Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaannutko, jos tekemääsi ruokaa lisätään mausteita tai suolaa?

Vierailija
20.04.2020 |

En voi sanoa loukkaantuvani, mutta tulee vähän pettynyt olo kun mies lisää aina keittoon aromisuolaa edes maistamatta sitä. Ja vaikka teen tomaattisen pastakastikkeen, hän kuorruttaa annoksen ketsupilla. No, omapahan on asiansa mutta kun olen panostanut maustamiseen ja suolaakin uskallan käyttää riittävästi... :/

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, olen kokki ja en lisää suolaa ja mausteita isolla kädellä, koska niitä ja varsinkin suolaa voi itse lisätä niin paljon kuin kantti kestää. Ketsupit ja sweet chili saucet kuuluvat lisukkeeksi täydentämään makua, joka niitä kaipaa. Ihan luonnollista.

Vierailija
2/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska yhteinen ruokamme on lähes suolatonta oman verenpaineeni takia. Ei puolisokaan kyllä yleensä suolaa siihen laita, sen sijaan salaatit hän pilaa balsamicolla ja laatikot ja kiusaukset ketsupilla. Mutta itsehän hän ne syö.

Miehesi kohdalla kyse ei todennäköisesti ole suolanhimosta vaan aromivahventeesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu. Jos toinen tykkää maustetummasta niin lisätköön mitä haluaa. Niin teen itsekin.

Vierailija
4/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, ettei jokaisella ole sama maku. Mieluummin niin päin, että ruoka olisi liian mautonta, jolloin jokainen saisi mausteita lisäämällä siitä omanlaistaan, kuin että ruoka olisi liian mausteista eikä sitä pystyisi enää onnistuneesti fiksaamaan tai edes nautinnollisesti syömään. Mielestäni parhaat kokit osaavat jättää tilaa syöjänkin omalle luovuudelle!

Vierailija
5/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, en tietenkään! :D

Vierailija
6/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu. Jokainen taplaa tyylillään. Se, mikä toiselle on mausteilla pilaamista, on toiselle mausteilla parantamista. Makuja on yhtä monia kuin on apehtijoitakin. Ota pää pois p*rseestä ja ole vain tyytyväinen, kun valmistamasi ruoka uppoaa parempiin suihin.

Vierailija
7/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Suola riippuu aina ihmisestä.

Sellaista ei ole vielä koskaan tapahtunut, että joku lisäisi mausteita minun ruokaani. Minä kun en edes osaa tehdä ruokaa ilman chiliä. No, makaronilaatikon maustan pizzamausteella, enkä sitä lohikeittoonkaan laita, mutta muutoin paljon.

Vierailija
8/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis.. kyllä minä loukkaannun jos lisätään MAISTAMATTA, niinkuin AP kirjoitti.

Ei se mitään, että maistaa ensin, ja sitten toteaa että omaan makuun voisi lisätä vähän suolaa yms, mutta että tuomitsee ruuan ilman että on edes maistanut? Aika lapsellista.

Vierailija
9/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu. Minulla on itselläni tarkka makuaisti ja käytän todella vähän suolaa. Mulle on sanottu että tekemäni ruoka on todella hyvä vaikka vähäsuolaista ja suolaa saa aina lisää.

Vierailija
10/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään, että maistaa ensin, ja sitten toteaa että omaan makuun voisi lisätä vähän suolaa yms, mutta että tuomitsee ruuan ilman että on edes maistanut? Aika lapsellista.

AP:n mies on varmaan tottunut jo vuosien aikana, että se ruoka on jatkuvasti suolatonta joten automaattinen oletus on, että niin se on tälläkin kertaa. Eikä ole tainut vielä kertaakaan olla väärässä.

Vierailija
11/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu, jos maistamisen jälkeen kokee, että suolaa pitää lisätä mutta, jos ei edes maista ruokaa ensin, niin sitten ärsyttää. Tuohon ketsuppiin suhtaudun vähän kahtiajakoisesti. Toisaalta laitan sitä aina makaronilaatikkoon maistamatta (samoin kuin kaalilaatikkoon puolukkahilloa) mutta taas lasagnen päälle töräytetty ketsuppi tuntuu ikävältä.

Vierailija
12/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on maistanut sitä jo monta kertaa ennemmin ja tietää vanhastaan, ettei ole tarpeeksi aromia omaan makuun.

Vierailija
13/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n mies on varmaan tottunut jo vuosien aikana, että se ruoka on jatkuvasti suolatonta joten automaattinen oletus on, että niin se on tälläkin kertaa. Eikä ole tainut vielä kertaakaan olla väärässä.

Siitä en tiedä, tässä tosin mielestäni kysyttiin ainakin otsikon perusteella, loukkaannunko minä ( yleisesti ), jos tekemääni ruokaan lisätään ruokaa maistamatta. ja sen mukaan vastasin.

14/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu, koska makuja on erilaisia. Parempi noin päin, että enemmän makuja kaipaava lisää sitä lautaselleen. Olen totutellut vähempään suolan käyttöön ja ymmärrän kyllä, jos joku muu kaipaa sitä enemmän. Ei siitä kannata loukkaantua.

Vierailija
15/15 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No loukkaantuisin kyllä jos vaivalla tekemäni ruoka kuorrutetaan just ketsupilla ja aromisuolalla, aromisuolaa meiltä ei kyllä onneksi edes löydy. Suolan pistän aina pöytään vieraille, koska ollaan itse totuttu vähäsuolaiseen ruokaan, ja muille se voi olla liian suolatonta.