En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.
En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.
Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.
Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.
Kommentit (667)
Vierailija kirjoitti:
Laitesukellus kirkasvetiseen järveen
Koskenlasku
Suppailuretki
Laskuvarjohyppy
Viinin- ja juustonmaistelu
Yöpyminen majakassa
Valamon luostari yöpymisineen
Karhunbongausmatka
Metsästysretki
Kalliokiipeily
Kelkka-alamäkilasku
Vesihiihto
Kylpylä esim Flamingo spa aikuisten puoli
Kalastusteissu merelle
Ruokailu Suomen isoimpien kaupunkin parhaissa ravintoloissa
Imatrankoski
Kalliopiirrokset
Saimaannorpat
Saamelaismuseo
Suomen kansallismuseo
Korkeatasoisen mökin vuokraaminen
Valamon luostari suljettiin loppuvuodeksi ulkopuolisilta. Museot pitää myös ovensa kiinni, ainakin toistaiseksi. Myös kylpylät on kiinni.
Summa summarum, ihmiset haluavat, että heitä viihdytetään kun eivät jaksa keksiä itse miten viihtyisivät.
No laittaen listaa nyt miten minä viihtyisin Suomessa (kyseinen marisija on suomalainen) listaa nyt vaan, että voin valittaa lisää, etkö nyt keksikään muuta kuin metsät ja järvet, eheiei täällä Suomessa ole mitään mielenkiintoista, ei kelpaa, kyllä siellä u l k o m a i l l a vaan on niin paljon parempaa viihtymisen kannalta.
Käsittääkseni näissä kommenteissa suomalainen mäntti valittaa, että hän on suomalainen, hän asuu Suomessa ja Suomessa ei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Säästä lomat myöhemmäksi, syksykin voi olla kaunista aikaa sielläpäin.
No, mutku mä haluun mennä kesällä!!!!!!!!!
Samaa mietin kun muutama kommentti ylempänä, Suomen matkailu on tosi kallista. Samalla rahalla millä ulkomailla saa jo vähän luksusta, saa täällä perus-Cumuluksen josta näköala bussipysäkille. Ainakin jossain vaiheessa kun katsoin niin junaliput Lappiin kustansivat enemmän meidän porukalta kuin viikon loma Espanjassa, että kyllä se pistää vähän miettimään.
Ei kiinnosta Suomessa lomailla ja kallista.
Vierailija kirjoitti:
Pari kysymystä ap:lle ja muille jatkuvasti matkustelijoille.
Onko teillä niin paska koti/piha, ettei siellä oikeasti jaksa olla? Meneekö teillä KAIKKI raha matkustamiseen, niin että kämppä on sitten joku eloton yksiö lähiössä?
Eikö teillä ole mitään muuta elämässä kuin se matkustelu?
Aika moni halpalentoyhtiö ja hotelli menee varmaan koronan takia konkkaan, eikä olekaan enää itsestään selvää että keskituloinen voi matkustella monta kertaa vuodessa. Kannattaisi harkita omaa elämää, voisiko tehdä sillä enemmän jos matkustelu ei enää onnistukaan.
Kiitos kysymästä, meillä on tosi kiva koti ja piha. Viihdyn kotona ja pihalla, mutta kaipaan välillä vaihtelua. Kukapa ei? Haluaisitko sinä syödä samaa ruokaa päivästä toiseen? Haluatko pukeutua samoihin vaatteisiin joka ikinen päivä? Elätkö joka päivä rutiininomaisesti samalla tavalla? Minä kaipaan vaihtelua, jotta arki ei tuntuisi niin tappavan tylsältä. Vaihdan vaatteet, syön eri ruokia, kävelen töihin eri reittejä.
Kotona on kivaa arkisin ja viikonloppuisin, mutta tarvitsen oikeasti täysin uusiin ympyröihin siirtymistä, jotta saan rentouduttua täysin. Pitää siirtyä aivan toisiin maisemiin ja ympyröihin, jotta ne arkiasiat eivät pyöri mielessä. Koska asun vielä suhteellisen lähellä työpaikkaani, näen työkavereita ja oppilaita lähes joka päivä. Ulkomailla harvemmin. Onhan se vähän eri asia vapaa-aikana käydä uimahallissa ja törmätä omiin oppilaisiin kuin uida Välimeressä kaukana arjesta.
Nautin helteestä, jota Suomessa harvemmin on viikkokausia. Kotimaanmatkailu ei kiinnosta pätkääkään. Olen lapsena ja nuorena kiertänyt suurimmat suomalaiset kaupungit Hangosta Inariin ja kaikki siltä väliltä. Tuskin ovat niin hirveästi 80- ja 90-luvulta muuttuneet ne maisemat ja kylänraitit, että pitäisi uudestaan mennä Seppälöitä tai Prismoja ihmettelemään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä niin paska koti/piha, ettei siellä oikeasti jaksa olla? Meneekö teillä KAIKKI raha matkustamiseen, niin että kämppä on sitten joku eloton yksiö lähiössä?
Aika moni halpalentoyhtiö ja hotelli menee varmaan koronan takia konkkaan, eikä olekaan enää itsestään selvää että keskituloinen voi matkustella monta kertaa vuodessa. Kannattaisi harkita omaa elämää, voisiko tehdä sillä enemmän jos matkustelu ei enää onnistukaan.Kiitos kysymästä, meillä on tosi kiva koti ja piha. Viihdyn kotona ja pihalla, mutta kaipaan välillä vaihtelua. Kukapa ei? Haluaisitko sinä syödä samaa ruokaa päivästä toiseen? Haluatko pukeutua samoihin vaatteisiin joka ikinen päivä? Elätkö joka päivä rutiininomaisesti samalla tavalla? Minä kaipaan vaihtelua, jotta arki ei tuntuisi niin tappavan tylsältä. Vaihdan vaatteet, syön eri ruokia, kävelen töihin eri reittejä.
Kotona on kivaa arkisin ja viikonloppuisin, mutta tarvitsen oikeasti täysin uusiin ympyröihin siirtymistä, jotta saan rentouduttua täysin. Pitää siirtyä aivan toisiin maisemiin ja ympyröihin, jotta ne arkiasiat eivät pyöri mielessä. Koska asun vielä suhteellisen lähellä työpaikkaani, näen työkavereita ja oppilaita lähes joka päivä. Ulkomailla harvemmin. Onhan se vähän eri asia vapaa-aikana käydä uimahallissa ja törmätä omiin oppilaisiin kuin uida Välimeressä kaukana arjesta.
Nautin helteestä, jota Suomessa harvemmin on viikkokausia. Kotimaanmatkailu ei kiinnosta pätkääkään. Olen lapsena ja nuorena kiertänyt suurimmat suomalaiset kaupungit Hangosta Inariin ja kaikki siltä väliltä. Tuskin ovat niin hirveästi 80- ja 90-luvulta muuttuneet ne maisemat ja kylänraitit, että pitäisi uudestaan mennä Seppälöitä tai Prismoja ihmettelemään.
ap
Ai sulla vaihtui suunnitelmat vai onko Sveitsi ja alati helteiset Alpit siirretty Välimeren rannikolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni halpalentoyhtiö ja hotelli menee varmaan koronan takia konkkaan, eikä olekaan enää itsestään selvää että keskituloinen voi matkustella monta kertaa vuodessa. Kannattaisi harkita omaa elämää, voisiko tehdä sillä enemmän jos matkustelu ei enää onnistukaan.Kiitos kysymästä, meillä on tosi kiva koti ja piha. Viihdyn kotona ja pihalla, mutta kaipaan välillä vaihtelua. Kukapa ei? Haluaisitko sinä syödä samaa ruokaa päivästä toiseen? Haluatko pukeutua samoihin vaatteisiin joka ikinen päivä? Elätkö joka päivä rutiininomaisesti samalla tavalla? Minä kaipaan vaihtelua, jotta arki ei tuntuisi niin tappavan tylsältä. Vaihdan vaatteet, syön eri ruokia, kävelen töihin eri reittejä.
ap
Ai sulla vaihtui suunnitelmat vai onko Sveitsi ja alati helteiset Alpit siirretty Välimeren rannikolle.
"Alpit" tarkoittaa muutakin kuin huipulla kökkimistä. Siellä juurella voi hyvinkin olla +35 astetta, kun huipulle pitää ottaa mukaan takki ja hanskat.
Edellisellä "Alppi"-reissulla oltiin pari viikkoa Italian ja Ranskan Alpeilla ja ajettiin sieltä vielä 1,5 viikoksi Nizzaan ja Italian Liguriaa. Kun on matkalla 2-4 viikkoa, niin tulee liikuttua ja nähtyä paljon. Usein me niputetaan tällaiset isommat lomat jonkun pääkohteen mukaan, vaikka on käyty muuallakin. Esim. "Rooman" matkalla käytiin myös Napolissa, Pompeijissa ja uimassa Fiumicinossa Välimeressä. Tai "Wienin" matkalla käytiin myös Budapestissä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Summa summarum, ihmiset haluavat, että heitä viihdytetään kun eivät jaksa keksiä itse miten viihtyisivät.
No laittaen listaa nyt miten minä viihtyisin Suomessa (kyseinen marisija on suomalainen) listaa nyt vaan, että voin valittaa lisää, etkö nyt keksikään muuta kuin metsät ja järvet, eheiei täällä Suomessa ole mitään mielenkiintoista, ei kelpaa, kyllä siellä u l k o m a i l l a vaan on niin paljon parempaa viihtymisen kannalta.
Käsittääkseni näissä kommenteissa suomalainen mäntti valittaa, että hän on suomalainen, hän asuu Suomessa ja Suomessa ei ole mitään tekemistä.
Tykkään luonnosta ja käyn joka päivä metsässä, mutta nämä "menkää metsään mäntit" -viestit ovat kyllä puuduttavaa luettavaa.
Aika hyvä aloitus. Tarkoitus oli herättää ärtymystä hölmöllä jutulla ja se onnistui. Eipä silti, onhan näitä tolloja ihmisiä oikeasti, ja osa niistä ihan oikeasti kirjoittaa olemattoman tuskansa aaveelle.
Niin. Kukapa ei haluaisi. Se nyt ei ole vaan mahdollista.
En ymmärrä että jotkut valmiita ottamaan ahdollisesti tappavan sairauden. Näitä friicuisereita löytyy. Itsekkäitä. Tämä ei ole lomailuaikaa, ei edes Suomessa.
Miten ei mene fiksumpienkaan päähän että epidemia on alussa vasta.
Kouluihin ei missään nimessä kannata lasta päästää jos ollaan typeriä ja avataan ne. Siitä seuraa vain lisää turhia kuolemia. Niinkuin on nähty, on riskiryhmiä mahdoton suojata. Heitä on kaikenikäisiä.
Sitten sinä et kestä, kun et pääse takapihallesikaan Koronan takia lomalle ; )
Vierailija kirjoitti:
Jännää, kuinka kotimaanmatkailuhullut vouhottaa, kuinka Suomessa on vaikka mitä nähtävää. Mutta silti eivät osaa kertoa yhtään konkreettista esimerkkiä. Muuta kuin ne samat iänikuiset metsät ja järvet.
Koska jokainen ikänsä Suomessa asunut on taatusti jo nähnyt metsän ja järven. Ja suomalaiset kaupungit on toistensa kopioita 60-70 -lukujen elementtitaloineen, joukossa ehkä muutama puutalo. Eivätkä maalaispitäjien puukirkotkaan nyt niin kovasti toisistaan poikkea.
Ravintolaelämyksinä kaikkialla ABC ja jos hyvin käy, taajaman keskustassa Rosso.
Suomalaisten ihmisten luonteesta taas tämäkin lanka kertoo kaiken tarpeellisen. Ja sekin, kuinka ”tervetulleita” asiakkaita me uusimaalaiset muualla Suomessa olemme, on kyllä tullut viime aikoina selväksi.
Säästä en edes aloita.
Jos vaihtoehtoina on kotona oleminen ja kotimaan matkailu, pysyn kotona. Säästyypähän rajat siihen, kun rajat joskus avautuvat.
Tuli kirjoittamaan täsmälleen samat asiat! Voimmeko vihdoinkin myöntää, että Suomi on umpisurkea matkailumaa? Huono ja kallis ruoka, eikä edes mitään palvelukulttuuria. Jos joudun seisomaan kahvilan tiskillä jonossa (!) ja ottamaan itse kahvin, miksi en sitten keittäisi sitä kotona? Miksi täällä ei tarjoilla pöytiin? Ravintoloiden terassit ovat karmeita juoppojen valtaamia sikolättejä. Taajamat tuhottiin 60-luvulla: betonisen torin ympärillä on samat pankit, Hesburgerit, kapakat ja Rossot. Pääkaupunkiseudulla kieltämättä muutama hyvä museo, mutta mitä vanhaa kulttuuria löytyy muualta Suomesta? Todellakin, myös minä pysyn kotona jos en pääse lomalle. Suomessa ei maksa vaivaa matkailla.
Avuttomat ei pysty muuttamaan Suomesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Nyyhkis.
Tai: Iik, mä en kestä!!! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää, kuinka kotimaanmatkailuhullut vouhottaa, kuinka Suomessa on vaikka mitä nähtävää. Mutta silti eivät osaa kertoa yhtään konkreettista esimerkkiä. Muuta kuin ne samat iänikuiset metsät ja järvet.
Koska jokainen ikänsä Suomessa asunut on taatusti jo nähnyt metsän ja järven. Ja suomalaiset kaupungit on toistensa kopioita 60-70 -lukujen elementtitaloineen, joukossa ehkä muutama puutalo. Eivätkä maalaispitäjien puukirkotkaan nyt niin kovasti toisistaan poikkea.
Ravintolaelämyksinä kaikkialla ABC ja jos hyvin käy, taajaman keskustassa Rosso.
Suomalaisten ihmisten luonteesta taas tämäkin lanka kertoo kaiken tarpeellisen. Ja sekin, kuinka ”tervetulleita” asiakkaita me uusimaalaiset muualla Suomessa olemme, on kyllä tullut viime aikoina selväksi.
Säästä en edes aloita.
Jos vaihtoehtoina on kotona oleminen ja kotimaan matkailu, pysyn kotona. Säästyypähän rajat siihen, kun rajat joskus avautuvat.
Tuli kirjoittamaan täsmälleen samat asiat! Voimmeko vihdoinkin myöntää, että Suomi on umpisurkea matkailumaa? Huono ja kallis ruoka, eikä edes mitään palvelukulttuuria. Jos joudun seisomaan kahvilan tiskillä jonossa (!) ja ottamaan itse kahvin, miksi en sitten keittäisi sitä kotona? Miksi täällä ei tarjoilla pöytiin? Ravintoloiden terassit ovat karmeita juoppojen valtaamia sikolättejä. Taajamat tuhottiin 60-luvulla: betonisen torin ympärillä on samat pankit, Hesburgerit, kapakat ja Rossot. Pääkaupunkiseudulla kieltämättä muutama hyvä museo, mutta mitä vanhaa kulttuuria löytyy muualta Suomesta? Todellakin, myös minä pysyn kotona jos en pääse lomalle. Suomessa ei maksa vaivaa matkailla.
Olen samaa mieltä. Mutta aloittaja, vinkuva opettaja, joka ei saa haluamaansa, ei saa ymmärrystä.
Nyt vain on niin, että maailma pamautti ovet säppiin ja tänä kesänä ei matkailla. Toivottavasti edes ensi kesänä.
Itselläni on sama homma, että loma on lomaa vasta kaukana kotoa. Palmujen alla. Minä en kaipaa edes vilkasta katua ja ihmisiä. Mulle riittää turkoosi vesi ja oleilu omassa rauhassa.
Ja Suomi on todella p**ka matkailumaa. Hintataso järjetön ja puitteet juuri noita Cumuluksia parkkipaikan ja bussipysäkin välissä. Ravintoloissa hinnat ihan hulluja ja palvelu syvältä.
Kelit usein surkeat ja kun olet tosiaan sen yhden torin nähnyt, niin olet nähnyt kaikki. Museot jotain kyläyhdistysten vanhoja höyliä esitteleviä ja kaupunkien museot staattisia paikkoja kolmosluokan nähtävyyksineen.
Tää taitaa olla trolli, mutta jos en omin korvin olisi kuullut työyhteisössä niin en olisi uskonut, mutta valitettavasti ap:n kaltaisia aika paljon, koko maailma on pysähtynyt, ihmisiä irtisanottu tai lomautettu, monet joutuvat odottamaan kuukausia ennenkuin tukia tulee
Ja nämä valittavat etteivät pääse ulkomaille lomailemaan ja sen jälkeen tartuttamaan muut täällä,
Hienoa että on mietitty tarkkaan mikä on tärkeintä näinä aikoina: se ulkomaanloma vaikka itse sairastuisi ja kuolis niin ulkomaille pakko päästä shoppailee👍
Plääh, plääh ja plääh ☹ Näistäkin taas 90% jossain hintintintin metsässä luontoilemassa. Vttu kun ei kiinnosta! Mä haluan palmujen alle rantabulevardin ravintolaan juomaan eksoottisia cocktaileja joissa on paperinen päivänvarjo. Uskokaa jo!