Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisiällä yo-kirjoitukset

Vierailija
20.04.2020 |

Olen suorittanut lukion 2005, mutta en tuolloin kirjoittanut luonnontieteitä lainkaan. Haluaisin kirjoittaa kemian ja biologian (ehkä fysiikka), jotta voisin lähteä kouluttautumaan uudelle alalle. Olen aiemmin suorittanut toki kaikki pakolliset kurssit kyseisistä aineista.

Jos haluan nyt kirjoittaa kaikki nuo kolme ainetta, milloin aikaisintaan pystyn osallistumaan kirjoituksiin? Pystynkö esimerkiksi jo ensi keväänä kirjoittamaan? Tarkoituksena olisi suorittaa puuttuvat kurssit iltalukiossa, eli käytännössä kaikki.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/8 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt kirjoittamaan ne jo vuoden päästä keväällä jos haluat, en tiedä onko se mahdollista jo syksyllä. Riippuu ilmoittsutumisajasta.

Itse olen lukion jälkeen käynyt kirjoittamassa fysiikan ja kemian, molemmista sain E:n. En ole käynyt noita kursseja vaan lukenut osan niistä itsenäisesti, käsittääkseni sinunkaan ei ole pakko niitä suorittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyt kirjoittamaan ne jo vuoden päästä keväällä jos haluat, en tiedä onko se mahdollista jo syksyllä. Riippuu ilmoittsutumisajasta.

Itse olen lukion jälkeen käynyt kirjoittamassa fysiikan ja kemian, molemmista sain E:n. En ole käynyt noita kursseja vaan lukenut osan niistä itsenäisesti, käsittääkseni sinunkaan ei ole pakko niitä suorittaa.

Eikö sillä ole merkitystä, että LOPS on tässä välissä vaihtunut? 

Vierailija
4/8 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku tästä sanoa? Laitoin aikuislukiolle viestiä, mutta sieltä ei vastata. Pitäisi kirjoittaa jo syksyllä yksi aine.

Vierailija
5/8 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyn ylioppilaskirjoituksiin ilmoittautuminen on käynnissä ja päättyy viimeistään 5.6., jolloin lukion lähettävät ilmoittautumistiedot Ylioppilastutkintolautakuntaan. Periaatteessa sinun pitäisi ilmoittautua siinä lukiossa, josta olet valmistunut ylioppilaaksi.

LOPSin vaihtuminen ei varmaan haittaa, koska opittavat asiat eivät ole muuttuneet. Kurssien järjestyksessä ja sisältöjen ryhmittelyssä ovat suurimmat erot LOPSien välillä.

Vierailija
6/8 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa "ylioppilaskirjoituksiin ilmoittautuminen", tai "ylioppilaskirjoitukset syksy 2020".

Vierailija
7/8 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyn ylioppilaskirjoituksiin ilmoittautuminen on käynnissä ja päättyy viimeistään 5.6., jolloin lukion lähettävät ilmoittautumistiedot Ylioppilastutkintolautakuntaan. Periaatteessa sinun pitäisi ilmoittautua siinä lukiossa, josta olet valmistunut ylioppilaaksi.

LOPSin vaihtuminen ei varmaan haittaa, koska opittavat asiat eivät ole muuttuneet. Kurssien järjestyksessä ja sisältöjen ryhmittelyssä ovat suurimmat erot LOPSien välillä.

Voiko kirjoitukset kuitenkin tehdä jossain muuallakin, vai pitääkö matkustaa sinne, missä on aikanaan lukion ja YO-tutkinnon suorittanut?

Vierailija
8/8 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti. Muilla lukioilla ei ole velvollisuutta ottaa sinua tekemään kokeita, mutta jos tilaa on, onnistunee. Vielä ehkä ei kannata kysellä lähilukioista, koska ilmoittautuminen käynnissä eikä kokelasmääriä näin ollen vielä tiedetä. Voi olla vaikea löytää paikkaa muualta kuin "omasta" koulusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän