Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.

Vierailija
20.04.2020 |

En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.

Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.

Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.

Kommentit (667)

Vierailija
381/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on töitä, sulla on perhe, sulla on koti, sulla on jopa mökki ja sulla on pitkä palkallinen loma. Ei pitäisi olla asiat kovin huonosti. Mutta kaikesta saa paskaa, jos on asenne kohdallaan.

No mulla ei ainakaan perhettä. Elämän tarkoitus on vauhti: laskettelu, pyöräily, enduro. Sitten lautailu,laskuvarjohyppy, kiipeily jne.

Vierailija
382/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa ihmiset tarttunut provoon innokkaasti.

Tämä otsikko nyt vaan sattuu koskettamaan aika montaa ihmistä. Oli provo tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä teidän mökillä paskannetaan jos ei siellä edes huussia ole? Sisävessa?

Ja miksei sveitsinmatkarahoilla laiteta mökkiä kuntoon?

Koska sillä kapisella mökkilomalla jossa erämetsässä ei samaa mitä saa Genevessä tai Zurichissa tai Alpeilla. Ei saa kunnon palveluita, ei voi poiketa ostamaan Pradan laukkua, ei ole hyvää ruokaa. Ja juu poro tai joku karsea Petterin lihapata ei ole mun käsitys hyvästä ruuasta.

Ei ole vuoria. Ei voi katsella tyylikkäitä ihmisiä hyvässä säässä.

Pyh.

Kyse oli siitä, että mökki on epäviihtyisä vessan ja muiden mukavuuksien puutteen vuoksi.

Vierailija
384/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa, miksi AP:llä yleensä on tällainen mökki?

Itseäni ei tuo mökkielämä tippaakaan kiinnosta, Suomenkin ehdin aika tarkalleen tutkia ennen ulkomaille muuttoani. Arki on arkea täälläkin, mutta eipä ole hyttysiä tai lunta, pakkasesta puhumattakaan.

Näitä mökkejä tippuu perunkirjoituksessa. Lähes jokaisen suomalaisen on isovanhemmat jotain s₩¥£₩nan eräjormia. Marjanpoimin ja puukko työnnetään jo kapalossa käteen.

Vierailija
385/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää oikeasti jossain ja väittäkää vasta sitten, että Kuusamossa on tasan sama maisema kuin jossain Helsingin esikartanoissa.

Väite oli, että Lappia ja saaristoa lukuunottamatta Suomi on aika samannäköistä. Eikä se etelä-Lappikaan nyt niin kauhean erilaiselta kuvista näytä verrattuna vaikka Pohjois-Karjalaan esimerkiksi.

Vierailija
386/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä teidän mökillä paskannetaan jos ei siellä edes huussia ole? Sisävessa?

Ja miksei sveitsinmatkarahoilla laiteta mökkiä kuntoon?

Koska sillä kapisella mökkilomalla jossa erämetsässä ei samaa mitä saa Genevessä tai Zurichissa tai Alpeilla. Ei saa kunnon palveluita, ei voi poiketa ostamaan Pradan laukkua, ei ole hyvää ruokaa. Ja juu poro tai joku karsea Petterin lihapata ei ole mun käsitys hyvästä ruuasta.

Ei ole vuoria. Ei voi katsella tyylikkäitä ihmisiä hyvässä säässä.

Sinulla on pakkomielle jostain jetsetelämästä mutta kansakoulunopettajan palkalla. Eivät ne oikein korreloi. Olen asunut Zürichissä, Baselissa ja käynyt töissä Genevessä. Nyt olen taas Suomessa ja osaan arvostaa rennompaa, teeskentelemätöntä arkea ja työelämää. Jokapäiväinen jakkupukuilu ja varsinkin päivittäinen hiilihanko ahterissa vaikeutti mm. työmatkoja. Rahaa oli parempien palkkojen johdosta toki enemmän mutta työtunnit ja työmatkat kaiversivat sieluun tyhjän kolon, jota Prada ei täytä.

Sinulla on turistin olettamus ”paremmasta” elämästä. Ilmeisesti haluat leikkiä hetken kultivoitinutta elämää. Kaksi viikkoa pradaperseilyä niin kestät taas elämääsi Suomessa. Tee jotain arjellesi niin et vaikuta noin urpolta.

Vierailija
387/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaikka katselet lomamatkaasi virtuaalitodellisuutena netistä, runkkaat samalla ja mietit aikaa plus kauniita auringonlaskuja ennen Sars Kakkosta??

Vierailija
388/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan ainakin surffata (Portugal, Australia, Espanja) ja treenata alamäkipyöräilyä (Itävalta). Suomi ei kiinnosta eikä juuri eikä suomalaiset, eikä suomalainen ruoka, sorry kaikille siitä. Eläminen on kokemista ja seikkailua, ei kiitos järvet ja suomalainen ruoka.

Haha! Kyllä on väsyneet teinin toiveet ajankäytöstä sinullakin.

Surffata ja alamäkipyöräillä 😂

Joo, kaikkien pitää haaveilla järvien katselusta, laavulla hiljaisuudessa makaamisesta lammen rannalla ja autolla ABC: ltä toiseen ajamisesta. Siinä on kunnon suomalaisen kehittyneen aikuisen elämän tarkoitus ja hyväksytyt haaveet.

No ei, mutta mieti nyt. Surffaus ja alamäkipyöräily. Ihan yhtä lapsellista kuin isot äijät pomppimassa katoilta alas, eli parcour. Tai se, että isot ihmiset tuhlaavat aikaansa johonkin skeittaamiseen tai pallon pomputteluun.

Alamäkipyöräilyä voi ihan hyvin harrastaa Suomessakin. Kunnon maastopyörä alle ja pyöräilemään metsiin ja mäkiin. Itä-Suomessa niitä riittää.

Multa on muutaman tonnin tuunattu pyörä varastettu Suomessa joten ei kiitos. Ja eipä tule nyt äkkiseltään hyviä paikkoja täältä mieleen. Laakeat maastot ei nyt vaan kiinnosta.

Ja ulkomaillako ei mitään varasteta?

Olen itse asunut Savossa ja siellä on paljon mäkiä, osa aika korkeitakin. Kyllä siitä pystyy ajamaan pyörällä.

Joo, ja sitten kävit Alpeilla ja ymmärsit mäen ja vuoren eron.

Vierailija
389/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä korona-aika näyttää, millainen kärsivällisyys ihmisillä on, ja millainen mielikuvitus ja luovuus keksiä tekemistä.

Ilmeisesti matkailuhulluilta puuttuu molemmat.

No mitä luovaa nämä vähän paremmat kotihiiret ovat tarjonneet? Metsää, patikointia, kalastusta, järveä, luontoa, metsää ja vielä metsää. Ja sitten tietenkin puutarhan hoitoa ja mökkiä? Ihme ettei joku ole vielä ehdottanut mansikoiden poimintaa?

Kaikkihan me toivomme lomaltamme hiljaisuutta, rauhaa, rauhoittumista, levollisuutta, luonnon herkkyyttä, rauhallisuutta ja itsensä kanssa yksin olemista? Tämän kaiken ”rauhallisuus” tyrkytyksen jälkeen jopa Rimini tai Ibiza alkaa tuntumaan paremmalta, kuin koskaan aiemmin.

Pistä listaa asioista jotka ovat siis luovia ja mielikuvituksellisia heille joiden menojalka vipattaa, jotka eivät ole, eivätkä halua viettää kesäänsä metsässä ja omassa päässään. Olkoonkin sitten syynä etteivät ole olet sinut itsensä kanssa eivätkä edes halua opetella sitä. Nyt sitä luovuutta kehiin.

Luova ihminen pystyy keksimään kotonakin tekemistä ilman, että jonkun tarvitsee nettifoorumissa kirjoittaa tyhjentävä lista luovista asioista.

Mitäs luovaa ja hienoa te sitten matkoilla teette? Syötte ravintolassa, yövytte hotellissa, ajelette maisemien perässä, hiihdätte hiihtokohteessa, katselette samoja nähtävyyksiä kuin kaikki muutkin. Ei se ole yhtään sen luovempaa. Eri asia tietysti, jos matkaatte koko Intian läpi, tutkitte Afrikan maita jne.

Sovitaan etten ole luova. Sanotaan, että olen jopa kaikkea muuta. Joudun koluamaan läpi jo muiden hyväksi toteamat kohteet. Mutta sinä et vieläkään saa sanottua mitä nämä luovat kohteet ja jutut ovat kotona ja Suomessa. Kyllä minulle tarvitsisi tehdä se lista, eikä jankuttaa kuinka ei luova olen. Kyllä, juuri se kattava lista, joka jostain syystä teistä luovista on niin mahdottoman vaikeaa kirjoittaa ja joka jätetään kirjoittamatta milloin milläkin tekosyyllä. Alan jo epäilemään tämän kattavan listan olemassa oloa. Niin monet tekosyyt on nyt jo nimittäin luettu. Minä en ole luova, mikä sinun syysi on ettet kirjoita? Se, että sinusta minä olen laiska. Ei ole sinun tehtäväsi. Et viitsi tehdä minun puolestani etc.

Vierailija
390/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä korona-aika näyttää, millainen kärsivällisyys ihmisillä on, ja millainen mielikuvitus ja luovuus keksiä tekemistä.

Ilmeisesti matkailuhulluilta puuttuu molemmat.

No mitä luovaa nämä vähän paremmat kotihiiret ovat tarjonneet? Metsää, patikointia, kalastusta, järveä, luontoa, metsää ja vielä metsää. Ja sitten tietenkin puutarhan hoitoa ja mökkiä? Ihme ettei joku ole vielä ehdottanut mansikoiden poimintaa?

Kaikkihan me toivomme lomaltamme hiljaisuutta, rauhaa, rauhoittumista, levollisuutta, luonnon herkkyyttä, rauhallisuutta ja itsensä kanssa yksin olemista? Tämän kaiken ”rauhallisuus” tyrkytyksen jälkeen jopa Rimini tai Ibiza alkaa tuntumaan paremmalta, kuin koskaan aiemmin.

Pistä listaa asioista jotka ovat siis luovia ja mielikuvituksellisia heille joiden menojalka vipattaa, jotka eivät ole, eivätkä halua viettää kesäänsä metsässä ja omassa päässään. Olkoonkin sitten syynä etteivät ole olet sinut itsensä kanssa eivätkä edes halua opetella sitä. Nyt sitä luovuutta kehiin.

Luova ihminen pystyy keksimään kotonakin tekemistä ilman, että jonkun tarvitsee nettifoorumissa kirjoittaa tyhjentävä lista luovista asioista.

Mitäs luovaa ja hienoa te sitten matkoilla teette? Syötte ravintolassa, yövytte hotellissa, ajelette maisemien perässä, hiihdätte hiihtokohteessa, katselette samoja nähtävyyksiä kuin kaikki muutkin. Ei se ole yhtään sen luovempaa. Eri asia tietysti, jos matkaatte koko Intian läpi, tutkitte Afrikan maita jne.

Sovitaan etten ole luova. Sanotaan, että olen jopa kaikkea muuta. Joudun koluamaan läpi jo muiden hyväksi toteamat kohteet. Mutta sinä et vieläkään saa sanottua mitä nämä luovat kohteet ja jutut ovat kotona ja Suomessa. Kyllä minulle tarvitsisi tehdä se lista, eikä jankuttaa kuinka ei luova olen. Kyllä, juuri se kattava lista, joka jostain syystä teistä luovista on niin mahdottoman vaikeaa kirjoittaa ja joka jätetään kirjoittamatta milloin milläkin tekosyyllä. Alan jo epäilemään tämän kattavan listan olemassa oloa. Niin monet tekosyyt on nyt jo nimittäin luettu. Minä en ole luova, mikä sinun syysi on ettet kirjoita? Se, että sinusta minä olen laiska. Ei ole sinun tehtäväsi. Et viitsi tehdä minun puolestani etc.

Eli käteen ei taaskaan jäänyt muita ideoita kuin se järven ja metsän tuijottaminen.

Vierailija
391/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässytystä lässytystä lässytystä.

Vierailija
392/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on asennekysymys, että kestääkö elämää ilman turhaa matkailua. Minä itse kyllä kestän!

Vierailija
393/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksamista. Mäntti.

😂😂 r. Eri ps. Makiat naurut näin aamuaikaan. Tahatonta tilannekomiikkaa.

Vierailija
394/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan ainakin surffata (Portugal, Australia, Espanja) ja treenata alamäkipyöräilyä (Itävalta). Suomi ei kiinnosta eikä juuri eikä suomalaiset, eikä suomalainen ruoka, sorry kaikille siitä. Eläminen on kokemista ja seikkailua, ei kiitos järvet ja suomalainen ruoka.

Haha! Kyllä on väsyneet teinin toiveet ajankäytöstä sinullakin.

Surffata ja alamäkipyöräillä 😂

Joo, kaikkien pitää haaveilla järvien katselusta, laavulla hiljaisuudessa makaamisesta lammen rannalla ja autolla ABC: ltä toiseen ajamisesta. Siinä on kunnon suomalaisen kehittyneen aikuisen elämän tarkoitus ja hyväksytyt haaveet.

No ei, mutta mieti nyt. Surffaus ja alamäkipyöräily. Ihan yhtä lapsellista kuin isot äijät pomppimassa katoilta alas, eli parcour. Tai se, että isot ihmiset tuhlaavat aikaansa johonkin skeittaamiseen tai pallon pomputteluun.

Alamäkipyöräilyä voi ihan hyvin harrastaa Suomessakin. Kunnon maastopyörä alle ja pyöräilemään metsiin ja mäkiin. Itä-Suomessa niitä riittää.

Multa on muutaman tonnin tuunattu pyörä varastettu Suomessa joten ei kiitos. Ja eipä tule nyt äkkiseltään hyviä paikkoja täältä mieleen. Laakeat maastot ei nyt vaan kiinnosta.

Ja ulkomaillako ei mitään varasteta?

Olen itse asunut Savossa ja siellä on paljon mäkiä, osa aika korkeitakin. Kyllä siitä pystyy ajamaan pyörällä.

Levillä on hyvä harrastaa maastopyöräilyä.

Vierailija
395/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa, miksi AP:llä yleensä on tällainen mökki?

Itseäni ei tuo mökkielämä tippaakaan kiinnosta, Suomenkin ehdin aika tarkalleen tutkia ennen ulkomaille muuttoani. Arki on arkea täälläkin, mutta eipä ole hyttysiä tai lunta, pakkasesta puhumattakaan.

En ole ap,mutta itsellä perintönä 2 mökkiä ja miehellä yksi. Aika monella suomalaisella niitä on riesaksi asti.

kyllähän sitä viihtyy mökillä jos on kunnon nk talviasuttava ja mukavuudet. Sauna järven tai meren läheisyydesdä ja hyvät digiyhteydet. Kunnon grillauspaikka.

Vierailija
396/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vain on perus aikuisen kehossa taapertaja, jonka henkinen kapasiteetti on syystä tai toisesta jäänyt kypsymättä kukoistukseensa. Elämästä omalla asenteellaan tylsää tekevät ihmiset ovat enemmistönä edustettuina ihan ympäri maailman. Tämän olen huomannut, kun olen työtehtävien takia viettänyt aikaani eri maissa ja mantereilla. Eräs tolkun ihminen totesi aikoinaan, että elämästään tulee tehdä sellaista ettei siitä tarvitse ottaa lomaa! Silloin yleinen ajanvietto on sitä itsensä näköistä, mielenkiintoista elämää.

Voimia kaikille matkakuumeisille!

Vierailija
397/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa summarum, parhaat (ainoat?) kesälomaideat Suomessa: metsät ja järvet. Niitä tosin ei tässä haettu.

Vierailija
398/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne kukaan uskaltaa vielä kesällä matkustaa? Ja pääseekö edes mihinkään.

Mä säästäisin yhden viikon kesälomaa talvilomakaudelle ja menisin matkustaisin vasta silloin jonnekin.

Vierailija
399/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitesukellus kirkasvetiseen järveen

Koskenlasku

Suppailuretki

Laskuvarjohyppy

Viinin- ja juustonmaistelu

Yöpyminen majakassa

Valamon luostari yöpymisineen

Karhunbongausmatka

Metsästysretki

Kalliokiipeily

Kelkka-alamäkilasku

Vesihiihto

Kylpylä esim Flamingo spa aikuisten puoli

Kalastusteissu merelle

Ruokailu Suomen isoimpien kaupunkin parhaissa ravintoloissa

Imatrankoski

Kalliopiirrokset

Saimaannorpat

Saamelaismuseo

Suomen kansallismuseo

Korkeatasoisen mökin vuokraaminen

Vierailija
400/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kolmihenkinen perhe. Eilen tuli tutkailtua kotimaan majoituspaikkojen hintoja heinäkuulle, koska tuskin rajat ovat auki kesällä.

Oli pieni shokki huomata, että edes kolmen tähden majoituspaikkoja omalla wc:llä varustettuna ei tahtonut löytyä kaupunkien sisältä alle 200 euroa per vuorokausi. Ja tuli selattua aika monta maakuntaa.

Viikon kesälomareissu Suomessa bensoineen, majoittumisineen, ruokineen ja muiden menojen kanssa maksaisi yli 2000 euroa. Missään teltassa tai homeisessa camping mökissä emme suostu olemaan.

Keski-Euroopassa olisikin sitten laadukkaita kohteita samaan kustannustasoon verrattuna vaikka kuinka paljon.

Luulisi, että kun hotelleissa on nyt ollut asiakaskato, niin heillä olisi edes vähän pelisilmää hintojen kanssa tälle kesälle. Mutta ei näytä olevan.

Valitettavasti matkailu Suomessa on liian kallista edes näillä säällisillä reunaehdoilla, jotta voisimme lomamatkoja pidemmin tehdä. Ulkomaan matkailu on suhteessa halvempaa, ja pääsee tutustumaan eri paikkoihin. Ja yleensä sääkin on suotuisampaa kesällä muualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä