Luotatko Aino-Kaisa Pekosen pätevyyteen ministerinä?
Kommentit (37)
Kyse ei taida olla pelkästään Pekosesta. Kuinka hyvin toimii STM:n virkamiesjohto? Onko kansliapäällikkö ja ylijohtaja edes puheväleissä keskenään?
Kyllä on saatava tilalle joku lipevä valheita suoltava kokoomuslainen. Siihen asti huudetaan, kaivellaan ja saivarrellaan kunnes näin tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei taida olla pelkästään Pekosesta. Kuinka hyvin toimii STM:n virkamiesjohto? Onko kansliapäällikkö ja ylijohtaja edes puheväleissä keskenään?
Tuossa taitaa olla suurimpana ongelmana se, että Sillanaukee on kokoomuslainen. Sysää vastuun muille ja on jo lähtökohtaisesti tätä hallitusta vastaan.
Harakka nimesi sen johtajan Huoltovarmuuskeskukselle. Harakka (SD) vastuuseen .
Eilistä A-Studiota kun katsoi, niin enemmänkin myötähäpeä, kuin luottamus joka tilanteesta heräsi.. Naisviisikko odottaa selvityksiä selvitysten perään, mihinkään ei ole päätöksiä eikä vastuullisia.
Voi mitä mantraa taas Pekonen lateli kun oli viiden jälkeen ohjelmassa. Itse asiassa ...me selvitämme... tietokatkos... on päivänselvää ... on äärimmäisen tärkeää jne...
Eikö ole ihmeellistä, että kaikista huonoista ministereistä ja virkamiehistä huolimatta Suomessa korona on saatu pysymään aisoissa....
Vierailija kirjoitti:
En luota ja lisäisin tähän epäluottamustani nauttivien listaan myös ministerit: Paatero, Kiuru, Haatainen, Ohisalo, sekä poliisitutkinnassa oleva Haavisto.
Minä en luota pääministeriin. Hän ei uskalla laitta tarpeeksi kovia rajoituksia eikä uskalla tukahduttaa virusta, jotta saisimme taloutemme taas käyntiin. Johtajuutta puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole ihmeellistä, että kaikista huonoista ministereistä ja virkamiehistä huolimatta Suomessa korona on saatu pysymään aisoissa....
Niinpä. Itse mietin myös, että mistähän nämä tauottomasti ihan kaikkia arvostelevat luulevat löytävänsä sen hyvän ja pätevän kun kukaan ei kelpaa. Puoluekirjahan ei tätä ratkaise, sillä yksikään älyllinen olento ei voi väittää, että kaikki osaaminen on oppositiopuolueissa ja vastaavasti hallituspuolueissa ei kukaan osaa mitään. On nämä kyllä sitten loputtoman typeriä ja lapsellisia ja tämä id iotismi alkaa jo ihan tosissaan kyllästyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luota ja lisäisin tähän epäluottamustani nauttivien listaan myös ministerit: Paatero, Kiuru, Haatainen, Ohisalo, sekä poliisitutkinnassa oleva Haavisto.
Minä en luota pääministeriin. Hän ei uskalla laitta tarpeeksi kovia rajoituksia eikä uskalla tukahduttaa virusta, jotta saisimme taloutemme taas käyntiin. Johtajuutta puuttuu.
Voi hyvä ihminen kun sitä ei voi tukahduttaa ennenkuin löytyy rokote tai lääke ja siihen menee vielä aikaa. Yhteiskuntaa ei voi pitää suljettuna kuukausitolkulla. Anteeksi mutta rasittaa nämä teidän pandemioista täysin pihalla olevien jutut.
Hän on aivan kuin sketsihahmo Marja Tyrni, mutta vaan oikeasti nainen.
Vierailija kirjoitti:
Listan ainoa mies on poliisitutkinnassa, mutta mitä nuo naiset voisivat tehdä, jotta nauttisivat luottamustasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Itse mietin myös, että mistähän nämä tauottomasti ihan kaikkia arvostelevat luulevat löytävänsä sen hyvän ja pätevän kun kukaan ei kelpaa. Puoluekirjahan ei tätä ratkaise, sillä yksikään älyllinen olento ei voi väittää, että kaikki osaaminen on oppositiopuolueissa ja vastaavasti hallituspuolueissa ei kukaan osaa mitään. On nämä kyllä sitten loputtoman typeriä ja lapsellisia ja tämä id iotismi alkaa jo ihan tosissaan kyllästyttää.
Tottakai apukoululaisen mielessä oppositio tulee ja pelastaa.
Pekonen myöskin pitää myöskin Unikko-kuosista. Myöskin sen eri versioista.
Suomessa virkamiestä ei voi erottaa, ja taas tämä periaate on näyttänyt voimansa. Olisimme suossa monta metriä syvällä, jos ministeriöiden päällikkötaso vaihtuis hallitusten mukana. Nyt organisaatiot ovat toimintakykyisiä, tarvitaan vaan hallituksen ja eduskunnan päätöksiä.
pekonen on hirviniemen sukua riihimäeltä änkyrä punikkeja riihimäeltä. suku on tunnettu mulle mulle politiikastaan. tyttö on aivan aivopesty kuin veljäensä akukin.
Totta kai luotan. Koronakriisin hoitaminen kuuluu terveysministerinä hänelle, ja mielestäni hänet pitäisikin koronaepidemian ajaksi siirtää Marinin paikalle pääministeriksi tai oikeastaan kaikkia muita ministereitä hallitsevaksi yliministeri.