Missä yhteydessä miehesi toteaa sinulle, että ”kyllä huumaa ettet ole armeijaa käynyt”?
Mä saan kuulla tämän saman lauseen, painokkaasti todeten jokaisella Aasian matkallamme. Koskee nimittäin vessassa käyntejä. Lähetän ensin miehen katsomaan vessan, että voiko sitä ajatella käyttävänsä. Sitten ehkä voin käydä siellä pika-asioilla.
Isompi asua hoidetaan omassa hotellissa, rauhallisissa olosuhteissa, eikä tod missään lentokenttien tai ostoskeskusten vessoista.
Ja tästä saan aina kuulla.
Sitten siihen pari muisteloa metsäleireustä, teltan pystystus ja kamiina lämpimäksi ennätysajassa ja ”paskalla käytiin kun paskalla käytiin”.
Mainittakoon että ukko on käynyt armeijan 1980-luvulla. Sen jälkeen ei ole edes kertaukseen kutsuttu.
Kommentit (23)
Ei koskaan. Olen varuskunnissa kiertänyt kapiaisen lapsi, joten ole kai inttiin käynyt...
Ei koskaan, minä olen lapin erämaan kasvatti, metsässä telttailu ja aseen käsittely on tullut jo lapsena tutuksi. Mies taas on kaupunkilaispoika.
Armeijasanastoa en tunne enkä sotastrategioista tiedä mitään mutta ei ole pahemmin tullut tilanteita joissa mies olisi armeijassa hankkimallaan tietoudella päässyt loistamaan...
Ei koskaan. Armeijasta on 20 vuotta, eikä se muistele menneitä.