Apua! Vauva laittoi kytkeytyn IPad- laturinpään suuhunsa!
Otsikossa sisältö. Jätin vauvan katsomaan piirrettyä IPadista, joka oli samalla lataamassa (olen idiootti). Vauva vetäisi sekunnissa laturin pois IPadista ja laittoi sen suuhunsa, kun kävin hakemassa maitopullon nopeasti toisesta huoneesta. Takaisin tullessa näin vauvan imevän IPadin laturin pientä metalliosaa. Järkytyin ja kiskaisin sen tietenkin pois. Vauva ei itkenyt tai reagoinut mitenkään; onko mahdollista, että vauva sai silti terveyttään haittaavan sähköiskun? Kuinka yleistä ylipäätään on saada tuollaisessa tilanteessa sähköisku?
Kommentit (79)
Jos se olisi saanut sähkärin, niin teillä haisisi nyt kärventynyt liha.
iPadin kasvattama lapsi muahhahahaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sen maitopullon hakea ilman ipadiakin
Niin. Tai mikset ottanut mukaan? Ainiin se lapsen ohjelma oli kesken.
Miten peset, kuivaat ja kaadat maidon pulloon vauvaa samalla sylissä pitäen? Jos rimpuilee ja putoaa, niin olisiko ollut parempi jättää hetkeksi maahan?
AP
Nyt kun pääsi makuun niin lataa aina kun silmä välttää. Muuttuu yöllä supermaniksi ja liihottaa lentää kuin batman.
Asterixissa se Obelixikin putosi voimajuomapataan pienenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit hakea sen ensi kerralla minulle? Tyttö kävelee jo, ja ei pysy sekuntiakaan aloillaan yksin ollessa! Tuo on ainut keino. Raahaatko oman vauvasi myös vessaan kanssasi? Joka kerta?
AP
En ole tuo jolle kirjoitit mutta kyllä minä vaan raahasin. Ei olisi tullut pieneen mieleen jättää tuon ikäistä yksin ipadin kanssa tai ilman edes vessareissun ajaksi.
Jessus... Vauvoille (maitopulloikäisille) ei anneta verkkovirtalaitteita eikä johtoja joihin voi hirttäytyä. Anna lapsesi huostaan.
Katso siitä laturin kyljestä pienellä präntätystä tekstistä montako volttia on output, sitten googleta pistorasian jännite voltteina, ja sitten ota paristo pakkaus ja katso jännite. Sen jälkeen lasket 1+1 yhteen ja mietit mistä noista tuleva jännite tappaa ja on tappanut ihmisiä.
Älä välitä vaikka puhutaan tasa ja vaihtovirrasta, käydään se sitten läpi eri keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit hakea sen ensi kerralla minulle? Tyttö kävelee jo, ja ei pysy sekuntiakaan aloillaan yksin ollessa! Tuo on ainut keino. Raahaatko oman vauvasi myös vessaan kanssasi? Joka kerta?
AP
Mitenkähän on tähän asti onnistuttu ilman ipadeja ja muita 🙄
Ohis
Haloo latureita ei saa ikinä jättää vauvan tai taaperon ulottuville. Masentaa tällaiset äidit, jotka vaarantaa lapsensa eikä edes opi mitään, vaan alkaa hirveä puolustelu kuinka lasta on hankala vahtia tai ottaa mukaan. Haloo! Lapsen turvallisuus menee sen ohi mikä on äidistä helppoa, mukavaa tai kätevää. Jos ei osaa hoitaa pientä lasta turvallisesti yksin, niin silloin ei voi hoitaa pientä lasta yksin, vaan täytyy palkata apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Olen eri, mutta minä en raahaa. Meillä on rajattu osa asunnosta pikkulapsiturvalliseksi eikä kyseisellä alueella ole lapsen ulottuvilla johtoja tai mitään muutakaan vaarallista. Siis oikeasti käyty ajatuksella koko huone läpi lattiatasosta noin 1,5 metrin korkeudelle. Sähkölaitteet on joko riittävän korkealla tai lapsiporttien takana keittiössä. Pistorasioissa on suojat, ja käytössä on vaan ne rasiat joiden edessä on huonekalu estämässä johtoihin pääsyn. Tämä on yksi vaihtoehto, toinen on ottaa lapsi mukaan, kolmas on hankkia tukeva leikkikehä. Lapsen turvallisuus ei ole se mistä tingitään vaan joku muu asia joustaa.
Tähän täytyy myöntää, että joskus mokia sattuu vaikka miten parhaansa yrittää. Erona on se että niistä opitaan. Sinun puolustelusi kuulostaa siltä, että aiot vaaratilanteesta huolimatta edelleen jättää vauvaa tabletin kanssa valvomatta. Ja se on jo täysin vastuutonta.
Kokeile laittaa itse se johto suuhusi. Kuolitko? Onko liittimen pää suojattu? Mieti miksei.
Täytyy heti perään todeta, että älä toimi näin 230 V AC johtojen kanssa.
Toivottavasti ei ollut ydinvoimalla tuotettua sähköä. Hohtaako vauva pimeässä?
Ai jestas, taas pitää kaivaa aurinkolasit kun Täydellisten Äitien kerho kokoontuu sädekehät loistaen.
Tuskin siitä ipanasta ruuturiippuvaista tulee jos tuijottaa 2min jotain piirrettyjä eikä vielä tuosta voi sanoa että on jätetty padin kasvatettavaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Tarvittaessa otan (en raahaa...) taaperon mukaan vessaan tai suihkuun, istuu sitterissä ja leikkii leluilla. Tai nostan pinnasänkyyn odottamaan.
Toisaalta meillä on koitettu tehdä asunnosta lapsiturvallinen, joten sen kun kävelee keittiössä samalla kun itse touhuan jotain, vaikka sitä ruokaa lapselle.
Vauva ja iPad. Jep jep, ei mulla muuta.
Niin. Tai mikset ottanut mukaan? Ainiin se lapsen ohjelma oli kesken.