Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä koronan friiraideri? Missä tilanteessa olet saattanut altistaa ihmisiä?

Vierailija
20.04.2020 |

kysymys on suunnattu itsensä terveeksi olettaville henkilöille. Oletko käynyt shoppailemassa vaatteita tai tavaroita, joita ilman selviäisit, tai joita voisit myös tilata kotiin? Oletko käynyt lenkillä kaverin kanssa lyhyehköllä turvavälillä? Oletko tavannut yli 70-vuotiaita ihmisiä, vaikka ei olisi ollut pakollista?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan yli 70v henkilöitä viisi kertaa viikossa töissä ollessa, kauppareissuilla myös voin tartuttaa koronaa, sekä aikuista lasta tavatessani. Rappukäytävässä toki tulee nähtyä naapureita.

Vierailija
2/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole helmikuun lopun jälkeen tehnyt mitään sellaista mikä ei olisi ollut aivan välttämätöntä, ja missä olisin voinut altistaa muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaukset ei, ei ja ei. Olen kylläkin ruokaa ostanut kaupasta. Olen jättänyt ne kuljetuspalvelut suosiolla niille, jotka tarvitsevat palvelua enemmän. Jono on joka tapauksessa useita päiviä.

Vierailija
4/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään noista, enkä ole altistanut ketään vaikka asunkin pääkaupunkiseudulla ja olen tällä hetkellä etätöissä Etelä-Savossa.

Vierailija
5/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei uskalla tunnustaa, vaikka näitä oikeasti valitettavasti on... ehkä viilettävät jossain shoppailemassa nyt kaikki eivätkä ole palstalla...

Vierailija
6/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen julkisilla töihini sairaalaan. Töissä työskentelen noin 20 ihmisen tiimissä. Tapasin yli 70-vuotiaan isovanhempani tämän puolison hautajaisissa.

Vierailija
7/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinreissulla maaliskuun alussa, kauppareissuilla, shoppailureissuilla, harrastuksessa, töissä.

Ei mun elämässä ole muuttunut oikein mikään, paitsi ettei ravintoloissa saa käydä.

Vierailija
8/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla kävin.

Vierailija
9/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikkea ihan normaalisti.

Vierailija
10/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jokainen kaupassa kävijä friiraideri? Jos on, niin sitten olen sellainen. Käyn myös lähimetsässä kävelemässä. Ennen koronaa siellä ei käynyt juuri kukaan. Nyt on välillä ahdasta. Mielestäni ne muut voisivat pysytellä poissa tartuttamassa minua, kun ei heitä se metsä ole ennen kiinnostanut. 

Vierailija
11/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ei-pakollinen koronan aikana on yhden palapelin osto kirjakaupassa. Sekin töiden ja ruokakaupan välissä, joten meni samalla bussimatkalla ja altistus marginaalinen verrattuna ruokakauppaan ja bussiin.

Vierailija
12/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaupassa, mutta se ei ole kiellettyä. Eniten ottaa päähän nuorten poikien sakit kauppojen pihoilla. Siellä tuntuu olevan kilpailu käynnissä. Parhaat yrittävät sylkeä ja räkiä tahallaan päin ja huutavat, että pelkäätkö koronaa. Ehtivät fillaroida karkuun ennen vartijoiden tuloa. On kuulemma ollu myös huorittelua ja läskittelyä räkäklimpittelyn ohella.  Nämä ovat sitten kai niitä, joilla on vaikeeta olla kotona? Ehkä jotain muutakin ongelmaa. Joku etsivä nuoisotyö kai pitäisi olla, mieluiten kalauttaisin sällejä halolla päähän.

Vierailija
13/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea muuta tehnyt normaalisti paitsi vanhuksia olen vältellyt.

Vierailija
14/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet median hössötykseen mukaan.

Oletat että kaikilla on korona jotka liikkuvat ulkona.

Mieti vähän.

Vierailija
15/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa yksin

Kävelyllä kyllä

Olen tavannut vanhempani pihalla kerran kauempaa. Vien heille luettavaa.

Vierailija
16/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin selvinnyt ilman lapsen syntympäiväkakkua mutta menin silti tarvikkeet siihen ostamaan kun mies ei kauppareissulla ostanut.

Käyn myös ostamassa töihin ruoan vaikka voisin selvitä ilman. Tänään kassalla edessä oli joku mummo.

Vierailija
17/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaupoissa päivittäin shoppailee ja vaa kiertelee. Ravintoloissa ja baareissa kävin niin kauan kun ne suljettiin, lopussa vielä tavallista enenpi kun aateltiin et koht ne menee varmaa kii. Tapaan kavereita päivittäin, pe ja la oli kotibileet, joissa 10-15 ihmistä kerralla, illan aikana ehkä yhteensä jotain 30-40 kävi siellä. Kampaajalla ja kosmetologilla käyn normaalisti. Sali on kiinni mut kolmen neljän kaverin kanssa käydään juoksee Kaivarissa päivittäin. Kuljen tosi paljon julkisilla mm kavereiden luona ja kaupungilla.

Korona on kyl latistanut mun elämää tosi paljon, kun niin monii juttui ei vaan pysty tehdä. Puritään elää niin normaalisti kuin mahd ja toivotaan et rajoitukset loppuis pian. Eihän tää koske mua ja mun frendei, kun ei olla vanhoi tai läskei.

Vierailija
18/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa tai kaupassa.

Töissä olosuhteiden pakosta.

Vierailija
19/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kirjakaupassa ostamassa kaksi kirjaa, se on ainoa ei-pakollinen asia maaliskuun alun jälkeen. Odottelin siinä kirjakaupan parkkipaikalla ensin että muutama asiakas tuli ulos ja sitten mahdollisimman nopeasti ja turvaväleillä hain ne kirjat.

Mutta toi oli kyllä täysin ylimääräistä. Harrastuskirjoja, ei ees mitään koulujuttuja.

Ruokakaupassa käyn kerran viikossa. Me ollaan päätetty että aina minä käyn, ei vaihdella että joskus mies ja joskus minä. Voisi myös tilata kotiin, mutta oikeestaan en haluaisi maksaa sitä 10e kotiinkuljetusta kun nyt jo lasketaan pennejä ja ostetaan aletuotteita.

Vierailija
20/27 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hieroja, joten olen sinkoillut pitkin pk-seutua asiakkaiden kotona. Olen hieronut sekä nuoria että vanhoja. Olen käynyt huoltoasemilla ja ruokakaupoissa. Rättikauppoihin en ole vielä kerennyt. Esikoista olen kuskannut heppaharrastuksiin ja pyörinyt myös itse tallilla. Olen käynyt myös vaihdattamassa auton renkaat. Myös mummo on pyörinyt meillä lastenhoidon takia. Naapureita ja ystäviä olen kestittänyt kahvipöydässä. Ja meillä juoksee myös esikoisen koulukavereita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi