Miten jalkapohjan syylistä eroon?
Hion joka päivä ja joka toinen päivä jäädytän. Ei tunnu lähtevän millään ja toinen syylä on todella iso.
Kommentit (31)
Onko siinä keskellä sydän eli pieni onkalo ? Se pitäs saada pois. Sillä on ikäänkuin juuret keskellä jos on sellainen mitä itsellä oli aikoinaan. Sain neuvoksi vanhan ohjeen pitää paljaissa jaloissa aitoja villasukkia mahdollisimman paljon ja sillä keinolla lähtivät.
Lapseltani ei lähtenyt millään kotikonstilla. Ihotautipolilla jäädytettiin nestemäisellä typellä, sillä läksi ja on pysynyt poissa.
Mä pääsin eroon varpaissa olleista syylistä Werruxin syylägeelillä. En tiedä tosin onko tuota enää myynnissä tai ainakaan tuolla nimellä. Ainetta tiputettiin syylän päälle ja syylästä kuoli pintakerros. Kuollut kerros hiottiin pois ja sama käsittely. Hätäisenä hioin syylän vereslihalle laitoin ainetta ja purin hammasta kun poltti hetkeä. Parin kerran jälkeen 1cm halkaisijaltaan ollut syylä kuoli ja lähti kuivuttuaan irti.
Ilmastointiteippiä ootko kokeillut?
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin eroon varpaissa olleista syylistä Werruxin syylägeelillä. En tiedä tosin onko tuota enää myynnissä tai ainakaan tuolla nimellä. Ainetta tiputettiin syylän päälle ja syylästä kuoli pintakerros. Kuollut kerros hiottiin pois ja sama käsittely. Hätäisenä hioin syylän vereslihalle laitoin ainetta ja purin hammasta kun poltti hetkeä. Parin kerran jälkeen 1cm halkaisijaltaan ollut syylä kuoli ja lähti kuivuttuaan irti.
On myynnissä, Verruxin.
Verruxin ei itselläni auttanut. SyylEnd liuos apteekista, viisi pitkään ollutta syylää lähtivät parissa kuukaudessa. Muurahaishappo vaikuttavana aineena, kuivattaa syylät.
Vierailija kirjoitti:
Verruxin ei itselläni auttanut. SyylEnd liuos apteekista, viisi pitkään ollutta syylää lähtivät parissa kuukaudessa. Muurahaishappo vaikuttavana aineena, kuivattaa syylät.
Idea on hioa tai leikata kuivunut kerros syylästä pois ja ainetta suoraan elossa olevaan kerrokseen. Hetken polttaa kun aine syövyttää syylää. Ei toi ohjeen mukaista mutta toimi mulla. Mulla syylä lähti muutamassa päivässä isovarpaasta. Kyllä syylät kannattaa hoitaa pois. Mulla lähti leviämään varpaiden välissä olleesta syylästä niitä muihinkin varpaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Lapseltani ei lähtenyt millään kotikonstilla. Ihotautipolilla jäädytettiin nestemäisellä typellä, sillä läksi ja on pysynyt poissa.
Sama juttu. Jalkapohjan syylät tuntuu olevan sitkeää laatua, meillä vaati muistaakseni kolme ihotautilääkärin käyntiä että lopullisesti lähti pois.
Verruxinit sun muut on ihan yhtä tyhjän kanssa näissä, ainoa mikä hiukan edes auttaa on se itse tehtävä jäädytys, mutta ei se ole läheskään niin tehokas kuin lääkärin tekemä.
Emma K. kirjoitti:
Jalkaterien amputaatio on tehokas keino.
Sinulle suosittelen kokovartaloamputaatiota.
Tehokas konsti parin viikon ajan liottaa koivuntuhkavedessä jalkaa. 20 min/pvä. Meillä lapsella lähti 👍 voi mennä pidempäänkin mutta me selvittiin parilla viikolla.
https://www.studio55.fi/terveys/article/laakari-nain-paaset-syylista-er…
Mekaaninen poisto itse tehtynä.
Ilmastointiteipillä lähtee. Kun ei saa ilmaa, kuolee juurineen noin viikossa. Halpa ja tehokas.
Vierailija kirjoitti:
https://www.studio55.fi/terveys/article/laakari-nain-paaset-syylista-er…
Mekaaninen poisto itse tehtynä.
Vereslihalle asti saan päivittäin, mutta sattuu todella paljon. Sen lisäksi tosiaan jäädytän joka toinen päivä.
Ap
Itsehoitojäädyttäminen ei ole yhtä tehokasta kuin lääkärillä. Sinuna menisin jäädyttämään ne lääkäriin. yksityiselle, koska julkisella ei hoideta syyliä.
Tee mäntysuovasta ja vedestä tahnaa, jolla voitelet syylää.
Mulla oli oikeasti vuosia pari syylää jalanpohjassa, eikä lähteneet millään. Kerran kävin lääkärillä, joka vaan totesi että itsekseen nuo lähtee. Mutta viime talvena ostin apteekista farmaseutin opastuksella vahvinta litkua mitä löytyy. En valitettavasti muista nimeä, mutta vanupuikolla sitä laitettiin syyliin. Kerran viikossa saunan yhteydessä, ensin hioin syylää ennen saunaa, sitten pehmenneenä saunan jälkeen ja sitten ainetta päälle niin että tosissaan kirveli. Ensin ei tapahtunut mitään, mutta parin kuukauden sitkeyden jälkeen vihdoin huomasin edistystä ja sen jälkeen lähtivätkin nopeasti kokonaan.
Kuuma vettä vatiin ja sinne murskataan muutama valkosipulinkynsi sekä aitoa hunajaa ja oliiviöljyä. Siinä kun liottaa niin lähtee kaikki jalkavaivat. Sopii koko keholle.
Mä olen saksilla leikellyt niitä reunoja, mitä raspauksesta jää jäljelle.