En usko että KUKAAn jaksaa oikeaoppista hampaiden puhdistusta aamuin ja illoin monta viikkoa! Touhussa ei ole mitään järkeä!
Mulla menee ainakin 5 minuttia (kenties 10) kun harjaan hampaat sähköhammasharjalla JUST niin kuin opetusvideoissa neuvotaan, pitämällä se PAIKALLAAN yksi hammas kerrallaan, tarpeeksi kauan. Sen jälkeen vielä hammaslangalla. Tosi puhtaaksi ne kyllä tulee, mutta touhu ei vaan TOIMI! ei ole mitään mieltä aamuin illoin tuota tehdä, ei vaan aika ja energia riitä. Pari päivää jaksaa, ja siihen se loppuu, pesesn vain illoin.
Kuka väittää että te muka teette noin?
Kommentit (5)
Mulla ollut kohta 3.5v oikomisraudat. Pesen vain aamulla. Lankaan/pikku pulloharjan tyyppisellä välit ruokailun jälkeen. Purskutan fluorilouoksella kerran päivässä. Otan ksylitolia. Ei ole ollut reikiä, paitsi lapsena. Ilää 46v.
Nyt vois joku firma kehittää laitteen, joka pesee automaattisesti hampaat. Laittais vain suun siihen laitteeseen, ja robottiharja alkais hommiin.
Itse en käytä hammaslankaa koskaan, eikä reikiä ole. Kerran vuodessa hammaslääkärissä tosin puhdistetaan hammaslangalla.
Mun sähköhammasharjan ohjeessa on 2 min pesuaika, ja sitä olen noudattanut. Lisäksi lankaan hampaat. Ei tuohon nyt mene kuin max 5 min aamuin illoin. Reikiä nolla ikenet voi hyvin eikä hammaskiveäkään juuri kerry. Ennen kuin hommasin sähköhammasharjan ja rupesin säännöllisesti lankaamaan hampaat, hampaisiin kertyi helposti hammaskiveä ja ikenet vuosi verta kun vähän hammastikulla hammasvälejä tökki. Eli kyllä se huolellinen hampaiden ja hammasvälien puhdistus aamuin illoin kannattaa.
Kyllähän se iso savotta on, kun pesee ja lankaa hampaat ohjeiden mukaan, käyttää hammasväliharjoja ja sitten vielä purskuttelee ienvaivoja ehkäisevällä suuvedellä, jos on taipumusta kiinnityskudossairauteen. Ja kieli pitää myös puhdistaa ja proputkin puristella.
Mutta kun tuon kaiken tekee säännöllisesti, bakteerit pysyvät ainakin vähän kurissa, eikä sitä kökköä synny niin paljon.