Missä yhteydessä miehesi toteaa sinulle, että ”kyllä huumaa ettet ole armeijaa käynyt”?
Mä saan kuulla tämän saman lauseen, painokkaasti todeten jokaisella Aasian matkallamme. Koskee nimittäin vessassa käyntejä. Lähetän ensin miehen katsomaan vessan, että voiko sitä ajatella käyttävänsä. Sitten ehkä voin käydä siellä pika-asioilla.
Isompi asua hoidetaan omassa hotellissa, rauhallisissa olosuhteissa, eikä tod missään lentokenttien tai ostoskeskusten vessoista.
Ja tästä saan aina kuulla.
Sitten siihen pari muisteloa metsäleireustä, teltan pystystus ja kamiina lämpimäksi ennätysajassa ja ”paskalla käytiin kun paskalla käytiin”.
Mainittakoon että ukko on käynyt armeijan 1980-luvulla. Sen jälkeen ei ole edes kertaukseen kutsuttu.
Kommentit (23)
Voi herranjumala miten ärsyttävää. En jaksaisi kuunnella moista.
Joskus, kun valitan jostain ihan typerästä pikkuasiasta ja olen erittäin joustamaton.
Olen ansainnut tuon huomautksen.
Ei ole pitkään aikaan sanonut. Mutta isä sanoi, kun olin teini ja nuori, etten pärjäisi armeijassa, koska käytän aamupesuun niin paljon aikaa enkä osaa pyöräillä.
Mies puolestaan on sanonut kauan sitten tilanteissa, joissa olen olettanut oma-aloitteisuutta, että armeijassakin vaan totellaan käskyjä ja se riittää. Vitsinä olen tuon sanomisen ottanut.
Lähinnä silloin, kun mökkireissulla yöllä pakkasella ei tee mieli lähteä ulkovessaan. Mutta ei tuollaista huomauttelua kovin usein tapahdu.
Jos miesten anatomia olisi yhtä epäkäytännöllinen kuin naisilla, aiheuttaisi vessa-asiointi heillekin hieman enemmän huolia.
Meillä se itse asiassa menee niin päin, että kun haluan jotain vähän epämukavampaa, vaikka nyt mökkeilyä alkeellisemmissa olosuhteissa, tai peräti telttailua metsässä, mies pistää vastaan. Ja jos ihmettelen sitä, kun hän on sentään armeijankin käynyt, toteaa että siellä tuli jo ihan tarpeeksi kestettyä epämukavuutta.
Minun ex jauhoi asiasta useamman kerran kun arvosteli esimerkiksi vaatekaappini järjestystä. Emme asuneet edes yhdessä mutta mussutti myös sängyn petaamisesta ja siitäkin miten kauan minulla kesti päästä sängystä suihkuun. Yhden valituskerran aikaan tempasin sitten kaikki vaatteeni vaatekaapin hyllyiltä lattialle ja sanoin pitäväni niitä omassa kodissani aivan miten haluan. Kasa pysyi siinä lattialla jotain viikon verran josta otin vaatteita käyttöön aina tarpeen mukaan. Sitten yhtenä päivänä oli loput pakattu kaappiin eikä enää asiasta huomautellut. Myönnän ettei minunkaan paras hetkeni mutta onnistui käymään hermoon huomauttelullaan tosi paljon. Hän oli silloin jo armeijassa töissä ja on edelleen.
Miten armeijan käymättömyys huumaa miehen? Elämä parasta huumetta?
En ole koskaan kuullut sanottavan. On kyllä kysytty olenko varma etten ole mies.
Ei ikinä. Jos mies alkaisi tollasta shaibaa mulle syöttää, ni nauraisin pissat housussa 😂
Ei koskaan. Tosin tietää etten pärjäisi armeijassa auktoriteettivastaisuuteni vuoksi, tämä on molemmille ihan selvää.
Armeijaa käymättömät eivät kuittaa viestejä tai sanomisia.
Kesti 15 vuotta opettaa tämä akalle.
Esim. SMS: "Tuo kaljaa kaupasta", siihen pitää vastata: "ok", mutten soitan perään. kun en tiedä onko sitä tulossa vai ei.
En voi ymmärtää tuollaista kommentointia.
Terv. Armeijan käynyt nainen (myös mieheni on käynyt armeijan)
Eipä tuo ole ikinä sanonut noin. Sen sijaan minä huomaan aika usein muistuttavani, että insinööriopinnoista olisi tuossakin ollut hyötyä.
Mun mies ei voisi sanoa edes tuollaista, koska hänkään ei ole käynyt armeijaa. Hän on kotoisin maasta, jossa ei ole yleistä asevelvollisuutta vaan palkka-armeija.
Uskomatonta, että jotkut kai sitten tosiaan sanovat noin? Millaisia parisuhteita ihmisillä on, kun siihen tuollaista vieläpä hyvin mielikuvituksetonta nälvimistä kuuluu?
Miksi miehen pitää ensin tsekata vessa? En ymmärrä. Meneekö hän myös naistenvessoihin?
Sängyn petaaminen on ainoa. Siitä se jaksaa sanoa, vaikka minä olen aina se joka vaihtaa lakanat ja petaa sängyt. Tekis itse kun on oikein armeijankin käynyt.
Mulla on fiksu mies, ja sillä on muutakin saavutuksia kun kestää armeija loppuun.
Monelle entiselle koulunpihan kingille armeija on elämän viimeinen huippukohta.