Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö koiran iltahepuli yrittää rauhoittaa vai ei?

Vierailija
20.04.2020 |

Iltahepuli on siis sitä luokkaa että rikkoo paikkoja, itseään ja ihmisiä. Koira on 5kk ikäinen. Ristiriitaista tietoa tästäkin saa, osan mielestä pitää antaa jatkaa hepulia kunnes väsyy ja osa sitä mieltä että rauhoittaa. Koira on kodinvaihtaja.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kasvattajalta. Vauvapalsta on täynnä "curling"koiranomistajia, jotka kääntävät selkänsä koiralle, kun koira tekee ilkeyksiä.

Vierailija
2/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira sai riehua: sisusti olohuoneen uusiksi joka ilta. Sisustusinto kesti onneksi vain muutaman viikon ja ihan kunnon koira sisustajasta tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa koira vielä ulos ja antaa riehua siellä ihmisen valvonnassa hepuli pois. Kieltää ei kannata eikä tietysti varsinaisesti yllyttää. Jotain äly ja knoppitehtäviä kannattaa myös harrastaa. Voisitteko leikkiä etsi-peliä? Menet piiloon pensaan taakse ja toinen perheen jäsen usuttaa etsimään sinua.

Koirasi on vielä ihan penska, joten hepulit kuuluvat asiaan. 

Vierailija
4/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanaa iltahepuli! Antakaa vaan palaa ja sitten rauhoitatte, selkeä ero niin tottuu.

Vierailija
5/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hepuli johtuu/alkaa? Sen pohtimisesta voisi aloittaa.

Vierailija
6/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että vaan lapsille tulee iltahepuleita.

Vierailija
7/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että iltaripuli o_O

Vierailija
8/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että vaan lapsille tulee iltahepuleita.

Usein koirilla, varsinkin nuoremmilla, on iltahepuleita. Jotkut luulevat tätä häiriökäyttäytymiseksi, mutta on ihan normaalia.

Vierailija
9/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää liikuntaa ja älyllisiä haasteita päivään. Mä oon tehnyt noin 2tunnin iltalenkiä silloin kuin on ollut aktiivisia koiria, jotka ovat olleet työpäivän ajan yksin kotona.

Vierailija
10/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita pistää etsimään nameja? Se saattaa rauhoittaa koiraa. Pistät nameja piiloon pitkin kämppää ja annat sen etsiä. Se on aivoja stimuloivaa tekemistä, ja namipalojen syönti rauhoittaa koiraa.

Vierailija
11/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, sitä pitäs jaksaa lenkittää, ja viedä koirapuistoon juoksemaan. Noi nuoret koirat tarvii ihan järkysti väsytystä ja tekemistä.

Vierailija
12/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita pistää etsimään nameja? Se saattaa rauhoittaa koiraa. Pistät nameja piiloon pitkin kämppää ja annat sen etsiä. Se on aivoja stimuloivaa tekemistä, ja namipalojen syönti rauhoittaa koiraa.

Kaikkeen koiran aktivointiin aina ehdotetaan nameja. Mikä järki tässä on? Ei koirakaan mikään syöttöporsas ole.

Vierailija
13/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää liikuntaa ja älyllisiä haasteita päivään. Mä oon tehnyt noin 2tunnin iltalenkiä silloin kuin on ollut aktiivisia koiria, jotka ovat olleet työpäivän ajan yksin kotona.

Pennun kanssa ei kyllä mitään kahden tunnin lenkkejä!

Vierailija
14/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää rauhoittaa, voit myös koittaa häkkiä koiralle nukkumapaikaksi, oven saa jättää auki, mutta monesti koirasta tämä on turvallinen, kun vielä peitelee häkin päällisen vaikka vanhalla räsymatolla..

Vierailija
15/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5kk ei ole mikään pikku pentu, vaan täysi murkku..

Vierailija
16/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepuloi sen kanssa, niin on kymmenen vuoden päästä mukavia muistoja vanhan koiran kanssa.

Vierailija
17/54 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5kk ei ole mikään pikku pentu, vaan täysi murkku..

Koira on murkku vasta yli puolen vuoden jälkeen.

Vierailija
18/54 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen koiran aktivointiin aina ehdotetaan nameja. Mikä järki tässä on? Ei koirakaan mikään syöttöporsas ole.

Voihan sitä normi nappuloitakin piilottaa jos ei nameja halua. Ja namien määrähän tietysti vähennetään ruuan määrästä ettei koira saa liikaa kaloreita.

Vierailija
19/54 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollista, että sillä on vielä energiaa ja leikkivajetta jäljellä jonka se haluaa purkaa ennen nukkumaanmenoa. Anna riehua vaan!

Vierailija
20/54 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää rauhoittaa, voit myös koittaa häkkiä koiralle nukkumapaikaksi, oven saa jättää auki, mutta monesti koirasta tämä on turvallinen, kun vielä peitelee häkin päällisen vaikka vanhalla räsymatolla..

Pemnulla on iltahepuli ja sitten pitäisi vielä rauhoittaa häkkiin? Mikähän järki tässä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan