Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä opiskelevalla yh:lla on varaa merkkivaatteisiin?

Vierailija
19.04.2020 |

Ihmettelen erästä tuttavaa, joka opiskelee täyspäiväisesti eli ei käy töissä lainkaan, mutta silti ostelee itselleen ja lapsilleen merkkivaatteita (Hilfiger, Gant, Guess ym). Väkisin tulee mieleen, että tekee pimeästi töitä tai kuppaa ylisuuria elatusmaksuja. Laskin kelan sivuilta paljonko hän saa laskureiden mukaan tukia, mutta ei niillä voi mitenkään ostaa kalliita vaatteita. Jotenkin säälittävää, kun esittää rikkaampaa kuin on.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hän tekee jotain töitä kuitenkin samalla? Mä tein kotona töitä kun lapset olivat pieniä ja melkein kaikki pitivät työttömänä. Jatkoin opiskelua samalla ja noilla töillä sain lisärahaa, sen lisäksi opintotukea, sillä en ollut käyttänyt opintotukea edellisen opiskelun aikana. Sitten sain vielä mummoni kuoltua perintöä 29 000 euroa - äitini oli kuollut jo aiemmin ja meitä oli vain neljä jakajaa tuossa perikunnassa.

Vierailija
22/81 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla perintöä tai aikaisemmista töistä säästettyjä rahoja. Eihän pienituloisuus tosiaan sitä tarkoita, ettei tilillä voisi olla rahaa, paljonkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset kulkee merkkivaatteissa, jotka siirtyvät meille kaverini lapsilta. Kaverini äiti on ostanut ne ja iloitsee kovasti, että vaatteet ovat kestäneet useammalla lapsella.

Ehkä heillä sama systeemi jonkun kanssa.

Vierailija
24/81 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettynä ostaa/saa, isovanhemmat ostaa, ostaa piraatti vaatteita, elää muuten säästeliäästi, tekee pimeää bisnestä (huume, liha), myy vanhat merkkivaatteet hyvään hintaan ja ostaa uusia...

Vierailija
25/81 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät vaikka tekee töitä esim. etänä. Teen itsekin päivätyön ohella.

Tai voi olla pääomatuloja, perintöä tai elää muuten säästeliäästi. Sitten on myös niitä isiä jotka ihan vapaaehtoisesti ja omasta halustaan maksavat reiluja elatusmaksuja ihan ilomielin.

Vierailija
26/81 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs tiedät vaikka tekee töitä esim. etänä. Teen itsekin päivätyön ohella.

Tai voi olla pääomatuloja, perintöä tai elää muuten säästeliäästi. Sitten on myös niitä isiä jotka ihan vapaaehtoisesti ja omasta halustaan maksavat reiluja elatusmaksuja ihan ilomielin.

Tiedän pari leskeä, jotka saavat melkoisen hulppeaa leskeneläkettä, kun puolison työpaikalla on ollut niin hyvät vakuutukset. Itsekin olisin saanut miehen ei edellisessä, mutta sitä edellisessä työpaikassa ollessaan lähes tonnin brutto + tuet päälle. Tietenkään toimeentulotukea en olisi saanut, mutta varmasti asumistuen ja lapsilisät. Mutta älkää olko huolissanne - saan omasta työstäni paremmin ja tykkään käydä töissä - en olisi suunnittelut mitään - ja rakastan miestäni.

Vierailija
27/81 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä oikeasti. Merkkivaatteita saa käytettynä, voi olla perintö, lottovoitto tai korviaan myöten veloissa. Mitä se sinulle kuuluu.

Vierailija
28/81 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottako kuullu sanontaa "Köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa ja halpaa". Merkkivaate istuu ja näyttää paremmalta, joten heti antaa paremman vaikutelman. Merkkivaatteen kun ostaa alesta 30-50%, niin se rupee olemaan jo lähellä tavisvaatteiden hintaa, jos nyt aivan tyylittömimmät ja sekundat unohdetaan. Sitte kun sen merkkivaatteen voi vielä myydä kirppiksellä eteenpäin ja saa vielä jotakin takasin, niin ruvetaan tulemaan tavisvaatteiden kanssa hintapolitiikassa samalle tasolle, kun tavisvaatteita on turha edes yrittää kaupitella eteenpäin käytettynä.  

Vierailija
29/81 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hemmetti, että oikeasti tutkit Kelan laskureilla tuttavan tuloja? Tämä menee kyllä yli mun ymmärryksen. Voisitko ap kertoa, miksi sua noin paljon kiinnostaa tuttavan elämä? Miksi et kysy suoraan?

Vierailija
30/81 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa miettiä toisten rahoja tai varsinkaan käyttää jotain Kelan laskureita niiden pohtimiseen? 

Tässä maassa on vaikka kuinka monta pulloja keräävää resupetteriä, joilla oikeasti makaa pankkitilillä 100 000 euroa tyhjän panttina. 

Vierailija
31/81 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskeleva yh:

- lapsilla on isä joka ostaa osan lapsille

, jopa mulle. Tekee paljon työmatkoja ulkomaille josta monia merkkivaatteita saa edullisemmin

- alennusmyynnit, outletit, ulkomaalaiset nettikaupat sekä kirpparit

- lasten isovanhemmat sponssaa, just äitini antoi 1000e lasten kesävaatteisiin, appiukko kävi ostaan vasta lapsille kesäkenkiä

- ostan mielummin laadukasta joka kestää lapselta toiselta tai jossa hyvä jälleenmyyntiarvo tai omatkin merkkituotteet hyviä vuosienkin jälkeen

Vierailija
32/81 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KARVA.VISA.

Vierailija
33/81 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita vaatteita saa kyllä "suhteellisen" edullisesti mm. Stockmannin kauden poistoista olen tainut itse ostaa "merkkivaatteita" lapselle tyyliin, -70% (viimeksi ostin Eccon kengät, jotka maksoivat 13 euroa), jolloin ei sille Hilfigerin hupparille kamalasti jää hintaa. Meillä myös lapsi on saanut etenkin Hilfigerin vaatteita Jenkeistä tehtaanmyymälästä kassillisen tuliaiseksi, joka ei paljoa ole maksanut. Kirppiksiltä saa kyseisiä vaatteita edullisesti. Sitten kun merkkivaatetta tulee serkuilta ja mummi hifistelee, aika edullisesti meidänkin mini on vaatettu parempaan Seppälään. 

Vierailija
34/81 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Ostaa pätkällä tai myy percettä tai sit muuten vaan on tilillä fyffee.

Mullakin on hyvin paljon rahaa käytettävissä, vaikka olen täyspäiväinen opiskelija enkä käy töissä.

Varastettua tavaraa . Esimerkiksi varastetaan naulakoista , kaupoista tai ostetaan varastettua kuten mm.huumeihmiset varastaa kaupoista niillä on pihdit mukana kun ne irrottaa hälyttimiä niitä myydään lähiöissä myös lastenvaatteita . Kirppikseltä saa jotain merkkituotteita parilla eurolla lahjoituskamaa. Samoin on varastettu ruoka kenkää pyörää kameraa kännyä myynnissä . Älä osta se on rikollista . Syntivelkaa kertyy . VARASTETUT PANKKIKORTIT NIILLÄ TEHDYT OSTOKSET !! ONKO VARASTETUILLA KORTEILLA TEHTY OSTOKSIA .

Vierailija
35/81 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on sulla ongelma D:

Vierailija
36/81 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy persettä

Vierailija
37/81 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttava laskee laskurilla muiden tuet, kyselee palkat ja käy verotoimistossa tutkimassa verotustiedot. Kyselee hinnat kaikista ostoksista. Eli kyllä näitä on... ehkä ap on hän?

Vierailija
38/81 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tämä kertoo kyllä sinusta yllättävän paljon. Taidat olla aikamoisen kateellinen pahansuopa kyylä :D hihhihihii

Itse en ole yh, mutta varmaan ajatellaan että elän mieheni rahoilla. Osittain se on tottakin, tosin minulla on myös ihan hyväpalkkainen työ myös itselläni. Jotenkin vaan naurattaa ihmisten pahansuopaisuus.

Vierailija
39/81 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylisuuria elatusmaksuja? Eikö siis lapsen isä saisi osallistua lapsensa elatukseen enempää kuin laskennallisen minimin? On kuule isiä, jotka oikeasti elättävät jälkikasvuaan ja jopa hoitavat lapsia ja osallistuvat kasvatukseen.

Vierailija
40/81 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen todella pienituloinen yh mutta tililläni on yli 100 000 e ja omaisuutta sen lisäksi n. 50 000 edestä. Eli käyttörahani eivät ole mitään elatusmaksurahoja, pikavippirahaa eikä pimeistä töistä tienattuja vaan ihan perintöä. Enkä mainosta rahojani ikinä missään, mutta jos lapsi haluaa saada laadukkaan takin tai lenkkarit niin niiden oston vuoksi ei kyllä puuroa syödä. Kirppareilla kyllä käymme vaikka ei olisi pakko.

Minulla on myös itselläni muutama kalliimpi vaate ja laukku mutta muuten vaatteet koko perheellä ovat enimmäkseen HM-vaatetta ja todellakaan emme vaikuta varakkailta. Mutta siis meitä yh-äitejäkin on tosi monenlaisia, eivät kaikki ole toimeentulotuella eläviä työttömiä tai opiskelijoita joilla on pöydässä vain makaroonia ketsupilla.

Sellainen voimafantasia siellä 🤣

Ai vaan miehet saa Suomessa perintöä? Vai mikä tässä oli pointti? Ja eihän tuo ole edes iso perintö, 150 tonnia on hikisen pikkuyksiön arvo pk-seudulla. Useimmilla keskiluokkaisilla lienee enemmän omaisuutta siinä vaiheessa kun perintö tulee jakoon, usein vähintään se velaton rivari tai okt ja joskus kesämökkiä, venettä ja säästöjä lisäksi. Jos on ainut lapsi ja molemmat vanhemmat lähtee suht peräkkäin, niin 200-500 kiloakaan ei ole mikään tavattomuus. Pahoittelut, jos omat sossupummivanhempasi asuu vuokrakaksiossa perähikiällä, silloin se reilun satkun perintö voikin tuntua fantasialta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi