Onko noloa mennä naimisiin vielä lähes 50-vuotiaana?
Olen itse kolmekymppinen nainen. Seurustelen 45-vuotiaan miehen kanssa. Toivoisin hänen vievän minut joidenkin vuosien kuluttua vihille. Onko tuon ikäinen hääpari nolo? Tai etenkin se vanha osapuoli?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän, että monesko kerta se sulle on.
Samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noloa, ei tietenkään, mutta ikäeronne kyllä huolettaa.
Mikäs siinä nyt huolettaa?
Huolesi on kyllä ihan turha. Mulla on mieheni kanssa ihan samanlainen ikäero. Tässähän tuota on porskuteltu eteenpäin elämää parikymmentä vuotta. Minusta on tosi kiva, kun mies on nyt eläkkeellä. Hoitaa kodin hommat 70prosenttisesti vähintään. Perjantaina kun tulen kotiin töistä, on koti siivottu ja viikonloppu voi alkaa.
Ok, kohta se on vanhus, mutta mitä sitten. Vanha se olen minäkin sitten, mutta jaksan kuitenkin vielä häntä auttaa ja hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Me menimme naimisiin 47 ja 48 v. En edes keksinyt, että se voisi olla noloa.
Mutta siis miksi? Eikö voi olla yhdessä muuten vaan?
Kaikkea sitä kirjoitti:
Tai pitäiskö naimisiinmenolle olla peräti yläikäraja?
Pitäisi. Se on tarkoitettu perheen perustamista varten. Kuulostaa enemmän hyväksikäyttösuhteelta, jos joku esim. 40v+60v. pari menee naimisiin. Eihän yli 60v. enää tiedä mikä itselle on parasta tai osaa pitää puoliaan.
Menkää ihmeessä, jos siltä tuntuu. Minä olin 51 ja mieheni 49, kun avioiduimme. Hyvä päätös oli ja hääpäivästämme jäi hienot muistot.
Muilla ihmisillä nyt mielipiteitä riittää joka lähtöön. Ei niiden kannata antaa vaikuttaa elämään.
Ei ole! Isäni ja naisystävänsä menivät naimisiin 2018 (kummankin toinen kerta) ja ite olin vaan ainakin tosi onnellinen heidän puolestaan. Viiskymppisiä kumpikin :D
Me ollaan 44-vuotiaita ja ollaan menossa elokuussa naimisiin. Molemmat vielä ekaa kertaa! Valkoiseen en pukeudu eikä kihlasormuksia hankita, kun kihlaus on vain muutaman kuukauden pituinen, eikä lapsiakaan ole luvassa, kun en voi niitä saada, mutta sukunimi kyllä vaihtuu. Kun niin voi tehdä!
Ei minusta ole noloa. - Mutta alkoi vinosti hymyilyttämään kun aikanaan olin seuraamassa vihkiseremoniaa (Jenkeissä), jossa tuolloin kolmatta kertaan avioliittoon purjehtiva noin 50 vuotias morsian oli pukeuunut hohtavan valkoiseen kermakakkuunelma -mekkoon, jonka kruunasi leveä morsiushuntu, joka peitti hänen kasvonsa, kunnes hänen tuleva sulhasensa poisti hunnun hänen kasvoiltaan.... Ei avioon meno ikää katso, mutta tuo morsiammen asu vain oli minusta tuolloin vähän korni.
Sinkkumies
No jos häät ovat jo toiset, kutsukaa vain oma perhe , jos kolmannet tai enemmän, menkää keskenään maistraatissa naimisiin.
Vaikka olisi ensimmäisetkin häät, niin kovin isoja juhlia prinsessamekkoineen ja morsiamen ryöstöineen en todellakaan tekisi. Ihan normaalit viisikymppisille sopivat tyylikkäät juhlat.
Jos naimisiinmenolle on olemassa joku syy niin ei se noloa ole.
Noloa on mennä naimisiin tyhjän takia, ilman järkevää syytä.
Vierailija kirjoitti:
Jos naimisiinmenolle on olemassa joku syy niin ei se noloa ole.
Noloa on mennä naimisiin tyhjän takia, ilman järkevää syytä.
Mitenkähän tämä pitäisi ymmärtää? - No. Toisinaan osalta tuntuu unohtuvan joko tahattomasti tai sitten tiedostamatta, että avioon meno on paljossa ja ennen kaikkea juridinen sopimus.
Se mikä on sulhasen tai morsiammen mielestä hyvinkin järkevä sopimus ei sitä välttämättä ole lainkaan vanhemman morsiammen tai sulhasen lasten ja tai lastenlasten mielestä. Avioliitto kun voi hyvinkin vaikuttaa siihen mitä mahd. perii tai on perimättä tulevaisuudessa....
Sinkkumies
Ei ole noloa, ei tietenkään, mutta ikäeronne kyllä huolettaa.