Haluaisin aikaistaa nukkumaanmenoa, mutta naapureiden takia ei onnistu.
Olen mennyt viimeiset 15 vuotta nukkumaan neljältä yöllä ja herännyt 12 aikaan päivällä. Tämä on sopinut hyvin, koska olen tehnyt etätöitä. Nyt kuitenkin haluaisin muuttaa elintapojani ja mennä mahdollisesti normaaleihin töihin. Ongelmana on, että naapurista kuuluu useimmiten ääniä ainakin kahteen asti yöllä enkä pysty nukahtamaan ennen kuin on hiljaista. Ääni ei ole kovin kovaa, mutta minua häiritsee jo vähäinenkin ääni. Korvatulpat auttavat, mutta korvani tahtovat tulla kipeiksi niiden käyttämisestä, enkä siksi uskalla käyttää niitä joka yö.
Mitä tehdä? Muuttaminen toiseen asuntoon ei onnistu ainakaan pitkään aikaan, eikä tietysti ole takeita siitäkään että uudessa asunnossa olisi hiljaisempaa.
Kommentit (24)
Vaihtoehtoja:
1) Juttelet naapurisi kanssa ja kysyt, olisiko mahdollista saada hiljaisuus klo 22 jälkeen? Ymmärrän ettei tätä voi vaatia, jos todella vähäistä ääntä... ilmeisesti teidän äänieristys ei toimi, niin kuin pitäisi - voisiko sille tehdä jotain?
2) Korvatulpiksi silikoni, jolla pieni alipaine korvaan.
3) Rupeat herättämään naapuria aamuneljältä. ;D No ehkä liian ilkeetä...
Silikonit maksaa kympin ja niistä saa 2-4 paria. Ne riittää pitkään, kun niitä ei laita/poista tahmaisin käsin ja säilyttää puhtaasti. Pieni hinta hiljaisuudesta. Korvat kannattaa vain käydä pesettämässä kerran vuodessa...
Suosittelen Alpine sleep soft-korvatulppia.
Totta. Silikonitulpat ovat kuitenkin kalliit, eikä niitä voi käyttää kovin kauaa ennen kuin ne menettävät äänieristyskykynsä ja on ostettava uudet. Pitkäaikaisessa käytössä niihin menee paljon rahaa.