Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synttäreille saa edelleen tulla yli 10 ihmistä kerralla

Vierailija
20.04.2020 |

Synttärit ei ole julkisia kokoontumisia, joiden kokoa on rajoitettu. Synttärit kuuluu samaan kastiin kuin pihapelit, eli niiden osallistujamäärää ei rajoita mikään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Vierailija
2/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos on tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin sossuille ilmoituksen susta. Et ole äiti, jos edes mietit tuollaisia.

Vierailija
4/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

"Julkisella kokoontumisella tarkoitetaan yleisellä paikalla järjestettävää yleistä kokousta ja yleisötilaisuutta. Yleisiä kokouksia ovat mielenosoitukset ja muut kokoontumisvapauden käyttämiseksi järjestetyt kaikille avoinna olevat tilaisuudet."

https://yle.fi/uutiset/3-11261141

Yksityisalueella järjestettäviä yksityistilaisuuksia kielto ei koske.

Vierailija
5/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän takia pitäisi toimia vastoin kaikkia järjen ääniä?

Vierailija
6/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni eivät tulisi noille synttäreille.

Vierailija
7/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös varautua, ettei kovin moni halua tulla. Nyt pitäisi mennä terveys edellä ja ottaa myös muut huomioon. Lapsi ei mene rikki, jos synttärit juhlii tällä kertaa oman perheen kesken. Se on hyvää oppia lapselle, miten otetaan myös toiset ihmiset huomioon.

Vierailija
8/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan menisi nyt synttäreille ja yksikään perheenjäsenistäni ei myöskään osallistuisi niihin. En edes ajattelisi joidenkin synttäreiden järjestämistä tähän aikaan muuten kuin oman perheen kesken.

Sanovat säännöt kokoontumisista ja ihmisten määrästä ihan mitä vain, mutta en keksi yhden yhtä syytä miksi järjestäisin juhlia nyt.

Vierailija
9/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että suositukset riittää j jokainen yksilö osaa ottaa vastuun. Ystäväni on sitä .kieltä, että jokaisesta yksityiskohdasta pitää olla määräys ja pitää tulla ulkonaliikkumiskielto yms. Ystäväni taitaa olla oikeassa. Minulla on liian iso luotto ihmisiin. Tiedän ulkomaan ystävieni kautta, että on hirveää, kun oikeasti pitää olla sisällä ja max.kaksi kertaa saa mennä kauppaan, vaikka kuinka puuttuisi juomavettä, ruokaa yms. Ja jos sinulla ei ole parvekerra, niin ainoa vapaus on aukaista ikkuna, jos sen saa auki.

Vierailija
10/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että tässä on lasten synttäreistä kyse?

Vierailija
11/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mukulat voi tavata toisiaan synttäreillä, niin eikö se olis sama kuin olla siellä koululuokassa?

Vierailija
12/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi pettymys lapselle, jos vain siirrät juhliasi.

Vierailija
13/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia pitäisi ottaa käyttöön tiukat rajoitukset, koska edelleen on näitä typeryksiä jotka tekevät mitä haluavat koska se ei ole erikseen kiellettyä.

Jokainen voisi nyt vaan käyttää sitä järkeä ja miettiä, että onko se kuitenkaan fiksua, vaikkei erikseen olekaan kiellettyä.

Vierailija
14/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ihmisille korona on ihan uskon asia. Ne ei usko, että se on vaarallinen. Vähän kuin äärikristitylle selittäis, että maapallo on oikeasti pyöreä.

Vierailija
15/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kenen synttäreistä on kyse, kenenkään ei ole pakko niihin osallistua.

Onko sinulla ap synttärit kohta ja ahneena piruna haluaisit kutsua sinne tosi paljon ihmisiä juhlimaan, jotta saisit lahjoja? Lapsellista, kasva aikuiseksi nyt vihdoinkin.

Vierailija
16/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mukulat voi tavata toisiaan synttäreillä, niin eikö se olis sama kuin olla siellä koululuokassa?

Niin tätähän ap ei edes mieti. Liian vaikeeta.

Vierailija
17/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielikuvat syntyi siitä, että samassa lauseessa puhuttiin pihapeleistä. Ja muutenkin, yleensä synttäreistä puhuttaessa kyse on lasten juhlista, sitten kun on kyse aikuisten juhlista, käytetään sanontoja viiskymppiset, tai 70-vuotisjuhlat tms. Ja tässä tosiaan taisi ap kirjoittaa lasten synttäreistä, eikö?

Vierailija
18/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että suositukset riittää j jokainen yksilö osaa ottaa vastuun. Ystäväni on sitä .kieltä, että jokaisesta yksityiskohdasta pitää olla määräys ja pitää tulla ulkonaliikkumiskielto yms. Ystäväni taitaa olla oikeassa. Minulla on liian iso luotto ihmisiin. Tiedän ulkomaan ystävieni kautta, että on hirveää, kun oikeasti pitää olla sisällä ja max.kaksi kertaa saa mennä kauppaan, vaikka kuinka puuttuisi juomavettä, ruokaa yms. Ja jos sinulla ei ole parvekerra, niin ainoa vapaus on aukaista ikkuna, jos sen saa auki.

Asumme Suomessa ja täällä ei ole ulkonaliikkumiskieltoa. Täällä saa käydä vaikka viisi kertaa päivässä ulkona, mutta idiootti pitää olla, jos jollekin typerille syntymäpäiville menee.

Vierailija
19/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia pitäisi ottaa käyttöön tiukat rajoitukset, koska edelleen on näitä typeryksiä jotka tekevät mitä haluavat koska se ei ole erikseen kiellettyä.

Jokainen voisi nyt vaan käyttää sitä järkeä ja miettiä, että onko se kuitenkaan fiksua, vaikkei erikseen olekaan kiellettyä.

No ei tarvitse ottaa mitään tiukkoja säännöksiä.

Vierailija
20/25 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jotenkin surullista, että ap:n viestiä on yläpeukutettu 2 kertaa ja alapeukutettu 11. Ap totesi vain faktan eikä väittänyt, että synttäreiden pitäminen olisi järkevää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi