Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä palsta on alkanut todella negatiivisesti vaikuttaa muhun.

Vierailija
19.04.2020 |

Juttelin eilen miehen kanssa että olen alkanut masentumaan siitä kun ihmiset aina kirjoittavat julmia asioita. Itsetunto on laskenut, apatia vaivaa.

Olen palstalla 7 vuotta ollut ja en pääse enää millään tästä eroon, jaksan aina tulla tänne ja edelleenkin odotan se päivä kun vois aidosti keskustella asioita ilman että ollaan vastaan tai väännetään.

Tämä palsta menee täysin hukkaan kun niin monet kirjoittavat rumasti takaisin eikä ole aitoa vuorovaikutusta.

Palstan "keskustelijat" kokoajan muistuttavat siitä kuinka arvoton olen, kuinka huono olen. Niin pikkumaista!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä miten pääsisin eroon tästä? Olen niin yksinäinen, en tiedä mitä teen jos en tänne tule.

Vierailija
2/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Tämä on lähes ainoa kontakti ihmisiin. Ei täältä ole helppo pysyä pois. Kuitenkin viime aikoina meno on vain pahentunut. Ei ole enää kevyttä keskustelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon erilaisia keskustelualustoja. Kokeile jos pidät pienen tauon tästä ja kokeilet vaikka reddittiä.

Vierailija
4/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavaa ajautua riitelemään ja jankkaamaan täällä asioista, menee todella päivä pilalle.

Vierailija
5/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan. Mä voi olla yhden ketjun tyyppi joka haukkuu sut pystyyn ja toisen ketjun tyyppi kun sanoo et oot arvokas ja olet hyvä ihminen. Asiat keskustelee, ei ihmiset. Luultavasti mä haukun täällä mun kavereitakin kaikki päivät vaikka tosielämässä puolustan. Samaa ne tekee mulle. Ota enemmän tämä paikkana laajentaa sitä omaa ajatusmaailmaa kuin sellaisena, että poteroidut tiettyyn malliin. Joskus yllättää jopa itsensä ja oppii uutta.

Vierailija
6/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ja tärkeä aloitus. Meistä kukaan ei osaa kirjoittaa ja puhua niin, etteikö se jotakuta henkilöä juuri sillä hetkellä satuttaisi. Et sinä, enkä minä vaikka yrittäisimme kovin.

Sitten kun ihmiset kokevat toisen vastauksen piikittelyksi tms. niin he piikittelevät takaisin, sehän on ihan luonnollista vaikka harvoin se johtaa siihen, että alkuperäinen piikittelijä tajuaisi piikitelleensä. Tämä siksi, että tuntemattoman anonyymin asemaan on hyvin vaikeaa asettua.

Sen lisäksi ovat nuo tahallaan ilkeilijät, emotionaaliset hyväksikäyttäjät jne. jolloin voi miettiä sitä onko tämä sinulle sopiva paikka postailla. Mikäli negatiiviset vaikutukset ovat niin vahvoja niin ei ole.

Täällä pitää oppia etäännyttämään itsensä asioista ja ihmisistä. Et kohtaisi krapulaista naistenh*kkajajuoppoa tosielämässä (toivottavasti) tai narr*kia, mutta täällä tietämättäsi tapaat. Sen vuoksi älä missään nimessä ota sydämeesi niitä pahoja loukkauksia ja solvauksia joita täällä kuulet, sanoja ei ole sillä lailla arvokas, että sille pitäisi antaa merkitystä.

Jos päätät jäädä niin ole sinä se joka luot sitä hyvää henkeä ja energiaa, älä vain odota, että saat sitä takaisin, silloin et pety. Mutta jos yksi 50 postauksesta on kiva niin muista kiittää siitä :)

Vierailija
7/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä palstat ovat lähinnä tarkoitettu ihmisille joilla on kommunikoinnin vaikeuksia normaali kontakteissa, hanki itsellesi kontakteja joissa kohtaat ihmiset kasvotusten. Ota huomioon, että ihmisillä on kasvottomina paljon matalampi kynnys käyttää toisia ihmisiä välineenä oman pahan olon purkamiseen, tällaiset ihmiset ovat juuri niitä jotka eivät kykene normaali kontakteihin. Näihin kanaviin nimenomaan pesiytyy juuri tämän kaltaisia ihmisiä, jos etsit täältä empatiaa ja ymmärrystä lyöt päätäsi seinään, opettele arvostamaan itseäsi olet ansainnut parempaa, todellinen on tuolla ulkona, aika jättää tämä homehtunut nurkka ja siirtyä eteenpäin.

Vierailija
8/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna negailun mennä ihon alle. Vain hyvät jutut!

Vierailija
9/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat pääosin negatiivisia vastauksia siksi että itse jatkuvalla syötöllä väännät aloituksia, joissa kysellään miksi suomalaiset ovat niin tyylittömiä, miksi suomalaiset ovat niin ilkeitä, niin metsäläisiä, niin kylmiä, miksi Suomi on niin hirveä maa, etc. etc. etc. Tiedän että olet noiden takana koska kirjoitustyylisi paljastaa sinut.

Vierailija
10/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on erinomainen esimerkki siitä, että vastoinköymiset eivät jalosta, vaan empatia on erityisen vaikeaa silloin kun itsellä on muitakin vaikeuksia. Nyt kun etöisyydenpidon ja eristäytymisen ja monien kohdalla ilmeissti myös talousvaikeuksien ahdistus iskee laajasti, palsta on entistä ankeampia.

Suositteleen aapeelle vanhanaikaisen (ennen 1960-lukua julkaistun) kirjallisuuden lukemista: jane austenia, Elisabeth gaskellia, agatha christietä ja patricia wentworthin dekkareita. Hyvää teetä, lämpimiä villasukkia ja säännöllisiä kävelytä ulkoilmassa pari kertaa päivässä.

Vierailija
11/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo muuta tekemistä

Vierailija
12/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sen vielä ymmärtää jos joku mt-ongelmainen alkaa latomaan solvauksia. Sairas mikä sairas.

Mutta että muut peukuttavat sitä... En ymmärrä.

Vierailija
13/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aina ollut paljon tyhmiä ihmisiä ja nyt vielä enemmän kun eivät keksi tekemistä itselleen.

Vierailija
14/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOT kirjoitti:

Nämä palstat ovat lähinnä tarkoitettu ihmisille joilla on kommunikoinnin vaikeuksia normaali kontakteissa, hanki itsellesi kontakteja joissa kohtaat ihmiset kasvotusten. Ota huomioon, että ihmisillä on kasvottomina paljon matalampi kynnys käyttää toisia ihmisiä välineenä oman pahan olon purkamiseen, tällaiset ihmiset ovat juuri niitä jotka eivät kykene normaali kontakteihin. Näihin kanaviin nimenomaan pesiytyy juuri tämän kaltaisia ihmisiä, jos etsit täältä empatiaa ja ymmärrystä lyöt päätäsi seinään, opettele arvostamaan itseäsi olet ansainnut parempaa, todellinen on tuolla ulkona, aika jättää tämä homehtunut nurkka ja siirtyä eteenpäin.

Kaiketi melko paikkansapitävää, täällä riehuu ja aiheuttaa pahaa mieltä lähinnä päivät kotonaan eristäytyneenä olevat. Itsessäkin huomaan sen, että ollessani liikaa omissa oloissani tulen aggressiivisensi ja helpommin triggeröityväksi. Kun käyn jossain ulkona tuulettumassa, suorastaan ihmettelen aiempia raivoamisiani.

Vierailija
15/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, minulle tämä palsta on todella kevyttä sanailua ja sellaista 'ei tarvitse ajatella' -ajanvietettä, ei tulisi mieleenkään ottaa vakavasti mitään mihin täällä törmää. Sääliksi käy kyllä kaikki joilla ei muita ihmiskontakteja ole.

M40

Vierailija
16/16 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja tsemppiä. Täällä ei kannata olla päivittäin. On myrkyllinen ympäristö ja koukuttavakin. Korona aika on muutenkin vaikeaa, anna itsellesi lupa tuntea apatia, kenelläkään ei ole tällä hetkellä normaali olo vaikkeivät siitä puhuisikaan.

Katso Netflixiä tms kun vierottaudut tästä ympäristöstä. Osallistu vaikka jonnekin voimauttavaviin harjoituksiin niitä voi etsiä netistä.

Mua syytettiin eilen kultamummoksi kun kävin vauva*mummonhoitaja ketjussa. Täällä on rasittavia ihmisiä ja näemmä pikkuporukka. Väittävät heti että tunnistavat keskustelutyylin.

Itse olen tehnyt myös toimittajan töitä ja voisin vääntää vaikka mitä tyyliä tänne vaihdellen minä/mä puhekieltä kirjakieleen. Käyttää asiallista monotonista tekstiä tai värikkäämpää puheenpartta. Niinkuin suurin osa kenestä tahansa. Kuka jaksaisi?

Itse tulin tänne koronan takia elää kertaa ikinä ja huomasin hyvin nopeasti että alkaa jäädä koukkuun ja ikävä fiilis tulee. Eli ei hyvä.

Eli älä välitä ja pois pois vaan täältä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi