Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei voi harrastaa liikuntaa, kun palautuminen kestää viikon - voiko pitää paikkansa?

melkosohvaperunaitsekin
19.04.2020 |

Tehtiin viime viikolla Iltasanomien tai Iltalehden kyykkyhaaste. Miehellä ei ollut kummoinen tulos. Kiusoittelin sanomalla, että pystyn tekemään useamman kyykyn kuin hän. Kesti viikon, että hän palautui niistä edellisistä kyykyistä ja oli valmis yrittämään uudestaan. Tänään teki 30 luovutti siihen. Yritin yllyttää, että koitetaan ylihuomenna 35, mutta hän sanoi, että tästä kestää taas palautua viikon, että ennen sitä ei voi edes harkita yrittävänsä.

En ole ikinä kuullutkaan tuollaisesta. Että ei voi urheilla kuin päivän viikossa, kun kroppa on sellainen, että palautuu hitaasti? Tai no eihän tuo nyt urheilua edes oikeastaan ollut...

Mies on aika sohvaperuna ja alkaa olla reilusti ylipainoinen, niin yritän jollain tavalla saada häntä liikkeelle ja syömään terveellisemmin. Törmään vaan aina näihin outoihin väitteisiin enkä osaa sanoa niihin mitään....

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuota kutsutaan laiskuudeksi.

Jep, tämä on hyvin todennäköinen vaihtoehto myös. Kun koitan vihjailla sen suuntaan, vihjailee takaisin että on masennusta, joten en uskalla siitä puhua sitten sen enempää, jos onkin masennusta. Lääkäriin en häntä siitä saa. En ole koskaan vaatinut häneltä mitään ja näin keski-iässä se alkaa kostautua. Tosin enemmän hänelle itselleen kuin minulle, kun tuota painoa kertyy vuosi vuodelta enemmän. 

Ja joo, ei varmaan kelpais kaikille tämmöinen mies. Mulle hän oli vuosi kaudet taloudellinen tuki ja turva, henkinen tuki ja turva - enkä vaihtais pois jonkun ulkonäköön liittyvän jutun takia. Oon vaan tosi huolissani, kun haluaisin hänelle vielä monia hyviä elinvuosia ja tätä menoa niitä ei tule.

Vierailija
22/27 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

True Löve

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sevaimo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies harrastaa liian rankkaa tai pitkäkestoista liikuntaa. Normaalisti palautumisen ei kuulu kestää noin kauan. Liikunta täytyy aloitta omalle kuntotasolleen sopivasti, alkuun esimerkiksi puolen tunnin reippaita kävelylenkkejä.

Jostain tälläisestä on varmasti kyse. Saa välillä innon lähteä salille, rehkii kovasti ja on tosi kipeä pitkään. Oon siitä sanonutkin, että voisi ottaa kevyemmin, mutta se ei taida olla miehekästä eikä tuota tuloksia tarpeeksi nopeasti. Tosin nyt tulos on se, että vyötärö kasvaa, että eipä tämä hänen strategiansa oikein toimi.

Kävelyille en häntä saa, vaikka käyn lenkillä kolme kertaa päivässä koiran kanssa. Itkun itku. Hän tarvitsisi ehkä jonkun ulkopuolisen auttamaan, kun minä en häntä liikkeelle saa. Oon ehkä liian energinen tai sen verran edellä, ettei hän halua edes kilpailullisena luonteena yrittää.

Miksi sitten yllytät häntä kyykkyhaasteisiin? Miehen kunto ei vielä kestä sellaista. Nyt sinä vain lisäät hänen negatiivista suhtautumistaan liikuntaa kohtaan.

Onko 30 kyykkyä muka paljon. Olisi syytä huolestua, jos on noin rapakunnossa.

Vierailija
24/27 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 30 kyykkyä muka paljon. Olisi syytä huolestua, jos on noin rapakunnossa.

Uskon, että jaksaisi tehdä vaikka 40-50, mutta tuo menee sillä tavalla mukavasti - ettei joudu puskemaan itseään.

Vierailija
25/27 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän pitäisi löytää joku sellainen uusi laji, missä tekniikalla on iso merkitys, mutta kumpikaan teistä ei vielä osaa sitä. Tällöin voitte "kisata" toistenne kanssa reilusti, eikä mies tunne jäävänsä jälkeen.

Esim. frisbeegolfissa tulee kävelyä, mutta itse suoritus ei ole hirveän fyysinen ja vaatii enemmänkin taitoa. Joku tuon kaltainen voisi sopia teille.

Vielä parempi on pokemon go. Se laittaa laiskankin kävelemään.

Vierailija
26/27 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylipainoinen sohvaperuna tekee 30 kyykkyä kunnolla, saattaa hyvinkin olla reidet jumissa viikon. Samoin kaikilla, jotka aloittaa liikuntaharrastuksen liian rajusti. 

Vierailija
27/27 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ammattiurheilijatkaan tee vastaava jos viikolla on peli tai muu kisa . parempi tehdä muutama like päivässä kuin hajoittaa paikat kun ette kuitenkaan valmistaudu mihinkään. sitten vähitellen vaativampaa. juuri tämän takia naiset vihaa koululiikuntaa kun ei heti ole paras.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi