Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.

Vierailija
20.04.2020 |

En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.

Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.

Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.

Kommentit (667)

Vierailija
581/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mitä tähän vastais. Haluat ilmeiseti vain valittaa ja siihen vertaistukea? 

Mä olen matkustanut paljon (esim just se Vegas nähty), mutta rakastan myös niitä metsiä ja merta. Mulla oli kolme pientä matkaa tälle vuodelle, oli tarkoitus tehdä jotain erilaista ja en ole vähään aikaan matkustanut, elän matalalla hiilijalanjäljellä joten ajattelin että nyt voin tehdä muutakin. Toisin kävi. Harmittaa, varsinkin kun työasiat ovat koronan takia myös kriisissä, enkä tiedä pääsenkö reissuun pitkiin aikoihin. Mutta kaikilla maailman muillakin ihmisillä on käynyt näin. Poislukien ne 6,5 miljardia ihmistä joilla tätä vaihtoehtoa ei koskaan ollutkaan.

Mutta mä en vaan nyt tajua tätä aloitusta. Ymmärrän että harmittaa, ja saa toki harmittaa, mutta suhteellisuudentaju on kyllä hukassa. Nyt on oikeasti maailmanlaajuinen kriisi joka jatkuu vuosia. Nyt on kaikkien joustettava ja ajateltava myös muita. Se, ettei pääse ulkomaan matkalle on aivan älyttömän pieni juttu. Ihan taatusti löydät jotain kivaa lomastasi ilmankin, ja jos et, niin sitten et. Jos se on se, mikä sulle tästä kriisistä jää suurimmaksi vahingoksi, niin onnellinen saat olla. Mun työt on seinää vasten, kaverin firma konkassa, monia lomautettu, yksi tuttava teholla, pieneltä tuntuu matkan menetys. Ja ei, ei näistä sanota turhaan sulle. Nyt on se hetki kun kaikkien pitää kasvaa.

Vierailija
582/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ettei ihmisiä kiinnosta kotimaan matkailu, töiden takia joudun ajelemaan pitkin ja poikin suomea.

Joka puolellla on suljettuja/kuolemankielissä olevia vanhoja pieniä motelleja ja hotelleja joissa ihmiset pysähtyivät lomaillessa suomessa, nyt pyörii enää paikat missä on teollisuutta lähellä, reissumiehet yöpyvät ja venäläiset käyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten se ilmenee ettet kestä?

Vierailija
584/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Here here! Samaa mieltä, ap:lla suhteellisuudentaju hukassa.

Vierailija
585/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ihan fyysisinä oireina nukun huonosti, kun jännitän tulevaa, erilaista kesää. Nukun huonosti ja olen väsynyt ja ärtynyt, kun pelkään, etten pysty rentoutumaan kesälomalla. Pelkään sitä, etten yrityksistäni huolimatta pysty nauttimaan kesälomasta samalla tavalla kuin aiemmin, vaan työasiat pyrkii mieleen jatkuvasti. Asun lähellä työpaikkaani, joten on vaikea kuvitella, että olisin täysin toisissa maailmoissa lomalla edes henkisesti. 

Se, etten kestä, voi ilmetä ihan sellaisena, etten tahdo löytää mitään mielekästä tekemistä, koska ajatukset ovat jossain muualla. En pysty keskittymään esim. kirjan lukemiseen. Olo on levoton koko päivän. 

Oikeasti pelkään sitä, että koko perhe on sellaisessa tilassa kesällä, ettei oikein jaksa innostua mistään. Että kesän jälkeen on sellainen olo kaikilla, että olipas tylsä kesä. Harmittaa jo etukäteen, jos en saa lapsille lomafiilistä tai sitä, että heillä on kesän jälkeen jotenkin pettynyt olo.

Paljon on asennekysymys koko asia, mutta kyllä menisi Suomen kesää hehkuttavillakin kesä "pilalle", jos lämpötila olisi koko kesän 0-10 astetta ja kesä olisi ennätyssateinen, mitkään paikat eivät olisi auki ja ulkona olisi kurja olla. Vaikea siinä on hyvälläkään asenteella pärjätä, vaikkei vallitseville olosuhteille (korona/sää) mitään voi.

ap

Vierailija
586/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on kyllä ihan kujalla mitä tulee mielenlujuuteen. Ei pahalla, mutta sympatiaa ei irtoa. Voivottelet menetettyä lomaa, jotku voivottelee sairastunutta rakastaan tai menetettyä elantoa. Itse hoitajana taas murehdin nuorta ihmistä (alle 25v) joka on koomassa coronan takia.

Ja kuten moni on sanonu, sen sijaan että rauhoittelisit itseä ja yrittäsit keksiä jotain korvaavaa - itket, uliset ja vellot. Se on oiva tapa syventää mitä tahansa murhetta tai kipua.

Vierailija
587/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan että mikähän firma tuollaisen ulisijan on mennyt palkkaamaan, eikä näinäkään aikoina onnistunut potkuja saamaan.. Kappas vaan, että opettaja! Sanonko mitä mä sanon kohta vahingossa.

Kertoi olevansa opettaja!

Olenkin tässä viikon verran ihmetellyt, mihin opettajat ovat kadonneet valituksineen. Milloin haukutaan oppilaat, milloin vanhemmat ja nyt opettajien suurin murhe ja ongelma, ettei pääse lomalla ulkomaille.

Sori jo etukäteen. Eikö riittänyt Italian tuliaiset helmikuussa Suomeen. Suurin osa koronaan sairastuneista oli juuri opettajia, jotka lomailivat hiihtolomalla Italiassa, suurimmalla epidemia alueella.

HUHUUHUH sinua pientä leimasinta.

Mistä tiedät onko aapeeta edes olemassa muuta kuin jonkun mielikuvituksissa?

Mistä tiedät onko aapee opettaja, vaikka tänne mitä kirjoittelisi. Hänhän voisi kirjoittaa olevansa Meghan tai Diana tai pliisi tai autonasentaja tai sairaanhoitaja tai kaupanmyyjä tai teologi tai....

Ihan pikkusen kuulostat ennakkoluuloiselta ja tartut heti leimaamiseen ja parjaamiseen ja syylistämiseen.

HMMMM. osaatko miettiä sitä?

Vierailija
588/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah, ei voi olla totta?

Mulla unohtuu työasiat välittömästi kun loma alkaa ja pistän pajan ovet kiinni.

Jos ei muuta viitsi tehdä niin kesäauringossa tallin ovet auki, radio päälle, tuoli perseen alle, kylmää olutta ja nauttii pelkästä olemisesta.

Jos ei pakollisia ok-talon kunnossapitotöitä oteta huomioon, voi lähteä saimaalle veneellä, ajaa jonnekin kaverin mökille saunomaan, suvun mökille, ajetaan pojan kanssa crossipyörillä, polkupyörällä lammelle tai saimaanrantaan uimaan, venäjälle hu*riin ym. Ym.

En kyllä kaipaa ulkomaille yhtään.

Olen ihan tarpeeksi reissannut ja ollut töissäkin ulkomailla, en vaan viihdy.

Vierailija
589/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kirjoitti:

Jos ei muuta viitsi tehdä niin kesäauringossa tallin ovet auki, radio päälle, tuoli perseen alle, kylmää olutta ja nauttii pelkästä olemisesta.

Jos ei pakollisia ok-talon kunnossapitotöitä oteta huomioon, voi lähteä saimaalle veneellä, ajaa jonnekin kaverin mökille saunomaan, suvun mökille, ajetaan pojan kanssa crossipyörillä, polkupyörällä lammelle tai saimaanrantaan uimaan, venäjälle hu*riin ym. Ym.

Jep. Erilaisia ollaan kaikki, paljon riippuu ihmisestä ja työstä.

Vierailija
590/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko terapeutista olla apua ap:n perheelle? Hän auttaisi teitä käsittelemään pettymyksen ja jännityksen tunteita. Terapeutti voisi auttaa teitä vanhempia kertomaan lapsille, että kesälomamatka ulkomaille ei tänä kesänä ole mahdollista. Sitten olisi hyvä käsitellä oireilu (keskittymisen ja innostuksen puute), tehdä vaikka mindfulness harjoituksia ja miettiä mitkä asiat kuitenkin ovat hyvin teidän perheessä ja kotimaassa.

Voisitte käyttää kesälomaan varatut rahat kesäloman peruuntumisen aiheuttaman ahdistuksen terapeuttisessa käsittelyssä ammattilaisen avulla.

Vierailija
591/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kirjoitti:

Niin, eihän tämä voi olla totta, koska sinä et kaipaa ulkomaille yhtään. Aivan niin, kaikkihan haluavat juoda kylmää olutta autotallissa tai lähteä ho*riin naapurimaahan. Niinpä niin.

Vierailija
592/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän teillä olisi aikaa laittaa sitä kamalaa mökkiä ihmisyställisempään kuntoon. Esim. kaataa niitä itikoita tuovia puita, että tontti tulisi vähän ilmavammaksi/tehdä mökin sisälle vessakomero (kemiallinen portapot) ja käsienpesupiste/asentaa vaikka aurinkopanelit katolle, että saa sitä sähköä ja uppopumpulle ym. virtaa. Helpottaa sitten myymistäkin.....

Lähistöllä on varmaan ihan kivoja suomalaisia luontokohteita. Keksi itsellesi tekemistä.

Kyllä ap sä selviät tästä hengissä. Pysyminen kotimaassa on sitä paitsi pieni ekoteko, kun et lennä.

Vierailija
593/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärrän ap:tä, koska mun mökki on Virossa. Harmittaahan se jos ei mökille päästä koko kesänä. Nähtäväksi jää miten kesällä rajat vapautuu. Toivottavasti edes syksyllä pääsisi tsekkaamaan mökin.

Vierailija
594/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet jo valmiiksi päättänyt ettet kestä ja aiot olla naama nutturalla koko kesän?

En kyllä ymmärrä, eikö sulla ole koskaan ennen ollut vastoinkäymisiä?

Meille monille se on arkea. En pysty samaistumaan yhtään, kyse on yhdestä ajanjaksosta. Normaali pettymyksiä sietävä ihminen ajattelisi keksiä tilalle muuta ja säästää rahat toiseen lomaan, jopa pidempään tai kauemmaksi. Nyt sulla on itsetutkiskelun paikka, ja tee se pian ennenkuin pilaat jo valmiiksi myös lasten kesän.

Meidän lapsille on luxusta jos me vanhemmat maatilan töiltä ehditään edes pyöräretkelle niiden kanssa, saatikka päivä huvipuistossa on kesän ikimuistoisin päivä. Mutta meillä onkin vain lantaiset saappaat eikä kultalusikkaa.

Eikä ulkomaille olla päästy viekö koskaan, sinänsä uskomatonta kun kuulemma me maanviljelijät saadaan ilmaista vastikkeetonta rahaa niin ettei ovista ja ikkunoista mahdu.

Vierailija
595/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ihan fyysisinä oireina nukun huonosti, kun jännitän tulevaa, erilaista kesää. Nukun huonosti ja olen väsynyt ja ärtynyt, kun pelkään, etten pysty rentoutumaan kesälomalla. Pelkään sitä, etten yrityksistäni huolimatta pysty nauttimaan kesälomasta samalla tavalla kuin aiemmin, vaan työasiat pyrkii mieleen jatkuvasti. Asun lähellä työpaikkaani, joten on vaikea kuvitella, että olisin täysin toisissa maailmoissa lomalla edes henkisesti. 

Se, etten kestä, voi ilmetä ihan sellaisena, etten tahdo löytää mitään mielekästä tekemistä, koska ajatukset ovat jossain muualla. En pysty keskittymään esim. kirjan lukemiseen. Olo on levoton koko päivän. 

Oikeasti pelkään sitä, että koko perhe on sellaisessa tilassa kesällä, ettei oikein jaksa innostua mistään. Että kesän jälkeen on sellainen olo kaikilla, että olipas tylsä kesä. Harmittaa jo etukäteen, jos en saa lapsille lomafiilistä tai sitä, että heillä on kesän jälkeen jotenkin pettynyt olo.

Paljon on asennekysymys koko asia, mutta kyllä menisi Suomen kesää hehkuttavillakin kesä "pilalle", jos lämpötila olisi koko kesän 0-10 astetta ja kesä olisi ennätyssateinen, mitkään paikat eivät olisi auki ja ulkona olisi kurja olla. Vaikea siinä on hyvälläkään asenteella pärjätä, vaikkei vallitseville olosuhteille (korona/sää) mitään voi.

ap

Lasten puolesta stressaat kyllä ihan turhaan. Lapset on yllättävän mukautuvaisia ja osaavat repiä iloa asioista, joiden päälle aikuiset eivät ymmärrä mitään. Luota niihin, kyllä ne keksii lomaan huippujuttuja, kun annat luovuudelle vallan. Kysele mitä he haluavat. Telttaretki hyttysten keskelle voi olla yllätäcäm hieno juttu lapsille, jos et omalla asenteellasi myrkytä heitä etukäteen.

Sinä taas. Voisit soittaa johonkin auttavaan puhelimeen vaikka aluksi. Kuulostaa siltä, että ammattiapu olisi tarpeen, ennen kuin masennut ihan oikeasti.

Vierailija
596/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja jo suunnittelee, että turisteja ei oteta vastaan tänä vuonna. Hyvin todennäköistä, että muutkin ottavat mallia. Joten... ajatukseen kannattaa kyllä nyt alkaa mukautua, vaikka ammattiavun voimin.

Vierailija
597/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko muuttaa pois työpaikan lahelta tai vaihtaa työpaikkaa kauemmas, niin ei menisi niin paljon voimia siihen, etta ahdistaa olla samoissa ympyröissa?

Vierailija
598/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt opetella vähitellen ajattelemaan, että on aika ennen koronaa ja sen jälkeen eikä monet asiat palaa enää koskaan täysin ennalleen, vaikka koronaan keksittäisiin rokote.

Lentomatkustamisen hinnat tulevat koronan jälkeen nousemaan huomattavasti. Se on sikäli hyvä, että loppuu ainakin sellainen viikonlopuksi huvin vuoksi maapallon toiselle puolelle matkustelu. Lentoyhtiöt ovat nyt siinä tilanteessa, että kun lentoliikenne vähänkin normalisoituu, hinnat pysyvät kuitenkin pakon edestä korkeina aiempaan verrattuna.

Lisäksi kannattaa ottaa huomioon se, että vaikka epidemia laantuisi Suomessa, se voi jäädä elämään omaa elämäänsä muissa maailmankolkissa. Olisiko mitään järkeä matkustaa maahan, josta voi saada koronan, jos on ensin onnistunut välttämään sen?

Kannattaa miettiä mahdollisimman lähellä sijaitsevia turvallisia matkakohteita. Moniko on käynyt edes Ahvenanmaalla? Kotimaan matkailussa on nyt kiistatta hyviä puolia. Pääsee ainakin helposti hyvään hoitoon, jos saa tartunnan ja sairastuu koronaan vakavasti. Kriisin alkaessa muutamassa uutisessa mainittiin koronaan vakavasti sairastuneiden suomalaisten jääneen Espanjassa sairaaloissa heitteille, koska siellä ei haluttu ottaa tartunnan riskiä hoitamalla ulkomaalaisia.

Itse olen aina ihmetellyt sitä, miksi pitää matkustaa ulkomaille juuri heinäkuussa, kun Suomi on kaikista kauneimmillaan ja etelässä on hirvittävät helteet. Vuokrattavissa mökeissä on valinnanvaraa ja muutenkin riittää eri vaihtoehtoja kotimaanmatkailuun.

Vierailija
599/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.lomarengas.fi/mokit/porvoo-villa-blomvik-13548?siteName=

Ei näytä kuppaiselta pusikolta

No eipä näytä, kuin ehkä ihan vähän. 1080- 1870€ viikolta mökistä kahdelta ihmiseltä, joka näyttää siltä kuin suurimman osan oma omakotitalo tai mökki.

Kuten sanoin aiemmin, niin jopa Ibiza tai Rimini alkaa vaikuttamaan huippukohteelta siihen verrattuna mitä tuolla rahalla saa Suomesta.

Jos on kaksistaan liikkeellä, kelpaa pienempikin mökki. Vaikkapa tässä. 500 - 1000 e/vko

https://www.lomarengas.fi/mokit/hausjarvi-annas-beach-7080

On kyllä todella kallista. Tuohon hintaan olen saanut viikon ulkomaan matkoja laadukkaisiin hotelleihin lennot sisällyttäen. Ja ei ole tarvinut ajaa autolla tuntikausia johonkin suomalaiseen röpelikköön tuijottelemaan järveä ja hyttysten syömäksi.

On kiva juttu jos toiset nauttii kotimaan matkailusta ja mökkeilystä, mutta makuasioita nämäkin. Minustakin jatkuva ulkomailla ramppaus on kyseenalaista sen ilmastovaikutusten vuoksi, mutta joku loma per vuosi ei ole suuressa mittakaavassa mikään maailmaa tuhoava ele, jos kotona kierrättää, suosii kotimaista ja välttää yksityisautoilua sekä kerskakulutusta. Itse ainakin koen olevani melko vastuullinen kuluttaja, mutta nautin ulkomaiden tarjoamista kokemuksista luonnon, kulttuurin ja elämysten suhteen eikä sellaisia vaan yksinkertaisesti saa kotimaasta. 

Vierailija
600/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrä loma talveen. Kesällä on ihan mukavaa Suomessakin, on kuitenkin lämpimin vuodenaika ja valoisat illat. Talvella kun on kylmää ja pimeää on ihana lähteä lomalle etelään.

Kyllä palkatonta virkavapaata saa opettajatkin! Kuukauden kaksi on monet opekaverini olleet reissussa talvella, palkattomalla tietysti, mutta kyllä järjestyy! Nahjusmaista voivottelua tämä  sinun valittamisesi. Tee konkreettisia muutoksia elämääsi sen sijaan. Hyviä ehdotuksia on tullut: remppa, muutto, avioero, virkavapaa, terapia.

Tv toinen ope, joka muuttaa kesiksi mökille toiselle paikkakunnalle, ettei näkisi oppilaita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme