässä erityisesti iltaisin. Pikku hiljaa rupesi rauhoittumaan ja nyt reilu parivuotiaana on ihan rauhallinen kotioloissa.

Nykyään niin hirveästi ehdotetaan kaikenlaisia keinoja ja aktivointeja, joista pentu ottaa vaan lisää kierroksia. Antaa ajan kulua ja kärsivällisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi