Hallitus kokeilee jälleen uutta linjaa Koronataistelussa: Hybridilinjassa koulut avataan!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006480928.html?ref=rs
Nykyisen linjan on todettu olevan liian kallis. Hybridilinjassa rajoitukset puretaan mutta edelleen kehotetaan pesemään käsiä joten suurin muutos on kai tuo koujen avaaminen.
Kohtahan vanhainkodit ja kehitysvammaisten hoitokodit voidaankin asiakkaiden puutteessa sulkea niin sieltä saadaan Koronahoitajia sairaaloihin.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
EN todellakaan mene kouluun!
Et ole yksin ajatustesi kanssa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3733595/aiotko-jattaa-lapset-kotiin-vai…
Mitä järkeä olisi avata koulut pariksi viikoksi? Halutaan että korona leviää kesällä? Mitäs jos lämpötila on 30 astetta tai ylikin? Ja siinä sitten korona päälle! Silloin joutuu kyllä sairaalaan ja teholle sellaisiakin jotka muuten olisivat selvinneet kotona. Ja todellakin nousee kuolleisuus! Toivottavasti nyt tähän ei ainakaan päädytä!
Rajoitetaan, että maksimissaan 5 ihmistä saa kokoontua, ja samaan aikaan avataan 1000 ihmisen koulurakennukset. Miten siellä pidetään turvaväli? Opettajien ja vanhempien henget uhrataan, jotta henkiin jääneet saavat taudin lomalla ja pystyvät olemaan syksyllä töissä.
Minä ainakin laitan lapset mielelläni kouluun ja toivon todella, että koulut aukeavat :)
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin laitan lapset mielelläni kouluun ja toivon todella, että koulut aukeavat :)
No onneksi on näitäkin ihmisiä. Heillä voisi testata kaikenlaista koronaan liittyvää muutenkin!
Ei me saada ikinä sitä laumasuojaa, ellei koulut levitä tartuntoja perheestä toiseen.
Olen opettaja ja haen burn outiin palkatonta sairaslomaa loppukevääksi. Siinäpähän metsästävät sijaisia.
Toivottavasti hybridistrategiassa on suunniteltu toimet orpolapsille. Niitä tulee riittämään. Kuinka hoidetaan terapiat, huoltajuusasiat jne. Entä terapia vanhemmille, jotka menettävät lapsensa koronalle? Joidenkin yllätykseksi lapsista löytyy paljon riskiryhmäläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ja haen burn outiin palkatonta sairaslomaa loppukevääksi. Siinäpähän metsästävät sijaisia.
Samankaltainen ratkaisu mielessä, tosin olen vain koulunkäyntiavustaja.
Tajuatteko taivastelijat, että ei ole taikaseinää, josta kaikki rajattomasti kustannetaan?
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko taivastelijat, että ei ole taikaseinää, josta kaikki rajattomasti kustannetaan?
Itse asiassa on - EKP! Se on tietokone, joka painaa rahaa niin paljon kuin kehtaamme ottaa lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
En laita lapsiani kouluun, ei toivoakaan. Jos joku haluaa lapsensa ja perheensä koekaniiniksi niin siitä vaan. Tosin opettajien puolesta harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Saan tismalleen saman palkan kuin ennen koronaa. Kunta säästää, kun koulu on kiinni. Kunnat siis tällä hetkellä säästävät, joten mistä ihmeestä puhut?
Vai että hybridimalli. Koronaepidemia ei osoita mitään laantumisen merkkejä, joten nyt voidaan siis vesittää kaikki tähän saakka tehty ja laittaa lapset kouluun? Päättäväisillä ja jämerillä toimilla uusien tartuntojen määrä olisi täysin mahdollista saada nollaan, ja sen jälkeen voisi alkaa varovaisesti purkamaan rajoituksia ja tuomaan sitä ”jotakin muuta” tilalle, eli laajaa testausta, tartuntaketjujen jäljittämistä ja riittävän tiukkaa karantenointia tilalle. Ei todellakaan vielä.
Voi ei, tilalle tulee siis "jotakin muuta". Ilmeisesti ei olla osattu päättää että mitähän se jotakin muuta voisi ihan käytännössä olla?