Onko valtiolla hyvä olla töissä?
Aina sanotaan että parempi palkka, hyvät ylenemismahdollisuudet, hyvät edut ym. Pitääkö paikkansa? Toki riippuu varmasti mitä työtä tekee mutta noin yleisesti.
Kommentit (24)
Onpa ihmisillä kovia liksoja! Itselläni on tohtorin tutkinto, 15 vuoden kokemus (eli saan vihdoin ne pitkät lomat, jee), ja palkkani on n. 3900 €, ei alaisia. Tutkijana olen valtion sektoritutkimuslaitoksessa.
Työ omassa virastossa riippuu todella paljon esimiehestä. Nykyinen on täydellinen, töitä on sopivasti, ne ovat mielekkäitä ja haastavia, mutta sellaisia, että niistä kuitenkin on mahdollista suoriutua työajan puitteissa.
Edellinen tiimipäällikkö ilmeisesti halusi jotenkin päteä ylempiensä silmissä ja haali aivan sairaasti kaikkea ylimääräistä ja turhaa hommaa, joka kuormitti meitä alaisia todella paljon.
Olen ollut harjoittelijana valtiolla ja lisäksi lyhyessä määräaikaisuudessa. On vaikea verrata työtä yksityisen puolen töihin, sillä yksityisellä olen ollut vain opintojen ohella asiakaspalvelutöissä. Minulla ei ainakaan ollut kiirettä ja sain hyvin perehdytystä. Koin, että työllä on merkitystä, mikä on minulle tärkeää. Asiat ovat jollain tavalla byrokraattisia ja kankeita, mutta vaikea sanoa, miten asiat hoituvat yksityisellä.
Oiva paikka työhaluttomalle vastuupakolaiselle. Kohtalaisen hyvä palkka maksetaan pelkästä paikallaolosta.
Mielestäni on. Palkka on itselläni ihan riittävä (4500€/vastavalmistunut ylempi korkeakoulututkinto) ja tulee siitä vielä nousemaan myöhemmin. Kilpailukykytutkimuksen mukaan meillä on hyvinkin kilpailukykyiset palkat, (meillä ei vahtimestareita/siivoojia yms. ole, ne hoituu kiinteistön puolelta).
Vastuuta sopivasti ja mahdollisuus kehittää omaa asiantuntijuuttaan ja osaamista. Saa tehdä työt ”vapaasti” kuitenkin tukea saaden, hyvät edut (etätyöt, smartum, työmatkatuki, opintovapaat jne.).
Ei toivottavasti tarvitse vaihtaa yksityiselle. Elämässä on niin paljon muutakin kuin työ.
Meillä suurena plussana myös toki kivat työkaverit!